Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای استان گلستان؛ هرگونه شایعه‌پراکنی در فضای مجازی را تخلف خواند و به خاطیان هشدار داد نشر هرگونه اخباری که موضوعات خلاف واقع در آن محرز شود مشمول ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم پرسا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آثار و تبعات شایعه‌پراکنی در جامعه در این برهه زمانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم می‌تواند باعث تشویش اذهان عمومی شود و اضطراب را در روح و روان جامعه ایجاد کند همچنین لطمه به نظام اقتصادی و آموزشی وارد می‌کند که با خاطیان نشر اکاذیب در فضای مجازی برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هرگونه شایعه‌پراکنی در فضای مجازی را تخلف خواند و با هشدار به خاطیان تصریح کرد: نشر هرگونه اخباری که موضوعات خلاف واقع در آن محرز شود مشمول ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای خواهد شد.

* بستر شبکه‌های اجتماعی غیربومی زمینه فعالیت افسارگسیخته معاندین

رئیس پلیس فتای استان گلستان از مردم خواست حتماً اخبار و اطلاعات را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند.

پرسا با بیان اینکه فضای مجازی تیغ دولبه است، گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از خلاقانه‌ترین و تاثیرگذارترین ابزار برای انتشار اخبار است، بستر شبکه‌های اجتماعی غیربومی زمینه را برای فعالیت افسارگسیخته معاندین و بدخواهان نظام اسلامی فراهم کرده است و از این ابزار در راستای مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شده اخبار مربوط به این بیماری بحث داغ فضای مجازی شود که در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح است، معاندین این فضا را سمپاشی و از شایعات پر می‌کنند تا انقلاب اسلامی را ناکارآمد و ناتوان در حل مشکلات معرفی کنند همچنین نظام اقتصادی و آموزشی کشور را برهم بزنند که با هوشیاری نباید در دام این شیادان بیفتیم و به اخبار کذب دامن بزنیم.

*فضای مجازی باعث شده شایعات زودتر از واقعیات به مردم برسد

رئیس پلیس فتای استان گلستان با اشاره به اینکه عده‌ای در فضای مجازی به دنبال کلاهبرداری هستند، گفت: برخی لوازم بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و تجهیزات دارویی را احتکار و در شرایط ویژه با قیمت گزاف به مردم می‌فروشند و در فضای مجازی برای فروش این تجهیزات پزشکی تبلیغ می‌کنند و کاربران را هدایت به خرید این تجهیزات می‌کنند.

پرسا ادامه داد: کلاهبرداران با هدایت کاربران به سمت صفحات جعلی؛ اطلاعات بانکی را به سرقت برده و حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی فضای مجازی باعث شده شایعات زودتر از واقعیات به مردم برسد، گفت: مردم به شایعات فضای مجازی که از سوی افراد ناشناس و رسانه‌های غربی که می‌خواهند جامعه ما را زمین‌گیر کنند که قطعا نمی‌توانند، گوش فرا ندهند.

* ترفندهای کلاهبرداری در بستر شیوع کرونا

رئیس پلیس فتای استان گلستان بیان کرد: این روزها شاهدیم در تعدادی استان‌ها برخی افراد شیاد با نامه‌های جعلی ممهور به آرم وزارت بهداشت انواع ماسک‌های مختلف و مواد ضدعفونی‌کننده را به درب منازل مردم آورده و تبلیغ برای فروش می‌کنند این در حالی است که درون ماسک را آلوده به مواد بیهوش کننده کرده و پشت این قضیه قصد کلاهبرداری و سرقت وجود دارد.

پرسا از مردم خواست تا در صورت مشاهده تبلیغ افراد برای هرگونه تجهیزات پزشکی به درب منازل این موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند تا واحدهای گشتی به محل اعزام شوند.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی استان گلستان گلستان پلیس پرسا رئیس پلیس فتای شایعه پراکنی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا اظهار کرد: همزمان با آغاز سال 1403 و در راستای پاک‌سازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این راستا 34 کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاک‌سازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند.

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

سردار مجید بیان کرد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی بیش از 90 درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و... را به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تأکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاک‌سازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد