Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز دوازدهم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف بیش از یک میلیون دستکش بهداشتی احتکارشده در اصفهان سردار" مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: به دنبال شیوع بیماری کرونا ویروس و نیاز مبرم مردم به اقلام بهداشتی، عده‌ای با سؤاستفاده از شرایط موجود اقدام به احتکار و گرانفروشی این اقلام کرده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند که پلیس برخورد با این افراد را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در همین راستا کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی خود در یک عملیات ویژه و ضربتی یک میلیون و ۱۱ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش بهداشتی احتکار شده را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین از کشف یک هزار و ۱۳۴ لیتر الکل اتانول و ۱۷۷ عدد بطری حاوی مواد ضدعفونی کننده خبر داد و گفت: در این رابطه یک واحد صنفی پلمپ و یک نفر نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به کسانی که با سؤاستفاده از شرایط حساس کشور اقدام به احتکار و گرانفروشی اقلام مورد نیاز مردم می‌کنند گفت: هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای حقیقی و مجازی به صورت شبانه روز توسط کارشناسان پلیس رصد می‌شود و افراد فرصت طلب و سوجود در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و به دست قانون سپرده خواهند شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه از مردم انتظار می‌رود در خصوص پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا بیشتر حساس بوده و به یکدیگر کمک کنند گفت: از شهروندان می‌خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به احتکار لوازم و تجهیزات بهداشتی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد صورت گیرد.   کلاهبرداری ۴ میلیاردی با شگرد اقامت و اشتغال در کانادا سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان "شاهین شهر" مبنی بر کلاهبرداری صورت گرفته از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان در تحقیقات صورت گرفته از مال باختگان دریافتند، فردی با انجام مانور‌های متقلبانه و ادعای نفوذ در یکی از مؤسسه‌های خیریه کشور ارمنستان عنوان کرده که این خیریه احتیاج به نیروی کار در کشور کانادا دارد و به بهانه اخذ ویزای کار و اقامت، مبالغی را از شاکیان دریافت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهم پس از حدود ۲ سال از این موضوع تعدادی از شاکیان را جهت اطمینان به کشور ارمنستان فرستاده که در آن کشور مدتی سرگردان بوده و در نهایت بدون هیچگونه اقدام مثبتی به کشور مراجعه کردند.

سرهنگ ترکیان گفت: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی گسترده، مخفیگاه متهم را شناسایی و طی یک عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این فرد شیاد با شیوه‌های متقلبانه موفق شده بود از ۷ نفر بالغ بر ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کند اظهار داشت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به کلاهبرداری‌های خود اقرار کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه عده‌ای سودجو و فرصت طلب با جلب اعتماد جوانان بیکار به بهانه اخذ مجوز اقامت و اشتغال در کشور‌های خارجی از آنان کلاهبرداری می‌کنند گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم بدون تحقیق درخصوص شرکت ارائه کننده خدمات و عدم شناسایی متصدیان مربوطه از واریز هرگونه وجه به حساب آنان خودداری کرده و موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.   کشف ۴۴ هزار عدد مواد محترقه قاچاق در اصفهان سرهنگ "علی قربانی" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان "کاشان" طرح شناسایی و دستگیری فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز را اجرایی کردند.

او افزود: ماموران مطلع شدند فردی در منزل پدری خود اقدام به نگهداری مواد محترقه غیر مجاز می‌کند که وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی‌های لازم از محل بازرسی شد که ۴۴ هزار و ۷۹۴ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز و ۲۰ کیلو اکلیل کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.   دستگیری عامل انتشار شایعات ویروس کرونا در فضای مجازی سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اظهار داشت: ماموران پلیس فتای شهرستان "برخوار" با اشراف اطلاعاتی بالایی که داشتند مطلع شدند فردی در فضای مجازی اقدام به درج مطالبی در خصوص ویروس "کرونا" می‌کند و باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

او افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد این فرد یک فایل صوتی را به یکی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی نسبت و انتشار داده و باعث ایجاد تنش و اضطراب در جامعه شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس فتای و پلیس امنیت عمومی شهرستان برخوار این فرد را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: تنها مرجع رسمی اعلام اخبار در خصوص ویروس "کرونا" صدا وسیما و دیگر رسانه‌های قانونی و رسمی هستند و لازم است شهروندان عزیز به شایعات توجه نکنند.   کشف بیش از هزار لیتر الکل دارویی در اصفهان سرهنگ" محمدرضا خدادوست گفت: با توجه به شرایط موجود و سوء استفاده عده‌ای سودجو برای احتکار کالا‌های ضدعفونی کننده در اصفهان، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران پلیس شهرستان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ پس از اطلاع از دپو و احتکار مقادیر قابل توجهی الکل سفید در یک انبار در یکی از محلات این شهرستان پس از شناسایی انبار مورد نظر با هماهنگی مقام قضائی وارد انبار شده و در بازرسی از محل ۲۷ کارتن ۱۲ عددی و ۹۰ کارتن ۹ عددی اتنول ۹۶ درصد در مجموع یک هزار و ۱۳۴ لیتر الکل سفید احتکار شده را کشف کردند.

این مقام انتظامی افزود:در این راستا یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده، تحویل عوامل تعزیرات حکومتی شد.

سرهنگ خدادوست خاطرنشان کرد: همواره افراد سودجود با بهره گیری از جو روانی حاکم بر جامعه اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز مردم می‌کنند که اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت ضمن رصد بازار درخواست دارد شهروندان به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و ... موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احتکار اقلام بهداشتی قاچاق موادمحترقه انتظامی استان اصفهان فرماندهی انتظامی مقام انتظامی فرمانده انتظامی انتظامی شهرستان مواد محترقه پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده انتظامی رشت گفت: در پی تماس شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام اقدام به خودسوزی خانمی حدوداً ۵۰ ساله در بلوار امام خمینی (ره)، بلافاصله، نزدیک‌ترین گشت انتظامی، جهت بررسی موضوع در محل حاضر شد و با همراهی و همکاری مردم، مانع از خودسوزی وی شده و دو بطری حاوی بنزین و الکل در اختیار را از وی دور کردند.

فرمانده انتظامی رشت افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خانم، در گذشته نیز، به دلیل مشکلات شخصی، چندین مورد اقدام به خودسوزی نافرجام نموده است. وی، به منظور بررسی زوایای بیشتر برای، به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6100845

دیگر خبرها

  • حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد
  • کلاهبرداری میلیاردی با شگرد نفوذ در سفارتخانه‌ ها و اخذ ویزای کشورهای اروپایی
  • سرقت ۳ میلیاردی یک زن از مغازه همسایه
  • کلاهبردار میلیاردی در پارس آباد به دام پلیس افتاد
  • کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک در عنبرآباد
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • دستگیری کلاهبرداران اسکیمری ۱۰۰ میلیاردی
  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان