Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر والیبال به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امیدوارم هر چه سریع‌تر این ویروس ریشه‌کن شود. مردم و شهرهایی که به نوعی به آن آلوده شده‌اند، سلامتی خود را به دست آورند. این تصمیم کلان است و مقامات بالادستی خط‌مشی اصلی را صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت ورزش تعیین کرده که مسابقات به تعلیق درآید و فدراسیون‌ها نیز تصمیم‌گیری می‌کنند. به نظر می‌رسد که تعطیلی مسابقات عاقلانه باشد.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال در ادامه تأکید کرد: ذات ورزش رویکرد سلامتی دارد و سلامت بازیکنان، هواداران، کارکنان، اهالی رسانه و … مهم است. طبیعی است که برای حفظ سلامت جامعه، این مسابقات تعطیل شود.

افشاردوست درباره تبعات ۵۰ روز تعطیلی مسابقات لیگ برتر والیبال نیز گفت: در آن مقطع داورزنی به تازگی وارد فدراسیون والیبال شده بود که بحث کرونا مطرح نبود. کسی تصور نمی‌کرد که ویروسی در ادامه، مسابقات را به تعویق بیندازد. آن زمان هدف، صعود تیم ملی به المپیک توکیو بود البته با توجه به غیبت ژاپن به سبب میزبانی‌اش در المپیک، پیش‌بینی می‌شد که تیم ملی جواز حضور به المپیک را کسب خواهد کرد. به هر حال، در آن دوره تیم ملی در اولویت قرار داشت و تمام هدف بر این بود که والیبال ایران برای دومین‌بار راهی المپیک شود. در آن زمان هم می‌توانستیم نظر کارشناسان را جویا شویم.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه من در فدراسیون حضور ندارم، در بطن کار نیستم و اطلاعات زیادی از تصمیمات ندارم. ضرورت تصمیم‌گیری درست و عادلانه بود. شاید اولویت داشت که بررسی بیشتری در این باره صورت می‌گرفت.

کارشناس والیبال اظهار داشت: طبیعی است زمانی که درباره باشگاه‌ها تصمیمی گرفته می‌شود، باید مدیران عامل و مربیان در آن جلسه حضور داشته باشند. همچنین زمانی که درباره منافع تیم ملی صحبت می‌شود، در کنار مربیان باید شورای فنی فدراسیون نیز حضور داشته باشد و در نهایت بحث هیئت رئیسه فدراسیون مهم است. هر چه در جلسات بتوان راهکارهای بیشتری را جویا شد، قطعاً تصمیمی بهتر گرفته می‌شود. حال که رقابت‌های لیگ برتر والیبال به دلیل ویروس لغو شده، نباید منافع بازیکنان و مربیان توسط باشگاه‌ها از بین برود. فدراسیون، باشگاه‌ها را ببیند و رسیدگی‌های لازم را انجام دهد.

افشاردوست در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر والیبال و سال مهم والیبال در آینده، فدراسیون چه راهکاری باید بیاندیشد که تیم ملی متضرر نشود؟ گفت: ابتدا همه چیز به خود بازیکنان برمی‌گردد البته آنها بازیکنان حرفه‌ای هستند. اگر مدعی هستیم که والیبال ایران جزو تیم‌های خوب دنیا است، باید بازیکنانمان حرفه‌ای عمل کنند. ورزشکاران باید شرایط بدنی خود را حفظ کنند؛ طبیعی است که پس از تعطیلی مسابقات، چند روز استراحت و ریکاوری داشته باشند اما در ادامه باید تمرینات خود را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: الزاماً قرار نیست بیرون از منزل تمرینات خود را داشته باشند. آنها در منزل نیز می‌توانند آمادگی خود را حفظ کنند که توان عضلانی‌شان از بین نرود.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال در ادامه به فدراسیون اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، فدراسیون می‌تواند تیم ملی را ایزوله کند و خوابگاه‌ها و مکان حضور بازیکنان را ضدعفونی کند. می‌توانیم با چنین شرایطی، اردوهای تیم ملی را برگزار کنیم به شرط آنکه پشتیبانی‌های لازم انجام شود. ما سال مهم و سختی را در پیش داریم. باید از امروز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا تیم ملی متضر نشود.

افشاردوست در پایان گفت: با توجه به قرعه تیم ملی در المپیک، نحوه آماده‌سازی ملی‌پوشان باید از نظر پیک اوج جسمی، روحی، روانی و انگیزشی، متصل به المپیک ۲۰۲۰ شود. باید برنامه‌ریزی دقیق و روزانه‌ای داشته باشیم تا در ادامه آن را عملیاتی کنیم و تیم ملی به مشکل برنخورد.

کد خبر 4867115 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود افشاردوست لیگ برتر والیبال ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال سپاهان اصفهان کشتی آزاد لیگ قهرمانان فوتبال آسیا لیگ برتر والیبال فدراسیون کشتی لیگ برتر فوتسال وزارت ورزش و جوانان کاراته لیگ جهانی کاراته وان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان والیبال لیگ برتر والیبال تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران

در نشست شورای آسیای مرکزی اعضای کمیته‌ها و کمیسیون‌های منظقه آسیای مرکزی معرفی شدند و سهم والیبال ایران از ۱۰ کرسی به ۱۸ کرسی رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ اسامی کاندیدهای ایرانی پیشنهادی برای کسب کرسی‌های بین المللی در منطقه آسیای مرکزی دی‌ماه 1402 از سوی وحید مرادی، سرپرست وقت فدراسیون والیبال به دبیرخانه کاوا ارسال شد.

مارسلو به تیم ملی والیبال ملحق شد

پس از آن سید میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال ایران هفته گذشته در ادامه جلسات بین‌المللی خود، جلسه‌ای آنلاین با محمد لطیف، رئیس منطقه آسیای مرکزی برگزار کرد و در این جلسه طرفین در خصوص افزایش تعاملات بین فدراسیون‌های عضو و همچنین بهره‌برداری بیشتر از دانش و تخصص والیبال ایران در راستای پیشرفت سطح والیبال منطقه آسیای مرکزی به عنوان پرجمعیت‌ترین، بزرگترین و فعال‌ترین منطقه فدراسیون جهانی به بحث و گفت‌وگو پرداختند و تقوی خواستار افزایش سهم کرسی‌های ایران در کمیسیون‌های کاوا و معرفی تعداد بیشتری از افراد برای تصاحب این جایگاه‌ها شد.

بر این اساس نشست شورای آسیای مرکزی با حضور روسای فدراسیون‌های عضو و اعضای هیئت رئیسه از جمله سید میلاد تقوی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال ایران و محمدرضا داورزنی نایب رئیس اول منطقه آسیای مرکزی برگزار و اسامی اعضای کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف منطقه آسیای مرکزی اعلام شد و با تصویب تمامی اعضا سهم والیبال ایران از 10 کرسی به 18 کرسی افزایش یافت.

بر این اساس در کمیسیون مسابقات ورزشی مریم حسابی به عنوان رئیس کمیته و مسعود یزدان پناه و مرتضی افجه‌ای به عنوان اعضا انتخاب و معرفی شدند.

فرهاد شاهمیری به عنوان عضو کمیسیون داوری، مهدی اسلامی به عنوان عضو کمیسیون مالی، کتایون عرب‌زاده و محمد دیوسالار به عنوان اعضای اعضای کمیسیون استیناف منطقه آسیای مرکزی معرفی شدند.

همچنین جواد مهرگان، رئیس کمیسیون توسعه و آموزش و علی فتاحی به عنوان یکی از اعضای این کمیسیون و امیرحسین منظمی به عنوان رئیس کمیسیون فنی و مربیان شد و محمود افشاردوست و مصطفی کارخانه به عنوان اعضای این کمیسیون و زهرا نژادعلی، مریم حسابی و مرتضی افجه‌ای به عنوان اعضای کمیسیون بازاریابی و ارتباطات انتخاب و معرفی شدند.

در کمیسیون پزشکی نیز دکتر مهدی ابارشی به عنوان عضو این کمیته انتخاب شد و در کمیسیون والیبال ساحلی، چمن و برف، حسن بازدرهوا و امیرحسین صادقی از اعضای ایرانی انتخاب شده هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • مأموریت خارج از وظیفه آقای پائز
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند