Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 2500 کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان استان خریداری شده که ارزش ریالی این مقدار تقریبا 228 میلیارد و 800 میلیون ریال می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با توجه به این‌که در سال جاری تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با هدف کوتاه شدن دست دلالان و کمک به کشاورزان اقدام به خرید حمایتی زعفران از کشاورزان استان داشته و تا کنون درصدی از مبلغ فروش زعفران به کشاورزان استان پرداخت شده است اما تعدادی از کشاورزان استان از عدم پرداخت هزینه زعفران گلایه داشتند و خواستار پیگیری این مسئله از تعاون روستایی استان توسط پایگاه خبری تحلیلی خاورستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهت انعکاس گلایه کشاورزان و پیگیری موضوع با مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت‌وگو کردیم.   وحید ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: امسال برای اولین بار در کشور محصول زعفران به صورت حمایتی از کشاورزان خراسان‌جنوبی خریداری می‌شود.   وی افزود: این محصول از آغاز فصل برداشت آن در آبان تا پایان دی امسال به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شد و به دلیل این‌که پس از پایان یافتن این زمان هنوز مقداری زعفران در دست کشاورزان باقی مانده بود به همین دلیل تعاون روستایی استان اقدام به خرید حمایتی زعفران کرد تا دست دلالان از باقیمانده محصول کشاورزان نیز کوتاه شود.   مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: در خرید حمایتی، زعفران تحویل گرفته شده از کشاورز پس از تعیین میزان کیفیت در چهار رده پوشال معمولی، پوشال مرغوب، شبه نگین و نگین، دسته بندی و پس از توافق کشاورز و تعاون روستایی، یک قیمت کف برای هر نوع آن تعیین می‌شود.   ضیائیان احمدی با بیان این‌که در سال جاری 2500 کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان استان خریداری شده، گفت: ارزش ریالی این مقدار تقریبا 228 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.   وی اظهار کرد: تاکنون حدود 118 میلیارد و 483 میلیون ریال معادل 51 درصد هزینه  زعفران خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.   مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر این 51 درصد مبلغ زعفران خریداری شده از کشاورزان به تمامی کشاورزانی که از آنها زعفران خریداری شده پرداخت شده و درصدی باقی مانده است.   ضیائیان احمدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود مابقی مبلغ زعفران خریداری شده حمایتی از کشاورزان تا پایان سال جاری پرداخت شود.   وی با بیان این‌که تا کنون 100 کیلوگرم زعفران خشک به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شده، گفت: خرید توافقی زعفران هنوز ادامه دارد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی زعفران خریداری شده کشاورزان استان خرید حمایتی پرداخت شده زعفران خشک سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاونی‌های استان در سال گذشته ۱۰۷ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

محمد امین بابایی در گفت و گو با ایسنا در خصوص فعالیت تعاونی‌ها در خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود تا پایان سال گذشته، ۱۵ هزار و ۲۷۶ تعاونی در استان وجود دارد.

وی درباره تعداد تعاونی‌های فعال در خراسان رضوی افزود: تا پایان  اسفند سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۷۵۳ شرکت تعاونی فعال در استان وجود دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: تعداد اعضای عضو تعاونی در استان خراسان رضوی  ۲۱۷ هزار و ۷۳۸ نفر است.

بابایی با اشاره به ثبت تعاونی‌های جدید در استان ادامه داد: تعداد ۱۷۰ شرکت تعاونی جدید در استان طی سال گذشته تشکیل شده است. خراسان رضوی
از لحاظ تعداد تعاونی در سطح کشور جزء ۳ استان برتر و از لحاظ تشکیل تعاونی در سطح کشور دوم است.

وی با اشاره به تعداد تعاونی‌های بانوان در خراسان رضوی عنوان کرد: تعداد تعاونی‌های بانوان در استان خراسان رضوی تا پایان سال گذشته ۳۰۷ تعاونی با ۲۹۴۵ عضو بوده است.

بابایی درباره میزان صادارت تعاونی‌های استان در سالی که گذشت گفت: تعاونی‌های استان ۱۰۷ میلیون دلار تا پایان سال ۱۴۰۲ صادرات داشته‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درباره حمایت از تعاونی‌ها تصریح کرد: در این خصوص قرارداد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بانک رسالت منعقد شد که تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به تعاونی‌های بانوان و دانش بنیان و فراگیر ملی پرداخت می‌کند که به نوع مجوز، نوع کار و فعالیت تعاونی بستگی دارد. تعداد ۱۶ تعاونی در استان از این قرارداد و به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که ۱۴ تعاونی مربوط به بانوان و۲ تعاونی نیز مربوط به دانش بنیان‌ها بوده است.

بابایی در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه بانوان تصریح کرد: در این حوزه به دو تعاونی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است؛ همچنین در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ که مربوط به همه تعاونی‌ها می‌باشد به ۷ تعاونی در استان تسهیلات پرداخت شده است که  در این میان به دو تعاونی زنان نیز به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای دیگر نیز به ۶  تعاونی تسهیلات پرداخت شده است که در این میان دو تعاونی بانوان به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. در تسهیلات بلاعوض نیز ۹ مورد پرداختی صورت گرفته است که ۳ تعاونی بانوان به مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان  تسهیلات دریافت نموده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گندم بالای ۱۲ درصد رطوبت خریداری نمی‌شود
  • پیش‌بینی رشد بالغ بر ۱۰ درصد خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد اما ریالی پرداخت نشد
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد