Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته آینده را به جرات می توان مهمترین هفته نفتی در سال 2020 دانست زیرا نتیجه نشست اوپک پلاس و مزایده فروش 12 میلیون بشکه ای نفت آمریکا همه کارشناسان را بر این باور رسانده است که قیمت نفت ممکن است به زیر 50 دلار برسد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا زندگی در عصر کرونا معادلات نفتی جهان را نیز تغییرداده است تا جایی که پیش بینی  آینده بازار نفت سخت تر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی سال ۲۰۲۰ برای قیمت نفت شرایط  نزولی را رقم زده است و از سوی دیگر  کشورهای نفت خیز و صادرکننده در میان تصمیم‌های مختلف برای مدیریت قیمت در بازار دست و پا می‌زنند تا قیمت نفتی که این روزها به 51 دلار در هر بشکه رسید پایین تر نیاید.

اما هفته آینده روزهای سرنوشت ساز نفت در عصر کرونا رقم  خواهد خورد. از نشست اوپک گرفته تا مزایده ای که در این روزهای کم تقاضای نفت توسط آمریکا رقم می خورد.

کشورهای صادرکننده به دنبال تثبیت قیمت نفت هستند وظاهرا به همین قیمت ها رضادر بدبینانه ترین حالت و افزایش قیمت با تصمیمهای سرنوشت ساز هستند و ازسویی آمریکا به دنبال پایبندی به قوانین بودجه ای سال ۲۰۱۵ دراین برهه حساس!یت دارند و دنبال این هستند که قیمت ها بیشتر از این کاهش نیایند.

*پوتین: قیمت نفت رضایت بخش است

پوتین در گفت‌وگو با مسئولان و تولیدکنندگان انرژی در روسیه درباره شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن گفت: تأکید می‌کنم که برای بودجه روسیه و اقتصاد ما سطح کنونی قیمت نفت رضایت‌بخش است.

وی افزود: ثابت شده است که اوپک پلاس ابزاری مؤثر برای اطمینان از ثبات بلندمدت بازارهای جهانی انرژی است.

*ترس اوپک از قیمت های پایین 50 دلار

چهار منبع مطلع از مذاکرات اوپک اعلام کردند که چند عضو کلیدی اوپک گرایش بیشتری به کاهش تولید نفت فراتر از انتظارهای گذشته پیدا کرده‌اند، زیرا قیمت نفت به دلیل ترس از ویروس کرونا، به کمتر از ۵۰ دلار برای هر بشکه رسیده است.

عربستان و چند کشور دیگر تولیدکننده نفت، در حال بررسی توافق برای تشدید کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه هستند، در حالی که پیش از این کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) پس از نشستی دو روزه در محل دبیرخانه اوپک واقع در وین پیشنهاد تعمیق کاهش تولید روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای مطرح کرد.

کاهش تقاضا و کند شدن رشد اقتصاد جهانی سبب شده است قیمت نفت در سال جاری میلادی تاکنون با ۲۵ درصد کاهش روبه‌رو شود.

اوپک و دیگر متحدان این سازمان موسوم به «اوپک پلاس» در نشست عادی ۱۷۷  اعضای اوپک و هفتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک در آذرماه امسال توافق کرده بودند از یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی روزانه ۵۰۳ هزار بشکه از تولید خود بکاهند.

سهم اعضای اوپک در توافق برای تعمیق کاهش تولید نفت روزانه ۳۷۲ هزار بشکه و سهم کشورهای غیرعضو اوپک ۱۳۱ هزار بشکه بوده است، بر این اساس ۱۰ عضو اوپک باید روزانه یک میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند، ایران، لیبی و ونزوئلا از توافق کاهش عرضه مستثنا شده‌اند.

زمان برگزاری صدوهفتادوهشتمین نشست اوپک به صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» در بیانیه پایانی نشست‌ وزارتی ۱۷۷ اوپک و هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک در دسامبر ۲۰۱۹، روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) تعیین شده است.

با این شرایط جالب است که چرا وچگونه آمریکا دراین روزهای سخت، ۲۱ اسفندماه را زمان برگزاری مزایده برای فروش ۱۲ میلیون بشکه نفت ذخیره سازی شده خود اعلام کرده است مساله ای است که کارشناسان به آن با نگاهی مبهم می‌پردازند. که می تواند قیمت نفت را بشکند.

با این شرایط می توان گفت هفته آینده مهمترین هفته نفتی سال ۲۰۲۰ است .

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: نفت اوپک دلار اوپک و غیراوپک کاهش تولید هفته آینده هزار بشکه اوپک پلاس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت