Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:55:16 GMT

سفر به دنیای بدون کرونا/ در خانه بمانید کتاب بخوانید

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۰۷۵۰

سفر به دنیای بدون کرونا/ در خانه بمانید کتاب بخوانید

در این زمانی که همه می‌ترسیم با یکدیگر دست دهیم و عزیزانمان را در آغوش بگیریم، بازهم «کتاب» دوستی است که می‌توان در آغوشش گرفت، بویش کرد و با آن به دنیای بدون کرونا سفر کرد.

خبرگزاری فارس – همدان؛ اگرچه این روزها بیش از هر زمانی دوست داریم با یکدیگر دست بدهیم و یا عزیزانمان را در بغل بگیریم اما همه به خوبی می‌دانیم که نمی‌توانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتوانستنمان نه از آن روست که نگران خودمان هستیم، بلکه به این خاطر است که نگران دیگران هم هستیم. نگران اینکه خدا نکرده عزیزان را از دست بدهیم. اصلا این روزها منیت مطرح نیست، ما تنها نیستیم و هر گامی که برمی‌داریم ممکن است ناخواسته زندگی دیگران را به خطر بیندازیم. به همین دلیل بهتر است تنها در ضرورت منزل را ترک گوییم و در مکان‌هایی که تجمع زیاد است حاضر نشویم، این وظیفه انسانی ماست از هر مشربی که ذهن خود را سیراب می‌کنیم.

این روزها چه می‌شود خیابان‌گردی نکنیم و یا از آخرین اجناس موجود در فروشگاه‌ها اطلاع نیابیم. چه می‌شود که خیابان‌ها را متر نکنیم، پیاده‌راه‌های زیبای شهرمان را که دوست داریم تک تک المان‌هایش را لمس کنیم و مثل گذشته آن‌ها را در بغل بگیریم و عکسی به یادگار بگذاریم. چقدر این روزها احساس می‌کنیم داشته‌های بسیاری داریم.‌ تا زمانی که این خطور را برای شما می‌نویسیم تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان همدان به پنج مورد رسیده است و چه بهتر که در  خانه بمانیم و به جای خیابان‌گردی، کتاب به دست بگیریم. با غرق شدن در کتاب لحظه‌ای فارغ از همه دغدغه‌ها، آدمی به دنیایی می‌رود که کیفش را کیفور کند، ورق‌هایی که شما را به ذهن آدمی دیگر می‌برد. این عکس را ببینید:

همه آدم‌های اهل کتاب آن را می‌فهمند و برق چشمان این مردم را درک می‌کنند، از طرف همه خوره‌های کتاب از شما سخاوتمندانه دعوت می‌کنیم که به این جمع بپیوندید، این جمع یکی از معدود جمع‌هایی است که همه اعضای آن دوست دارند، هر روز بیشتر شوند، تا هر روز با افراد بیشتری بتوانند سخن بگویند تا هر روز کتاب‌های جدیدتری ببینند.

این کتاب‌ها اندیشه‌ها را به اشتراک می‌گذارند و دنیای پررمز و راز یک ذهن را برای ما روشن می‌کنند، در واقع کتاب همان ذهن‌خوانی است که بشر می‌خواهد به آن دست یابد، با این تفاوت که شما با خواندن یک کتاب ذهن آدمی را خواندید که جرات به خرج داده و قلم به دست گرفته تا سخنی تازه را بگوید.

 خانه‌نشینی شاید با تمام بدی‌هایی که دارد، جایی برای این بهانه که وقت نداریم تا کتاب‌ها را ورق بزنیم، باقی نمی‌گذارد، شاید خیلی‌ها را با کتاب آشتی دهد، رابطه خیلی‌های دیگر را محکم‌تر کند و یا خیلی‌ها را دوباره آشتی دهد.

این روزها بهتر است به جای اینکه راهی خیابان‌ها و پاساژها شویم، در خانه بمانیم و کاغذهای دوست‌داشتنی را ورق بزنیم و ببوییم، هم حق‌الناسی بر گردن نخواهیم داشت و هم ذهن را نرمشی می‌دهیم که آماده می‌شود، پروازی را تجربه کند فراتر از کهکشان‌ها، ما هم شما را تنها نخواهیم گذاشت، هر روز با کتابی آشنایتان خواهیم کرد. دنیای جدیدی در انتظار ماست. شما را دعوت می‌کنیم به یک کتاب، یک فنجای چای گرم و یک پنجره که پس از خواندن هر سطح از آن پنجره به بیرون نگاه کنید و بیندیشید!

انتهای پیام/89040/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب همدان کرونا عزیزانمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال

مهدی فرجی تهیه کننده تلویزیون که اخیراً فصل پنجم سریال «نون.خ» را به تولید رساند درباره اینکه چه سریال جدیدی در دست دارد به خبرنگار مهر بیان کرد: در حال حاضر سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش را دنبال می کنیم و پیش می بریم.

وی اضافه کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده است و این روزها توافقاتی برای تامین منابع مالی سریال در حال انجام است که سازمان صداوسیما بخشی از ماجراست و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان نیز بخشی دیگر از این مساله را بر عهده دارد.

تهیه کننده «کندو» درباره زمان تولید این سریال عنوان کرد: با پیشرفت این توافقات امیدواریم امسال این سریال به مرحله تولید برسد.

وی در پایان از ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داد که خبرها و جزییات بیشتر آن را به آینده موکول کرد.

سال گذشته علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، به مهر گفته بود: «یکی از سریال هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.»

کد خبر 6096111 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!