Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان مشمول طرح صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که تاکنون افزون بر ۶۰ درصد زیر چتر بیمه قرار گرفته اند.

«مهران حیاتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از 10 هزار و 500 نفر مشمول طرح بیمه 6 هزارو و 274 نفر بیمه شده اند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج بیان داشت: 8 کارگزار در سطح روستاهای مایوان، چری، مرغزار، و شهرهای تیتکانلو و فاروج در تلاش برای زیر پوشش قرار دادن همه مشمولان این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بر مشارکت دستگاه های شهرستان و دهیاری ها برای جذب مشمولان به این طرح تأکید کرد و گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر، تامین آتیه و بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و پرداخت مستمری ناشی از فوت روستاییان و عشایر را مطابق نظام جامع تامین اجتماعی بر عهده دارد.

 

حیاتی بیان داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک دو برابری از سوی دولت موجب شده تا قشر کم درآمد جامعه که بار تولید را به دوش دارند راحت‌تر بتوانند بیمه شوند و در آینده از مزایایی بازنشستگی برخوردار شده و از لحاظ اقتصادی احساس آرامش داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه بیمه روستاییان و عشایر در کاهش مهاجرت و ایجاد عدالت اجتماعی تاثیر گذار است، افزود: ویژگی های صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری پرداخت دوبرابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵ سال سن است.

 

حیاتی گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال در روستا‌ها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمری و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره‌مند شوند.

 

شهرستان فاروج 83 روستا و آبادی دارد و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی همه آحاد مردم باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، شاخص پوشش بیمه روستایی و عشایری خراسان شمالی ۲۷ درصد است که  دو درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: صندوق بیمه روستاییان شهرستان فاروج بیمه روستایی صندوق بیمه روستایی روستاییان و عشایر روستایی و عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است

ایسنا/زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طارم گفت: به لحاظ طول راه در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

حمیدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان طارم، اظهار کرد: از لحاظ جمعیتی ۹۶ درصد راه‌های روستایی طارم دارای آسفالت هستند و به لحاظ طول راه نیز در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

وی افزود: راه‌های روستایی فاقد آسفالت روستاهایی با جمعیت زیر بیست خانوار هستند و پروژه‌های روستاهای بالای بیست خانوار مربوط به روستاهای زرنی با ۷ کیلومتر، تازه‌کند با ۸ کیلومتر، روستای سرخ‌آباد به طول ۱۳.۵ کیلومتر و مسیر نوکیان به ماسوله است.

او تصریح کرد: پروژه مسیرهای نام برده فعال هستند و به دلیل کمبود اعتبار، با کندی پیش می‌روند و با تامین اعتبار تکمیل خواهند شد. در حال حاضر برای روستاهای زیر بیست خانوار برنامه‌ای وجود ندارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم خاطرنشان کرد: در شهرستان طارم آسفالت برخی از روستاهای بالای بیست خانوار همچون هندی‌کندی، گوهر، ارشت و رزه‌بند _ قاضی‌بلاغی آسفالتی با عمر بالای بیست و پنج سال دارند که درصورت تامین اعتبار روکش مجدد خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد