Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:41:41 GMT

ایران قوی باش، فریاد همدلی برای شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۹۹۰۷

ایران قوی باش، فریاد همدلی برای شکست کرونا

کشور ایران به لحاظ وضعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و ویژگیهای ژئوپلتیک در زمره کشورهای بلاخیز دنیا به شمار می رود که در طول تاریخ شاهد حوادث، سوانح و بروز بیماری‌های پیش‌بینی و پیشگیری نشده واگیردار بسیاری در خاطره تاریخ اجتماعی خود بوده است روزگاری که بسیاری از مردم در اثر شیوع بیماری‌های واگیردار مانند وبا، طاعون و سل جان خود را از دست می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزها خبرهای بسیاری از شیوع بیماری کرونا در ایران می‌شنویم و ترس از این بیماری را می‌توانیم در چهره‌های مردم ببینیم به طوری که بسیاری از مردم کوچه و بازار این روزها با انواع ماسک و دستکش و استفاده از انواع ژل ها و مایع های ضد عفونی کننده خود را در برابر این بیماری مصون و ایمن نگه می‌دارند.

اما در این رهگذر بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی، غیر دولتی و مردم نهاد «پویش هایی را برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا» راه اندازی و اجرا کرده اند تا با طنین فریاد همدلی این ویروس را نابود و از بین ببرند ویروسی که در هوا نمی ماند، اما روی سطح تا پنج روز میتواند زنده بماند.

امروز طنین این همدلی با نجوای آهنگ «ایران فدای اشک و خنده تو دل پر و تپنده تو، فدای حسرت و امیدت رهایی رمنده تو، ایران اگر دل تو رو شکستن تو را به بند کینه بستن، چه عاشقانه بی نشانی که پای درد تو نشستن، کلام شد گلوله باران به خون کشیده شد خیابان، ولی کلام آخر این شد که جان من فدای ایران، تو ماندی و زمانه نو شد خیال عاشقانه نو شد، هزار دل شکست و آخر هزار و یک بهانه نو شد، ایران به خاک خسته تو سوگند به بغض خفته دماوند، که شوق زنده ماندن من به شادی تو خورده پیوند» خیلی زیبا و تاثیر گذار است.

این روزها همراهی و همدلی مردم و مسئولین به ویژه سپیدپوشان خط مقدم درمان این ویروس نوید این را می دهد که ما با افزایش تاب آوری به زودی کرونا را شکست می دهیم.

در این روزهای نسبتا سخت ویژگی های افراد تاب آور از جمله احساس ارزشمندی، مهارت حل مساله، مهارت های اجتماعی، خوش بینی و همدلی را در بین ایرانیان می توان مشاهده کرد آنجایی که آن‌ها با راه اندازی پویشهای مختلف اعتقاد راسخ به این دارند که آینده می تواند بهتر و بهتر باشد را در جامعه تزریق می کنند.

دعوت هلال احمر از هموطنان برای مشارکت در پویش سراسری «دست‌یار»

جمعیت هلال‌احمر پیرو درخواست های متعدد و به منظور جلب مشارکت‌های مردمی در مقابله با ویروس کرونا در مناطق کم‌برخوردار کشور از عموم مردم برای شرکت در پویش سراسری «دست‌یار» دعوت به همکاری کرد.

این پویش با توجه به تماس‌های مکرر مردمی برای کمک به تامین وسایل حفاظت فردی در مناطق کم‌برخوردار کشور، جمعیت هلال‌احمر اقدام به راه‌اندازی پویش «دست یار» و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تامین وسایل حفاظت فردی (ماسک، مایع ضدعفونی کننده، دستکش و نظایر آن) برای خانواده‌های کم‌بضاعت، نقاط حاشیه‌ای و آسیب‌خیز و مناطق محروم کشور کرده است.  

بر این اساس مردم نوعدوست کشورمان می‌توانند کمک های نقدی خود را به حساب ۹۹۹۹۹ هلال‌احمر نزد تمامی بانک‌ها یا به شماره کارت‌های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ نزد بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ نزد بانک رفاه کارگران واریز کنند. همچنین کد دستوری #۱۱۲* نیز برای دریافت کمک‌های مردمی فعال است.

بدیهی است هرگونه اقدام پیشگیرانه ای بدون مشارکت آحاد مردم امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین برای حفاظت از خود و خانواده باید از سلامت دیگران نیز حفاظت کنیم. این پویش سراسری کمک می کند تا زنجیره های انتقال بیماری در بین مردمانی که استطاعت تهیه وسایل حفاظت فردی ندارند نیز، گسترده نشده و قابلیت انتقال آن به دیگران کمتر شود.

ویروس کرونا از آنفلوانزا هم ضعیف‌تر است

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این جمعیت برای همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر می دهد و می گوید:‌ ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلونزا ضعیف تر است.

محمودرضا پیروی با اعلام این مطلب می افزاید: هلال احمر می تواند در حوزه های آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و استفاده از نیروهای داوطلب و جوان این جمعیت برای آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری کند.

وی می گوید: همچنین این جمعیت می تواند با برگزاری دوره های اختصاصی آموزش همگانی به صورت اینترنتی از طریق سایت آموزش همگانی این جمعیت و ایجاد کمپ های اضطراری در صورت لزوم، آنچه در بضاعت این جمعیت است را برای سلامت مردم همانند گذشته به کار ببرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه می کند: اکنون دوره آموزشی کوتاه در کمتر از ۱۵ دقیقه به نشانی http://irimc.bozorgraah.com/course/corona-virus-public-edu مردم را با دانستنی‌های ضروری ویروس کرونای جدید آشنا می کند و محتوای این آموزش زیر نظر سازمان نظام پزشکی و با همکاری جمعیت هلال احمر و همچنین انجمن پزشکان عمومی ایران تهیه شده است.

پیروی تاکید می کند: خط اول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انسانی رعایت بهداشت فردی و به خصوص بهداشت دست‌ها است؛ اما می توان با افزایش مقاومت بدن آمادگی سیستم ایمنی خود را در برابر این بیماری و سایر بیماری ها بالا ببریم. ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلونزا که در پاییز شایع شده بود، ضعیف تر است، اما هراس افکار عمومی از آن بسیار بیش از اندازه به نظر می رسد که در این خصوص باید آگاهی های عمومی را در خصوص ویروس کرونا(پیشگیری و دانستنی‌های ضروری) به مردم آموزش داد.

"با شما دست نمی‌دهیم، چون شما را دوست داریم”

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز از راه‌اندازی پویش پیشگیری از ویروس کرونا با شعار “ما با شما دست نمی‌دهیم، چون شما را دوست داریم” توسط کانون‌های دانشجویی این سازمان خبر می دهد و می گوید: این پویش پیشگیری از ویروس کرونا با نام “ما با شما دست نمی دهیم چون شما رادوست داریم” با تلاش اعضای جوان هلال‌احمر به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه به هموطنان راه‌اندازی شده است.

علی حیدری نجات می افزاید: بر اساس نیاز معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت، یکهزار و ۴۴۱ نفر از دانشجویان پزشکی و پرستاری عضو کانون های دانشجویی در سازمان جوانان هلال احمر در این پویش حضور دارند و سایر اعضا جوان داوطلب نیز بر اساس نیاز جمعیت هلال احمر در استان ها برای ارائه خدمات بشر دوستانه به هموطنان به  این پویش می‌پیوندند.

جای ماسک خالی ست با هم _ میشه 

سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز از راه اندازی پویش حمایت از خانواده های کم برخوردار در برابر کرونا خبر می دهد و اعلام می کند که در این روزهای سخت که لوازم پیشگیری از انتقال ویروس نایاب شده است، کودکان کار و خانواده های کم تر برخوردار را تنها نگذارید.

این سازمان اعلام کرده است: با حمات سمن های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار به یاری این بخش کم برخوردار جامعه می پردازد.

فراخوان سازمان داوطلبان هلال‌احمر برای همکاری پزشک و پیراپزشک داوطلب

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر می گوید: این سازمان با هدف ارتقای فرهنگ جامعه در خصوص توسعه خدمات و آموزش هدفمند افراد و خانواده‌ها، در فراخوانی از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران داوطلب  برای  فعالیت در سامانه پاسخگویی به سوالات کرونا ۴۰۳۰ دعوت به همکاری می‌کند.

وی می افزاید: جمعیت هلال احمر در فراخوان جذب داوطلب برای سامانه پاسخگویی به سوالات کرونا ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میان پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران برای کمک به مردم و پاسخگویی به سوالات آنها در باره ویروس کرونا به صورت غیرحضوری (آنلاین)   دعوت به همکاری کرده است.

محمد نصیری اعلام می کند: از داوطلبان علاقه‌مند به همکاری با جمعیت هلال‌احمر در این برنامه ملی درخواست می‌شود با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.corona.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام فعالیت داوطلبانه اقدام کنند.

برای هم نفس می‌کشیم تا تنی از نفس باز نماند

بخش خصوصی نیز با راه‌اندازی #کمپین_نفس به مدیریت بحران #کرونا وارد شد. شعار این پویش «برای هم نفس می‌کشیم تا تنی از نفس باز نماند» است.

ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای فعالیت داوطلبانه مقابله با کرونا

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با فعال کردن هشتگ پویش همه با هم علیه کرونا، فراخوان جذب نیروهای دانشجویی و مردمی برای فعالیت های داوطلبانه منتشر کرد.

در اطلاعیه این دانشگاه تاکید شده است که ساعات حضور دانشجویان پرستاری به عنوان ساعت کار آموزی در نظر گرفته می‌شود.

این دانشگاه برای اعلام آمادگی فعالیت داوطلبانه مردم و دانشجویان شماره تلفن ۰۹۱۷۷۷۴۹۳۸۰ را اعلام کرد.

فراخوان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سه حوزه آموزش، پیشگیری و درمان(در صورت تایید صلاحیت و اعلام نیاز) نیرو جذب می کند.

تعداد دیگری از دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه اندازی پویش‌های متفاوتی تاکید کرده‌اند که مردم در خانه بمانند تا ویروس کرونا را شکست دهند.

آغاز به کار کانون دانشجویی مقابله با کرونا

کانون دانشجویی مقابله با بیماری کرونا زیر نظر معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.

در پی شیوع بیماری واگیردار کرونا در کشور، گروهی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف فعالیت و خدمات رسانی در زمینه جلوگیری از شیوع و انتشار این ویروس و مقابله با آن و بهبود اقدامات درمانی بیماران مبتلا، بر اساس رسالت دانشجویی خود، کانون دانشجویی مقابله با بیماری کرونا را زیر نظر معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه تشکیل دادند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.      

همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.

از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.     

در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.  

با وجود این تلاش بر اساس اعلام کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته به ۹۷۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدلی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدلی بهداشت و سلامت آمریکا فرانسه مالزی کره جنوبی ژاپن کانادا امارات حسن روحانی سعید نمکی ویروس کرونا همدلی بهداشت و سلامت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جمعیت هلال احمر راه اندازی پویش ویروس کرونا ویروس کرونا بیماری کرونا وزارت بهداشت هلال احمر کم برخوردار خانواده ها بر اساس برای هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در یک سال گذشته رو به رشد بوده و در جهت توسعه حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: استان اردبیل در ۱۰ شهرستان دارای جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

وی افزود: در سطح استان اردبیل ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمدهای استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد داروخانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل جزو داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌روند.

قویدل همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

وی به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

وی همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و اظهار داشت: در سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر 748540

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم