Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:06:12 GMT

آموزش لازمه شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۹۴۹۳

آموزش لازمه شکست کرونا

ویروس کرونا دارای درصد مرگ و میر کم است، اما آن چه که زمینه ساز نگرانی می‌شود نبود واکسن مشخص برای درمان و سرعت شیوع و فراگیری آن است که تنها راهکار مقابله با این ویروس رعایت نکات بهداشتی است.
ویروس کرونا جزو بیماری‌های نوپدید است که رفتار آن برای کنترل چندان شناخته شده نیست، اما می‌توان با آموزش و کنترل رفتار مردم با حل رابطه علت و معلولی ویروس کرونا را شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم باید بدانند در زمان قرارگیری در شرایط و موقعیت‌های مختلف چگونه عمل کنند تا از خود در ابتلا به ویروس کرونا محافظت کنند.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

رسانه با آموزش و اطلاع‌رسانی به مخاطبان در شکست کرونا کمک کنند

 صدیقه رشمه‌ای از شهروندان سمنانی در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از ویروس کرونا ترسی در دل خود راه نداده‌ام چرا که در ذهنم مانند یک نوع سرماخوردگی مسری است و طبق گفته پزشکان آنفلوآنزا کشنده تر از کرونا است.
وی ادامه داد: در شرایط شیوع ویروس کرونا اگر نکات بهداشتی رعایت شود این ویروس خیلی ترسناک نیست اما کمبود و نبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده موجب نگرانی و ترس از کرونا می‌شود و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا ماسک به صورت سهمیه‌بندی توزیع شود.
وی بیان کرد: یکی از راهکارهای مقابله و شکست ویروس کرونا شست و شوی مرتب دست با آب و صابون است، اما در معبرها و اماکن عمومی شهر سمنان شیر آبی نیست که بتوان دست‌ها را شست.
این شهروند سمنانی ابراز داشت: رسانه و اطلاع رسانی نقشی مهم در کاهش نگرانی مردم دارد و باید با آموزش نکات بهداشتی و اطلاع‌رسانی صحیح به رسالت خود عمل کند.

ویروس کرونا قدرت مرگ و میر پایین دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: ویروس کرونا یک بیماری نوپدید است.
رضاچمن ابراز داشت: ویروس‌ کرونا یا کویید ۱۹، دارای قدرت واگیری و انتقال زیاد ولی قدرت مرگ و میر پایین است و اگر مراقبت و نکات بهداشتی به خوبی انجام شود، قابل کنترل است.
وی ادامه داد: شیوع کرونا با درصد بالا در کشور چین، تنها در حدود۲ درصد مرگ و میر داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود بیان کرد: ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا علایمی مانند سرماخوردگی داشته و بهبود یافتند و تنها ۲۰ درصد بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و بستری شدند که بهبودی نیز می‌یابند.

مردم در خانه‌ها بمانند
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: تعطیلی مدارس، نمازهای جماعت و جمعه و اماکن مستعد تجمع مردم به منظور کنترل بیماری هدفگذاری شده و لازم است مردم در تعطیلی‌هایی که صورت گرفته به منظور شکست کرونا در خانه بمانند و جز موارد اضطرار از خانه خارج نشوند.
چمن ادامه داد: هر چقدر تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا کمتر باشد مرگ و میر نیز کمتر خواهد بود.
وی بیان کرد: مطالعات و تجربه‌ها نشان می‌دهد قطرات و ترشحات مجاری تنفسی عامل اصلی بیماری ویروس کرونا است و باید در هنگام سرفه و عطسه از پاشیدن ترشحات تنفسی جلوگیری شود.
وی یادآور شد: دست‌های آلوده که با سطوح آلوده در تماس باشد از دیگر راه‌های انتقال بیماری ویروس کرونا است.
چمن تصریح کرد: ویروس کرونا روی سطوح و لباس تا چند روز ماندگاری دارد و سطوح و لباس آلوده به شکل غیر مستقیم عامل انتقال ویروس کرونا است.

موج فزاینده ویروس کرونا در راه است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: موج فزاینده شیوع ویروس کرونا در راه است و رعایت فاصله حداقل یک متر با اطرافیان، پرهیز از دست دادن و روبوسی، رعایت نظافت محیط و ضدعفونی کردن سطوح راهکار مقابله با ویروس کرونا است.
چمن ادامه داد: هر فرد مبتلا به ویروس کرونا می‌تواند ۲ تا چهار نفر دیگر را آلوده کند و در شرایط کنونی لازم است مردم جز به اضطرار از خانه خارج نشود و در خانه بمانند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود خاطرنشان کرد: در صورت بروز علایم خفیف ویروس کرونا، افراد در خانه بمانند ولی در صورت بروز علایم شدید مانند تنگی نفس و تب به بیمارستان مراجعه کنند.


استان سمنان برای شکست ویروس کرونا کمبود نیروی زبده ندارد
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: قبل از اینکه افراد دارای علم و تدبیر در زمینه ویروس کرونا وارد شوند، افراد ناآگاه و در برخی موارد سودجو وارد معرکه شدند که با ایجاد اضطراب بیش از حد شرایط را به نفع خودشان تمام کنند.
نوید دانایی افزود: مردم به شایعات توجه نکنند و استان سمنان به اندازه کافی پزشک و کارشناس و علم مورد نیاز دارد و مردم نگران نباشند.
وی اضافه کرد: روزهای اول مربوط به شیوع ویروس کرونا و نیاز غیرواقعی به ماسک و در نتیجه خرید هیجانی موجب کمبود ماسک شد و بعد افراد سودجو با سوء استفاده از وضعیت موجود قیمت ماسک را چندین برابر کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: ماسک «اِن ۹۵» به جز برای بیماران و کادر بیمارستانی آن هم در بخش‌های حساس در مکان‌های دیگر نیاز به استفاده نیست و البته کمبود نیز وجود دارد.

در ضدعفونی سطوح وسواسی عمل نکنید
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: وایتکس رقیق شده به راحتی محیط را ضدعفونی کنند و اگر در خانه رفت و آمد مشکوک نبوده نیاز به ضدعفونی نیست و نباید وسواس به خرج داد.
دانایی یادآور شد: شست و شوی مکرر دست‌ها، ضدعفونی وسایل بیرون از خانه با یک شوینده و دستمال آغشته لازم است.
وی ادامه داد: محصولات بسته‌بندی بیرونی که ممکن است بدنه بیرونی آن آلوده باشد را می‌توان با یک دستمال آغشته به مواد ضدعفونی، تمیز و ضدعفونی کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: میوه‌ها با مایع یا صابون شسته و ضدعفونی شود.
دانایی بیان کرد: ویروس کرونا برای اطفال و بچه‌ها نیز اضطراب به ارمغان آورده و در فضای فعلی بزرگترها حواسشان به اطفال باشد و اضطراب ایجاد نکنند.

ویروس کرونا تا فروردین سال آینده میهمان مردم است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: نگرانی از گسترش ابتلا به ویروس کرونا بیشتر از ابتلا به ویروس است.
چمن درباره دوره بیماری ویروس کرونا، افزود: سه تا هفت روز دوره نهفتگی، هفت تا ۱۰ روز دوره بیماری است و با پایان دوره بیماری، انتقال ویروس کرونا به حداقل می‌رسد.
وی ادامه داد: تحلیل‌های علمی نشان می‌دهد ۲ تا سه هفته آینده شرایط دشوار و فزاینده در شیوع ویروس کرونا در پیش‌رو داریم.
چمن اضافه کرد: ابتلا و شیوع کرونا در ۲ تا سه هفته آینده افزایش می‌یابد و طبق تحلیل‌ها فروردین و اردیبهشت در صورت عدم تغییر رفتار ویروس کرونا شیوع آن روند کاهشی می‌گیرد.
وی یادآور شد: اگر ۲۸ روز بگذرد و ویروس سیر نزولی در همه گیری داشته باشد خاتمه بیماری اعلام می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: انتظار می‌رود با گرم شدن هوا ویروس فروکش کند.
چمن خاطرنشان کرد: بیماران قلبی و عروقی ۱۰ درصد، بیماران تنفسی ۲۸ درصد و بیماری‌هایی مانند سرطان و نقص ایمنی هفت درصد و سالمند ۱۵ درصد در معرض خطر مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا هستند.
وی تصریح کرد: در بیماران کمتر از ۴۰ سال سن احتمال مرگ و میر کمتر وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: ویروس کرونا با سن و بیماری زمینه‌ای ارتباط مستقیمی دارد.

رفتار  مردم موثر در شکست ویروس کرونا 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: رفتار ویروس و رفتار مردم هر۲ موثر در شکست کرونا است.
دانایی افزود: خانواده مختلف ویروس کرونا را در سال‌های گذشته داشتیم و با گرم شدن هوا ویروس فروکش کرد و انتظار می‌رود با همکاری مردم و ماندن در خانه‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری خارج از خانه و رعایت نکات بهداشتی ویروس کرونا را به زودی شکست دهیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: مصرف مایعات به دفع ویروس کمک می‌کند و ضرورت دارد استفاده میوه و سبزیجات به عنوان راهکار موثر در شکست ویروس مدنظر باشد.

برچسب‌ها کرونا سمنان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سمنان کرونا سمنان شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا ابتلا به ویروس نکات بهداشتی شکست کرونا شکست ویروس مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دکتر عبدالمهدی عراقی‌زاده، متولد بهمن‌ 1339 در بندرعباس است و 35 سال از عمر خود را صرف ارائه خدمت به مردم هرمزگان کرد.

بیشتر بخوانید؛ اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
با پیگیری های مستمر وی، از سال 1387 دانشکده دندانپزشکی هرمزگان با پذیرش صد در صد نیروی بومی آغاز بکار کرد.
دکتر عراقی‌زاده در سالهای 1385 تا 1380 در سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود و نقشی ویژه در ارائه خدمات به مردم استان داشت.

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما