Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعباس جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در راستای حفظ بهداشت منطقه، ٨٢۶ راس دام سبک و ۶٠ راس دام سنگین تلف‌شده منطقه زلزله‌زده قطور در این مدت به صورت بهداشتی دفن شده‌است. 

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی و بسیجی و امدادی در حال فعالیت و امدادرسانی هستند، اظهار داشت: جیره غذایی خشک و غذای گرم در بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود و طی روز گذشته بیش از سه هزار وعده غذایی گرم بین اهالی توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های بهداشتی بیان کرد: ١٢ گروه بهداشتی متشکل از پزشکان و کادر درمانی در منطقه زلزله‌زده فعال هستند و خدمات درمانی و دارویی رایگان در اختیار اهالی قرار می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: این تشکل‌های غیردولتی برای حصول نتیجه مطلوب‌تر باید از تک‌روی پرهیز کنند و برای امدادرسانی با فرمانداری خوی و سازمان جمعیت هلال‌احمر هماهنگ باشند.

جعفری افزود: عملکرد خودسرانه برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد موجب تجمع بی‌مورد در منطقه می‌شود و این عمل امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش ایرنا روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه «قطور» شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر «زرآباد» را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در «زرآباد» تنها چند مصدوم جزئی داشت اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله‌زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز «دوشنبه» موکول شود که متاسفانه برخی‌ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند. 

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند و بسیاری از افراد مطلع اکنون بر این عقیده هستند که دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در این حادثه غیرمترقبه، سنگ تمام گذاشتند.  

برچسب‌ها قطور امیرعباس جعفری آذربایجان غربی خوی زرآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطور آذربایجان غربی خوی زرآباد قطور آذربایجان غربی خوی زرآباد آذربایجان غربی راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری با زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ لرزید. به گفته دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در گفت‌وگو با ایسنا، گسل اصلی مرز شمالی استان مازندران شامل گسل‌های «مازندران»، «کاسپین» و «خزر» یک گسل راندگی پنهان است که لغزش عمودی دو میلی‌متر در سال و متوسط افقی ۳ میلی‌متر در سال را نشان می‌دهد. در جنوب البرز، امتداد گسل‌های «آستانه»، «فیروزکوه»، «مشا» و «طالقان» و از شرق به غرب از میزان لغزش ۵ تا ۲ میلی‌متر در سال تخمین زده شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین گسل‌های لرزه‌زا در منطقه البرز مرکزی شامل گسل‌های زیر می‌شود:

* گسل شمال البرز
* گسل کاسپین (مازندران)
* گسل لاریجان
* گسل لار
* گسل مشا
* گسل کندوان
* گسل بلده

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله به بزرگای ۲.۷ و زلزله‌های ۲.۸، ۲.۹ و ۴.۲ به ثبت رسید و کیانشهر استان کرمان با زلزله ۳.۹ و کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول اردیبهشت

کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری کنگ، ۳۳ کیلومتری بندر لنگه و ۴۷ کیلومتر جزیره تنب بزرگ این استان بوده است.

خوی استان آذربایجان غربی بعد از یک زلزله ۲.۷، زمینلرزه دیگری با بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری ایواوغلی استان آذربایجان غربی و ۳۵ کیلومتری تسوج استان آذربایجان شرقی بوده است.

در مرزن آباد استان مازندران زلزله ۲.۷ رخ داد.

یکشنبه ۲ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

معمولان استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری معمولان، ۲۲ کیلومتری ویسیان و ۲۴ کیلومتری خرم آباد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۳ اردیبهشت

در اینچه برون استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

بهاباد استان یزد زمینلره‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری بهاباد و ۴۰ کیلومتری بافق استان یزد و ۷۴ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است.

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۷ کیلومتری زمین به ثبت رسید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری فین، ۴۱ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۴ کیلومتری بندرعباس این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۳۳ کیلومتری چلگرد این استان، ۳۸ کیلومتری قلعه خواجه و ۶۵ کیلومتری لالی استان خوزستان بوده است.

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۵ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این رخدادهای لرزه‌ای در ۶ کیلومتری چالوس، ۱۱ کیلومتری نوشهر و ۱۴ کیلومتری کلارآباد این استان بوده است.

چهارشنبه ۵ اردیبهشت

در گتوند استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در کیانشهر استان کرمان زلزله ۳.۹ در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۸ کیلومتری کیانشهر، ۲۲ کیلومتری کوهبنان و ۳۲ کیلومتری راور این استان گزارش شد.

جم استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲ کیلومتری جم، ۲۸ کیلومتری بندر کنگان و ۳۲ کیلومتری بنک این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

پنج شنبه ۶ اردیبهشت

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۷ و در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

جمعه ۷ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله ۲.۷ و ۲.۹ به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • باران بهاری و تگرگ مهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته