Web Analytics Made Easy - Statcounter

متولیان رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور از اجرای طرح تریاژ از منزل خبر داد و گفت: عدم ورود مردم به محیط آلوده و خروج آنها از نگرانی و اضطراب دو هدف عمده این طرح است و در تلاش هستیم تا با این طرح زمینه های بروز و انتقال بیماری از بین برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ابراهیم متولیان در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با کرونا؛ اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری و کم کردن نگرانی مردم طرح تریاژ از منزل را اجرا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این طرح با همکاری بسیج محلات انجام خواهد گرفت. بسیج جامعه پزشکی در کشور حدود 400 درمانگاه تخصصی دارد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور بیان داشت: در این طرح هموطنان ابتدا در درب منزل و یا کانکس هایی که در محلات مستقر شده اند معاینه می شوند در صورت وجود علائم به درمانگاه های تخصصی و سپس به بیمارستان برای ادامه روند درمان معرفی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح می خواهیم به مردم کمک کنیم تا نگرانی آنها کمتر شود و فقط کسانی که لازم است به درمانگاه ها مراجعه کنند. ما دو هدف اصلی داریم؛ اول اینکه مردم وارد محیط آلوده نشوند و یا اجتماع ایجاد نشود و دوم اینکه مردم را از نگرانی و سردرگمی رها کنیم.
متولیان با اشاره به اینکه این طرح به کمک جامعه پزشکی و بسیج محلات اجرا خواهد شد، عنوان داشت: در طرح تریاژ از منزل؛ از هموطنان سوالاتی پرسیده می شود که در صورت داشتن مشکلات تنفسی و یا تب راهنمایی های لازم انجام خواهد شد و در صورتی که با راهنمایی ها بهبود نیابند به مراکز مراجعه خواهند کرد.
وی ابراز داشت: در تلاش هستیم در 3 استان کشور که بیشتر درگیر این مسئله هستند با این طرح زمینه بروز و انتقال بیماری هر چه سریعتر از بین برود.
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه این طرح با استقرار 6کانکس در قم شروع شده است، گفت: این کانکس ها در روزهای قبل در مناطق محروم قم مستقر شده و در حال ویزیت مردم هستند تا مراجعه آن ها به مراکز درمانی کمتر شود.
وی تاکید کرد: به دلیل ایجاد بیمارستان سیار سپاه فعلا امکان افزایش این کانکس ها وجود ندارد اما در تلاش هستیم تا شماره 4030 را در قم فعال کنیم تا مردم سوالات خود را از طریق این سامانه بپرسند و مشاوره های لازم را دریافت کنند.
متولیان در خاتمه افزود: مردم به راهنمایی های وزارت بهداشت و پزشکان گوش کنند تا از این فاز با موفقیت بیرون برویم، ما جامعه شیعه هستیم که انشالله اهلبیت(ع) ما را در این مسیر کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا" تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند، این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت