Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:53:20 GMT

رییس دانشگاه علوم پزشکی: «سیامند رحمان» بیماری نداشت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۰۷۰۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی: «سیامند رحمان» بیماری نداشت

دکتر جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر اینکه قلب قهرمانان ورزشی سنگین‌وزن همواره تحت فشار قرار دارد، افزود: مرحوم «سیامند» دچار چاقی مفرط بالا شکمی بود و برای ثبت رکوردهای بیشتر، خودش را تحت فشار قرار می‌داد؛ از سوی دیگر نیز نه خودش و نه خانواده‌اش دچار بیماری نبوده‌اند که درگذشت ناگهانی وی به آن بیماری ربطی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: مرحوم «سیامند» قبل از حضور تیم فوریت‌های پزشکی و در منزل شخصی‌اش دچار ایست قلبی شده و تلاش پزشکان برای احیای وی طی دو مرحله در منزل و بیمارستان به نتیجه نرسیده‌ بود. 

وی با تاکید بر اینکه «رحمان» همواره بر تحمل فشار با هدف افتخارآفرینی برای ایران اسلامی تاکید داشت، اضافه کرد: سیامند یک روز در اردوی تیم ملی به میزبانی ارومیه چنان خودش را برای ثبت رکورد تحت فشار قرار داد که رنگش سیاه شد و بنده که در سالن تمرین حضور داشتم، از تداوم رکوردشکنی وی به دلیل خطر ایست قلبی ممانعت کردم. 

ابوبکر افشنگ، رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه نیز اظهار داشت: «رحمان» ساعت ۱۸ روز یکشنبه در منزلش دچار ایست قلبی شد و تکنسین‌های اورژانس به همراه متخصص بیهوشی بیمارستان نبی اکرم (ص) این شهرستان به مدت ۴۵ دقیقه عملیات احیای قلبی را بر روی وی انجام دادند.  

وی افزود: پس از نتیجه ندادن عملیات احیا، وی به بخش اورژانش این بیمارستان انتقال پیدا کرد و مجدداً عملیات احیا به مدت ۴۵ دقیقه‌ دیگر بر روی وی انجام شد اما متاسفانه با وجود تلاش بسیار کادر درمانی این عملیات نتیجه‌بخش نبود و وی به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه وی هیچگونه سابقه ناراحتی قلبی نداشت، اضافه کرد: هرگونه شایعه و اظهارنظری در مورد علت درگذشت «رحمان» غیر از این امر، صحت ندارد.

مراسم تشییع و تدفین مرحوم سیامند رحمان ساعت ۹:۳۰ امروز، دوشنبه از مقابل سالن ۲ هزار نفری ورزش و جوانان اشنویه برگزار شد.

«رحمان» در پارالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«رحمان» همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی و چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شده بود.

برچسب‌ها ورزش معلولان آذربایجان غربی سیامند رحمان وزنه برداری معلولان اشنویه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش معلولان آذربایجان غربی سیامند رحمان وزنه برداری معلولان اشنویه ورزش معلولان آذربایجان غربی سیامند رحمان وزنه برداری معلولان اشنویه سیامند رحمان ایست قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟