Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون سندی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد وجود ندارد.

عصمت عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مصرف مایعات فراوان برای پیشگیری از ویروس کروناویروس جدید، اظهار کرد: مصرف فراوان مایعات به پیشگیری از ویروس کرونا کمک می‌کند، زیرا مصرف آن به هیدراته بودن بدن برای دفع سموم و حفظ ایمنی بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر رعایت موارد احتیاطی در خصوص بهداشت مواد غذایی، افزود: مواد غذایی که منشاء حیوانی دارد باید به طور کامل پخته شده و مصرف شود و از مصرف مواد غذایی خام که امکان شست‌وشوی کامل آن‌ها وجود ندارد، پرهیز شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون موردی از انتقال ویروس کرونا به وسیله مواد غذایی گزارش نشده است، تصریح کرد: برای پیشگیری از ویروس کرونا، از به اشتراک گذاشتن وسایل مورد استفاده برای صرف مواد غذایی مانند قاشق، چنگال، کارد، لیوان باید اجتناب و نیز از مصرف غذاهایی که مستقیم با دست تماس پیدا می‌کند، پرهیز کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به استفاده از وسایل آشپزخانه که باید به صورت مجزا برای آماده‌سازی غذاهای خام و پخته استفاده شود و در بین آماده‌سازی مواد غذایی خام و پخته دست‌ها را به طور کامل شست‌وشو دهند، ادامه داد: مصرف مکمل‌ها در حد توصیه‌های استاندارد برای افرادی که دریافت کافی از منابع غنی مواد مغذی مذکور را ندارند، توصیه می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه مصرف دوزهای بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز  اثر محافظتی ثابت شده‌ای در پیشگیری از بیماری‌های عفونی ندارد، اظهار کرد: برخی مواد غذایی مانند سیر حاوی ترکیبات و فیتوکیمکال‌هایی هستند که می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشند، ولی بزرگ‌نمایی اثرات مفید آن‌ها و مصرف بی‌رویه این نوع مواد غذایی می‌تواند اثرات سوء بر متابولیسم بدن داشته و نیز با اثرات سایر مواد غذایی، مکمل‌ها و داروهای تجویز شده احتمالی نیز تداخل ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ویروس کرونا از طریق شیر مادر منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: تغذیه با شیر مادر و طبق رهنمودهای CDC که در فوریه ۲۰۳۰ منتشر شده، هنوز مستنداتی مبنی بر انتقال ویروس کرونا به کودک شیرخوار از طریق شیر مادر وجود ندارد، اگر چه بهتر است در این زمینه نیز باید با احتیاط عمل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شیرمادر زنجان استانی اجتماعی انتقال ویروس کرونا طریق شیر مادر مواد غذایی وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!

     گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد! 

ژست خودمانی جواد عزتی در کنار دو بازیگر زن معروف


عکسی از سال ۹۴ که داغ دلتان را تازه می‌کند


کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور مسترد شد
عکس جذاب و هنری بازیگر زن سریال زخم‌کاری


مجرم خطرناک اشتباهی برادر رقیب عشقی‌اش را کشت
با رعایت این ۴ نکته ساده، عمرتان را ۶ سال افزایش دهید!


تصویری غم‌انگیز از یک پلنگ ایرانی که حالمان را گرفت


تصویری دیده نشده از داریوش مهرجویی که لیلا اوتادی رو کرد!


این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند


تفاوت عجیب قیمت خودرو در ایران و امارات


۸ وسیله حمام که باید فورا دور بیندازید!


تصویری غم‌انگیز از علی انصاریان که احتمالا ندیده‌اید


مواد غذایی مفیدی که اسمشان بد در رفته است
وقتی ترور امام جمعه مشهد شکست خورد


۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند


مصرف کیک و بیسکوئیت‌ را به این دلیل قطع کنید
خواص عجیب و غریب آب پیاز که خبر ندارید


سه رفتاری که شما را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند


کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند


دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید