Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ثریا شهبازی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: عملیات اجرایی احداث اولین دیواره سنگ‌نوردی کرمانشاه از تابستان امسال آغاز می‌شود، از حدود ۲۵ سال پیش همه استان‌های کشور کار احداث دیواره‌های سنگ‌نوردی را شروع کردند، اما طی این سالها کرمانشاه از این ظرفیت محروم ماند.  

وی تصریح کرد: از حدود دو سال پیش پیگیری‌های جدی را برای احداث یک دیواره سنگ‌نوردی استاندارد در کرمانشاه انجام دادیم که سرانجام با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان موافقت احداث این دیواره را گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیات کوهنوردی استان اضافه کرد: احداث این دیواره در فضایی بسیار مناسب و در مجموعه ورزشی آزادی با مساحت حدود دوهزار مترمربع آغاز شد و در این مدت از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون بیش از شش میلیارد ریال برای آن اعتبار صرف شده است.  

وی اضافه کرد: از حدود یکی دو ماه پیش به واسطه شرایط جوی و از سوی دیگر نبود اعتبار این پروژه تقریبا متوقف شده، اما اداره کل ورزش وجوانان استان برای ادامه اجرای آن نزدیک به شش میلیارد ریال دیگر اعتبار تخصیص داده که بعد از تعطیلات نوروز فعالیت پروژه را ادامه می‌دهیم.  

شهبازی بیان کرد: با صرف این اعتبار، پیش بینی می‌شود پروژه نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کند، هرچند که برای تکمیل باقی مانده آن هم به ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار نیاز داریم.  

وی اظهار کرد: این دیواره شامل سه بخش سرعت، بولدر و سختی مسیر است، پس از انجام مرحله مسقف سازی دیواره، می‌توانیم از بخش سرعت آن استفاده کنیم و ورزشکارانمان به تمرین روی این بخش بپردازند.  

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه در شهر کرمانشاه تنها یک دیواره سنگ‌نوردی داریم که آن هم چندان استاندارد نیست و در مجموعه ورزشی کوثر که ویژه بانوان است قرار دارد، بنابراین مردان سنگ‌نورد برای اینکه بتوانند از آن استفاده کنند، شب‌ها و پس از پایان زمان فعالیت ورزشگاه مجبورند به تمرین روی این دیواره بپردازند.  

وی نبود یک دیواره سنگ‌نوردی را باعث ضربه به این رشته مدال آور در کرمانشاه دانست و گفت: اگر این دیواره برای سال آینده در کرمانشاه راه اندازی شود، آغازی برای پایان محرومیت ۲۵ ساله این رشته در استان و رشد بیش از پیش آن می‌شود و حتی می‌توانیم میزبانی مسابقات آسیایی را داشته باشیم.  

کد خبر 488497 برچسب‌ها وزارت ورزش و امور جوانان استان کرمانشاه ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت ورزش و امور جوانان استان کرمانشاه ورزش دیواره سنگ نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • محرومیت سنگین در انتظار ستاره اینتر