Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاو ن حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویزیت همزمان چند بیمار در مطب پزشکان و بی‌توجهی به حریم خصوصی آنها تخلف شایعی است و مردم باید این حق خود را از وزارت بهداشت با شکایت از پزشکان متخلف مطالبه کنند.

کریم همتی در گفت وگو با ایرنا افزود: مردم می توانند برای هر نوع تخلفی که از پزشکان مشاهده می کنند به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت مراجعه کنند و موارد تخلف را گزارش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تخلفات فقط گرفتن مبلغ ویزیت بالاتر از نرخ مصوب نیست و هر نوع بی احترامی و از جمله بی توجهی به حریم خصوصی بیماران و ویزیت همزمان بیماران نیز تخلف است و اگر گزارش شود حتما رسیدگی می شود.

همتی افزود: بسیاری از پزشکان به حریم خصوصی بیماران احترام می گذارند و با وقت گذاشتن مناسب گاهی تا پاسی از شب به ویزیت بیماران می پردازند اما قبول داریم که ویزیت همزمان چند بیمار و ویزیت گروهی بیماران به عنوان یک تخلف در مطب های پزشکان وجود دارد این یک تخلف است و تخلف شایعی هم است اما اگر مردم از این تخلف شکایت کنند تا حد تعطیل مطب پزشکان با متخلفان برخورد می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت گفت: پزشکان باید حریم خصوصی بیماران را محترم بشمارند و به مردم احترام بگذارند. از طرفی مردم هم باید این مساله را به عنوان یک مطالبه مطرح و پیگیری کنند و اگر در مراجعه به سازمان نظام پزشکی به نتیجه نمی رسند به وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و سامانه ۱۹۰ مراجعه کنند و مطمئن باشند که به نتیجه می رسند.

وی افزود: مردم در مراودات روزمره خود در جاهای مختلف نوبت و حق یکدیگر را رعایت می کنند و البته اگر ببینند فردی دچار مشکل است، به او کمک می کنند و خودشان به حقوق یکدیگر احترام می گذارند چرا این حق را در مطب های پزشکی مطالبه نمی کنند.

همتی گفت: دیدن تک به تک بیماران در مطب پزشکان حق هر شهروند ایرانی است و حفظ حریم خصوصی حق هر فرد ایرانی در مراجعه به پزشک است. مراکز نظارت بر درمان دانشگاههای علوم پزشکی در همه استانها وجود دارد. ممکن است به این شکایات با تاخیر رسیدگی شود اما حتما رسیدگی می شود. اگر کسی از این نوع مسائل شکایت کرد و رسیدگی نشد. بنده شخصا در معاونت حقوقی وزارت بهداشت به آن رسیدگی می کنم.

معاون امور حقوقی وزیر بهداشت افزود: واقعیت این است که گاهی خود مردم حقوق خود را مطالبه و پیگیری نمی کنند. دیدن تک به تک بیماران، وقت گذاشتن کافی برای هر بیمار بر اساس استاندارد ابلاغی به پزشکان و حفظ حریم خصوصی آنان حق مردم است و رعایت نکردن این حقوق مردم حتی اگر کم هم باشد خیلی به چشم مردم می آید و نباید باشد. خیلی از پزشکان هستند که به این حقوق مردم احترام می گذارند، نباید برخی افراد در جامعه پزشکی با زیرپاگذاشتن حقوق مردم کاری کنند که همه پزشکان زیر سوال بروند.

لینک کوتاه: asriran.com/0030Qs

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویزیت همزمان وزارت بهداشت حریم خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • قلیان با گاز خنده!
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت