Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- اگر چین بتواند به طور موثری شیوع ویروس کرونا را در ماه مارس کنترل کند، تقاضای سوخت در ماه آوریل دوباره افزایش می یابد.

به نقل از اویل پرایس، تقاضای سوخت چین پس از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه شدن شهرها و کاهش سفرها به شدت کاهش یافته است. برخی تخمین ها نشان می دهد تقاضای سوخت در این کشور 4 میلیون بشکه در روز پایین آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ولی انتظار می‌رود واردات نفت خام چین در ماه فوریه تنها 160 هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژانویه کاهش یافته باشد.

 واردات نفت خام چین، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا، در ماه مارس پایین‌تر از فوریه خواهد بود چون بیشتر قراردادهای نفتی برای ماه فوریه بسته شده بودند و پس از کاهش تقاضا در این کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا، در راه رسیدن به چین بودند.

 چین در ماه مارس سال جاری میلادی پایین‌ترین واردات نفت خام را خواهد داشت. یکی دیگر از دلایل آن هم می تواند فصل تعمیرات و نگهداری پالایشگاه ها در زمستان و تابستان باشد.

 عربستان، بزرگترین عرضه کننده نفت به چین و بزرگترین صادر کننده نفت دنیا، صادرات نفت خود را به چین حداقل 500 هزار بشکه در روز برای ماه مارس پایین آورده است و دلیل آن هم کاهش تقاضای پالایشگاه‌ها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا است.

 عوامل زیادی تعیین کننده واردات کمتر نفت خام توسط چین در ماه مارس است ولی دلایلی هم وجود دارد که نشان می‌دهد واردات نفت خام این کشور سقوط نخواهد کرد.

 درست است، تقاضا کاهش چشمگیری داشته و تمام سازمانها و تحلیلگران از جمله آژانس بین‌المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و حتی اوپک پیش بینی خود از رشد تقاضای نفت برای 2020 را بین 230 هزار و 400 هزار بشکه در روز پایین آورده اند و رشد تقاضای جهانی را برای سال جاری میلادی تنها یک میلیون بشکه در روز می‌دانند.

 قبل از شیوع ویروس کرونا تخمین زده می شد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی به خاطر مرحله اول قرارداد تجاری بین چین و آمریکا و دورنمای روشن تر اقتصاد جهان افزایش یابد.

 با احتمال همه گیر شدن ویروس کرونا و گسترش آن در خارج از چین، تحلیلگران دورنمای رشد اقتصادی را پایین آورده‌اند و بازارها از ضربه شدید به اقتصاد جهان می ترسند.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی رشد 20درصدی برای اقتصاد چین در سه‌ماهه دوم 2020

فعالیت کارخانه ای در چین کاهش یافت

 اگر چین بتواند به طور موثری شیوع ویروس کرونا را در ماه مارس کنترل کند، تقاضای سوخت در ماه آوریل دوباره افزایش می یابد.

 ضعیف ترین ماه برای واردات نفت خام چین در سال جاری میلادی ماه مارس خواهد بود چون پالایشگاه ها تولید سوخت را در بحبوحه تقاضای پایین برای آن کاهش داده اند. ویروس کرونا در شرایطی شایع شد که ذخایر سوخت چین برای سال نوی چینی در پایان ژانویه و اوایل فوریه، زمان اوج سفرها افزایش یافته بود. این ویروس سفرها را محدود کرد بنابراین چین با عرضه بیش از حد سوخت مواجه شد و حالا آن را به کشورهای همسایه خود در آسیا صادر می کند.

 محدودیت های سفر و کاهش فعالیت اقتصادی، 4 میلیون بشکه در روز تقاضای چین را کاهش داد ولی این کاهش تقاضا باعث نمی‌شود چین واردات نفت خام خود را به شدت پایین بیاورد. چین بزرگ‌ترین موتور رشد تقاضای نفت در جهان است و اگر بتواند به زودی جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیرد و محرکهای اقتصادی لازم را فراهم کند، واردات نفت خام در پایان ماه مارس دوباره اوج خواهد گرفت.

 تسنیم

برچسب ها: نفت ، چین ، ویروس کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نفت چین ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا سال جاری میلادی واردات نفت خام تقاضای سوخت ماه مارس بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، آتشفشان روانگ اندونزی در نزدیکی جزیره سولاوسی در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) فوران کرد، خاکستر و گدازه محیط اطراف این آتشفشان را پوشاند، این دومین فوران پس از فورانی که در اوایل آوریل که به تخلیه صدها نفر و بسته شدن فرودگاه منجر شد، به شمار می آید.

مرکز آتشفشان‌شناسی و کاهش خطرات زمین‌شناسی این کشور پس از فوران صبحگاهی سطح هشدار را به بالاترین سطح افزایش داد و از ساکنان منطقه خواست که به آتشفشان نزدیک نشوند.

مقامات هفته گذشته سطح وضعیت اضطراری را کاهش داده بودند اما امروز سطح هشدار افزایش یافت.

جزیره روانگ در استان سولاوسی شمالی محل زندگی بیش از ۸۰۰ نفر است که بیشتر آنها پس از فوران در اوایل آوریل خانه‌های خود را تخلیه کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد دیگر در ۳۰ آوریل از محل تخلیه شدند.

آژانس کاهش بلایای اندونزی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فیلمی که امروز (سه‌شنبه/ ۳۰ آوریل) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گدازه‌ای را نشان می‌داد که به پایین آتشفشان در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان مانادو می‌ریزد.

مقامات حمل و نقل فرودگاه مانادو را پس از فوران آتشفشان در اوایل آوریل به طور موقت بستند، در حالی که ریزش سنگ‌ها و خاکستر به خانه‌ها آسیب رساند و بیمارستان مجاور را مجبور به تخلیه کرد.

اندونزی در منطقه‌ای موسوم به «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد؛ منطقه‌ای با فعالیت لرزه ای بالا که در آن صفحات تکتونیکی متعددی به هم می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا