Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ایجاد آلودگی روی سطوح چرمی یا چوبی علاوه بر ایجاد خفگی سطح، سبب فرسایش و تخریب زودرس مولکول‌های سطحی شده و در صورت مرطوب شدن سطح، شوره زده و موجب خشکی و ایجاد ترک‌های سطحی می‌شود. از سوی دیگر برای پاک کردن سطوح چرمی نباید از مواد شوینده استفاده کرد، چرا که موجب تخریب زنجیره پلیمری چرم شده و به مرور زمان، ترکیب چرمی را دچار خوردگی و تخریب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک شرکت نانویی واکس گیاهی تولید کرده که می‌تواند قدرت پاک‌کنندگی بالایی داشته و با ایجاد خواص آنتی‌باکتریال مراقبت طولانی‌تری از چرم داشته باشد.

علی یوسف گمرکچی، مدیرعامل این شرکت نانویی گفت: این تونیک گیاهی عاری از روغن‌های پالایشگاهی و مشتقات نفتی است و در آن از عصاره‌ها گیاهی استفاده می‌شود. در کنار عصاره‌های نانومقیاس، نانوذرات نقره نیز در این تونیک گیاهی وجود دارد که به ایجاد خواص انتی‌باکتریال کمک شایانی می‌کند. به دلیل وجود فرمولاسیون ویژه‌ این واکس گیاهی، خواص ضدباکتری، نرم‌کنندگی، پاک‌کنندگی و براق‌کنندگی این واکس نسبت به محصولات موجود در بازار بیشتر است.

به گفته گرمکچی این واکس پایه آلوورا بوده که با نانوذرات نقره ترکیب شده است. یکی از ویژگی‌های این واکس آنتی‌باکتریال، خوش‌بویی آن است، عطر ذاتی موجود در عصاره‌های گیاهی به کار رفته در این واکس موجب می‌شود تا سطوح علاوه بر طراوت و زیبایی، از بوی خوش نیز بهره‌مند باشند.

از آنجایی که در این واکس گیاهی از ترکیبات سنگین و مشتقات و روغن‌های نفتی استفاده نمی‌شود، در صورت تماس با دست بدون نیاز به شوینده، تنها با آب ولرم قابل شستشو است.

از دیگر ویژگی‌های این واکس، ماندگاری بالای آن است به طوری که روی کفش تا یک هفته ماندگار است. البته از این تونیک گیاهی می‌توان برای محصولات مختلف نظیر انواع پوشش‌های چوبی و چرمی خودرو، چوب و چرم و MDF در مبلمان خانگی و اداری، دکوراسیون اتاق‌ها و ادارات، کابینت آشپزخانه، کیف و کفش و البسه چرمی استفاده کرد.

انتهای پیام/

169 / 336 واکس گیاهی نانو تولید بازار ذرات نانو بافت چرم تونیک گیاهی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید بازار ذرات نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است

مسؤولان بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند به منظور حفاظت از محیط زیست، در این دوره ۶۰ درصد غذاها غیرگوشتی خواهد بود.   به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول زمان بازیهای المپیک به هواداران کشورها ارائه می شود بدون گوشت و ۸۰ درصد از منابع محلی تهیه می شود، بازی های المپیک پاریس، استاندارد جدیدی را برای پایداری محیط زیست ایجاد می‌کند.   جگر چرب، استیک تارتار، گوشت گاو بورگینیون، بلانکت دوو، ران قورباغه و حلزون تنها بخشی از غذاهای گوشتی در فرانسه هستند.    بیایید واقعی باشیم، غذاهای گیاهی‌ فرانسه شهرت خاصی ندارد. در واقع، فرانسوی‌ها دو برابر میانگین جهانی گوشت مصرف می‌کنند و بالاترین مصرف گوشت گاو و گوساله را به ازای هر نفر در اروپا دارند.   اما برگزارکنندگان المپیک پاریس به دنبال تغییر هستند. آنها قصد دارند غذاهای گیاهی زیادی در المپیک ارائه کنند.  هدف این است که نشان داده شود فرانسه اکنون بیشتر به «گیاه» می پردازد تا «گوشت».   ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس "غیر گوشتی" است   اعلام شده است که ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول این رویداد برای عموم مردم سرو می شود، بدون گوشت و ۸۰ درصد از تمام غذاها از محصولات محلی فرانسه تهیه می شود.   تونی استنگوئه، رئیس پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای گفت: این وظیفه ماست افرادی را که در  المپیک شرکت خواهند کرد، آموزش دهیم. این یک وظیفه جمعی است که عادات خود را تغییر دهیم و بیشتر به محیط زیست فکر کنیم. بنابراین باید غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید چون از نظر طعم، بسیار خوب هستند.   رستوران دهکده المپیک ورزشکاران که ۴۰ هزار وعده غذایی در روز تهدیه خواهد کرد، در طول المپیک ۲۴ ساعته باز است و ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی دارد. ۳۳ درصد از غذاها گیاهی خواهد بود و برای اولین بار، حدود ۱۵۰۰۰ ورزشکار به جای بشقاب های یکبار مصرف، از بشقاب های قابل شستشو استفاده خواهند کرد.   همچنین هیچ نوشیدنی الکلی در دهکده سرو نخواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]