Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رمز پویا جرایم متهمان اینترنتی را کاهش داد

سرهنگ بروز تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: با اجرا شدن طرح رمز پویا کاهش جرایم اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از سوی کلاهبرداران اینترنتی در شهرستان مهاباد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه استفاده از رمز پویا به وسیله شهروندان میزان کلاهبرداری اینترنتی در این شهرستان را ۶۰ درصد نسبت به ماه‌های قبل کاهش داده است، افزود: با اجرای این طرح و برابر بررسی‌های به عمل آمده از پرونده‌های تشکیل شده در ۲۰ روز اخیر، نرخ تشکیل پرونده‌های این حوزه تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

تجاری اضافه کرد: با توجه به افزایش قابل توجه صفحات فیشینگ و همچنین روند رو به رشد جرایم این حوزه طی چند سال اخیر، به منظور پیشگیری وضعی جرایم، راه‌اندازی سرویس رمز دوم پویا (OTP) در خرید‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مهاباد هدف از فعال‌سازی رمز پویا را افزایش امنیت حساب‌های بانکی شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: کاهش جرایم اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز در این مدت کوتاه هم که استفاده از رمز‌های یک‌بار مصرف از سوی بانک‌ها اجرا شده، قابل مشاهده است.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه به زودی مبلغ تراکنش نیز در رمز‌های پویای دریافتی از طریق پیامک درج خواهد شد بنابراین استفاده از بستر پیامک برای گرفتن رمز دوم پویا با توجه به آگاه شدن مشتری از مبلغ برداشت شده می‌تواند امنیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

تجاری یادآور شد: شهروندان در صورت نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی پیرامون موضوعات سایبری یا اعلام موارد مجرمانه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

کشف و ضبط پیاز و سیب زمینی به ظن احتکار

سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: با اشرافیت اطلاعاتی و به دنبال دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیری سیب زمینی و پیاز در انباری در اطراف روستای گوگ تپه- مهاباد، بلافاصله در یک اقدام عملیاتی، مأموران پلیس آگاهی شهرستان به همراه بازرسان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن و جهاد کشاورزی در محل حاضر شدند.

او با بیان اینکه در این عملیات ۷۰ تن پیاز و سیب زمینی احتکار شده به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی کشف و ضبط شد، افزود: برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی، شناسایی باند‌های سازمان یافته و احتکارکنندگان کالا‌های اساسی در دستورکار مأموران قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: برابر دستور قاضی تعزیرات حکومتی مهاباد، مکان موصوف پلمب و پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و با ۲ متهم به مراجع قضائی ارسال شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در صورت کشف هرگونه احتکار یا گران‌فروشی اقلام بهداشتی طبق مقررات مربوط به اخلال گران در نظام اقتصادی برخورد و واحد صنفی یا داروخانه مربوطه با دستور مقام قضایی پلمپ و با متصدی مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

تست کرونا توسط افراد خاطی، مراقب افراد سودجو باشید

تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: دانشگاه علوم پزشکی هیچ گروه، تیم و فردی را برای انجام آزمایش و تست کرونا به درب منازل مردم نمی‌فرستد و با توجه به شناسایی مواردی از افراد سودجو و فرصت طلب در استان‌های دیگر، از شهروندان درخواست می‌شود در این خصوص مراقب شیادان باشند.

او افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا">ویروس کرونا در سطح کشور و کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده به شهروندان و سوءاستفاده و سودجویی تعدادی در فضای مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مهاباد قرار گرفت.

تجاری ادامه داد: با رصد فضای مجازی مشخص شد، تبلیغ‌هایی مبنی بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی با قیمت‌های گران و خارج از عرف توسط افرادی در برنامه و کانال‌های عمومی انجام می‌شود که توسط پلیس فتا ۲ عامل این اقدام شناسایی و در یک عملیات موفق دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد اذعان کرد: در برخی استان‌ها مشاهده شده افرادی تحت پوشش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت به درب منازل مردم می‌روند و به این وسیله اقدام به سرقت می‌کنند، در صورت مشاهده چنین مواردی این افراد را به منزل راه نداده و بلافاصله پلیس را از طریق مرکز ۱۱۰ مطلع کنید.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی کلاهبرداری اینترنتی ویروس کرونا فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد سیب زمینی رمز پویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۸۰ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت‌زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از ۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۸۰ هزار و ۵۰۰ لیتر انواع سوخت قاچاق ازجمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف‌شده را طبق نظر کارشناسان ۱۸ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا پرونده‌هایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

وی در پایان برخورد با پدیده قاچاق خصوصاً قاچاق سوخت را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 748519

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه