Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه‌های ده‌گانه نیروی زمینی سپاه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سرتیپ پاسدار محمد پاکپور»، فرمانده نیروی زمینی سپاه، از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه‌های ده‌گانه نیروی زمینی سپاه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تشریح اقدامات نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: در روزهای اخیر برای استقرار گردان‌های جنگ نوین اعم از گروه جنگ نوین ۲۴ بعثت، تیپ نیروهای ویژه صابرین و تیپ میرزا کوچک خان برای استقرار در نواحی که ویروس کرونا شیوع یافته است، دستورات لازم صادر شده و یگان‌های مذکور در مناطق مورد نظر مستقر شده‌اند.

پاکپور افزود: همچنین کارشناسان و متخصصین میکروبیولوژی و ویروس‌شناسی نیروی زمینی سپاه با ابلاغ ماموریت در مناطق آلوده به ویروس کرونا مستقر شده‌اند.  

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری جلسات با سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی برای استفاده از سیستم‌های مه‌پاش و ماشین‌های "دی اس ام" به منظور انجام اقدامات ضدعفونی در مناطق آلوده به ویروس، هماهنگی یگان‌های رزمی برای مقابله با ویروس کرونا، هماهنگی خرید اقلام و لوازم مورد نیاز جهت ضدعفونی، پیگیری تامین و تهیه مواد رفع آلودگی و پاکسازی و ... از جمله اقدامات مهم نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: از روز ۷ اسفند یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه در قم مستقر شده‌اند و مشغول ضدعفونی مناطق و معابر شهر قم هستند. تیپ ویژه صابرین و تیپ ۲۰ رمضان و تیپ میرزا کوچک‌خان و  تیپ انصارالرسول نیروی زمینی سپاه نیز مشغول گندزدایی محیط‌های آلوده شهری در استان‌های گیلان، کرمانشاه و قم و تهران هستند.

پاکپور یادآور شد: توانمندی‌های تخصصی و فوق تخصصی بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه شامل بیمارستان‌های ثابت، سیار و تیم‌های واکنش سریع بهداشتی به طور کامل در آماده‌باش هستند و به درخواست وزارت بهداشت و درمان یک سامانه بیمارستانی سیار با استعداد ۱۰۰ تخت بستری مجهز به قم اعزام  و مستقر شد.

وی گفت: همچنین یک واحد سی تی اسکن سیار این نیرو نیز در بیمارستان شهدای یافت‌آباد تهران مستقر شده و  اقدامات تشخیصی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم رعایت دقیق بهداشت در پادگان‌ها و محیط‌های عمومی عنوان کرد: گندزدایی روزانه اماکن عمومی و آسایشگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری در پادگان‌ها و شناسایی و غربال‌گری در ورودی پادگان‌ها از دیگر اقدامات نیروی زمینی سپاه برای مقابله با کرونا ویروس است.

پاکپور با تشریح اقدامات بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: ابلاغ آماده‌باش به تمامی بیمارستان‌های نیروی زمینی سپاه، پیگیری تامین اقلام حفاظتی و شوینده‌های الکلی، بررسی میدانی از بیمارستان شهدای یافت آباد برای راه‌اندازی سامانه سی تی اسکن، پیگیری تامین لباس محافظ، ماسک N۹۵ و ... برای بیمارستان‌های نیروی زمینی سپاه به منظور امدادرسانی به بیماران کرونایی از جمله اقدامات این نیرو برای مقابله با ویروس کرونا در حوزه بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های حضوری و غیر حضوری برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس و تهیه بروشورهای آموزشی و توزیع در بین افراد مبتلا، آماده سازی سامانه‌های سیار بهداشتی و درمانی برای انجام ماموریت احتمالی، آماده‌سازی ظرفیت‌ها و تجهیزات گندزدایی محیط‌های آلوده برای مقابله با کرونا ویروس، هماهنگی معاونت بهداری با معاونت عملیات  (واحد جنگ نوین) برای  مقابله با اپیدمی کرونا ویروس از دیگر اقدامات امدادی، پزشکی و بهداشتی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه افزود: بیماریابی فعال در مراکز تجمعی (درب ورودی پادگان‌ها، آسایشگاه‌ها و...)، آماده‌سازی تیم‌ها و خودروهای واکنش سریع بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا، گندزدایی روزانه اماکن عمومی و ... نیز از اقدامات امدادی، پزشکی و بهداشتی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

پاکپور سلامتی و شفای عاجل برای تمام هموطنان عزیز را که در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار بیماری شده‌اند را از درگاه خداوند مهربان مسالت کرد و افزود: رزمندگان جان بر کف این نیرو تا پایان یافتن این شرایط همانند حوادث و اتفاقات گذشته در خدمت و در کنار هموطنان عزیز خواهند بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس فرمانده نیروی زمینی سپاه نیروی زمینی سپاه یگان های جنگ نوین بهداشت و درمان کرونا ویروس مستقر شده آماده باش پادگان ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا هنوز در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک‌های نظامی خود به یکی از این ۵ یگان نظامی است که ناقض حقوق بشر تشیخص داده شده‌اند.

با وجود این، آمریکا تلاش کرده با دلیل‌تراشی از انجام اقدامات عملی علیه این یگان‌ها خودداری کند. وانت پاتل روز دوشنبه گفت که از میان این یگان‌ها ۴ یگان «اقدامات خودشان را به نحو موثری اصلاح کرده‌اند.»

وی علاوه بر این مدعی شده که تمامی اقدامات ناقض حقوق بشر قبل از ۷ اکتبر انجام شده‌اند و این یگان‌ها در غزه حقوق بشر را نقض نکرده‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این گفته که کاخ سفید در حال تماس و رایزنی با اسرائیل است.

تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا در طول جنگ غزه به جای انجام اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل به انجام اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این رژیم روی آورده است.

در بیش از ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با جلوگیری از آتش‌بس، ارسال سلاح و تلاش‌های دیپلماتیک از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

کد خبر 848199 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل ایالات متحده آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت