Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه های هند، خشونت ها در دهلی نو از روز یکشنبه هفته گذشته  پس از آنکه معترضان به اصلاح قانون شهروندی هند اقدام به مسدود کردن خیابان در نزدیکی ایستگاه مترو جعفر آباد واقع در شمال شرق دهلی نو کردند ،آغاز شد.

بر اثر خشونت های یک هفته ای علاوه بر کشته شدن ۴۶ تن ،بیش از ۳۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدها نفر از شهروندان هندی در شهرهای بروکسل، ژنو، هلسینکی، کراکوف، لاهه، استکهلم، دوبلین، پاریس، برلین، مونیخ، گلاسگو و لندن با برگزاری تجمع هایی نسبت به این خشونت ها اعتراض کردند.

براساس گزارش رسانه های هند ،در  برلین، معترضان به سوی سفارت هند راهپیمایی کردند و شعارهایی علیه پلیس و دولت هند سردادند.

در بلژیک و کلاسکو نیز هندی ها با قربانیان این خشونت ها ابراز همدردی کردند.

معترضین در کراکوف در اقدامی نمادین برای ابراز همدردی با قربانیان لباس مشکی پوشیدند.

یک برگزار کننده این راهپیمایی گفت:میزان خشونت که اخیراً در دهلی شاهد  آن بودیم، همه ما را متحیر کرده است. زمان آن فرا رسیده است که در برابر این ایدئولوژی نفرت  که در حال تقسیم هند است، ایستادگی کنیم.

در اعتراضاتی که شهروندان هندی در هلند برگزار کردند معترضان ضمن ادای احترام به قربانیان اعتراضات ،قانون اساسی هند را در مقابل سفارت این کشور در هلند خواندند.

در پاریس، شهروندان فرانسوی به همراه هندی ها برای احترام به قربانیان خشونت های دهلی یک دقیقه سکوت کردند. آنها همچنین گل رز سفید، در نزدیکی دفتر کنسولی هند در پاریس قرار دادند.

شایعه بروز درگیری های مجدد بخشی از دهلی را به تعطیلی کشاند

چند روز پس از درگیری های گسترده در شمال شرق پایتخت هند، عصر روز یکشنبه شایعه حضور گسترده مردم در خیابان ها و بروز درگیری میان مسلمانان و هندو ها در منطقه شاهین باغ، منطقه جنوب دهلی نو را به تعطیلی کشاند.

مردم دهلی که هنوز خشونت های چند روز گذشته را به یاد دارند، به سرعت مغازه ها، بازار ها را تعطیل کرده و به خانه های خود بازگشتند.

شب گذشته خیابان ها در  بخش های جنوبی دهلی نو تقریبا خالی از خودرو شده بود.

پلیس دهلی شب گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وقوع خشونت های مجدد در دهلی یک شایعه است و اوضاع امنیتی دراین  کلان شهر تحت کنترل است.

پلیس همچنین اعلام کرد دو نفر در ارتباط با انتشار این شایعات بازداشت شده اند.

کاپیل میشرا یک رهبر حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) از طرفداران این حزب خواست تا در حمایت از این اصلاحات قانون شهروندی در این منطقه حضور یابند.

اما پس از اجتماع گروه زیادی از مردم که اکثر آنها چهره خود را پوشانده بودند، حامیان اصلاحات قانون شهروندی با چوب، سنگ، چاقو و اسلحه به سوی مخالفان اصلاحات قانون شهروندی هند هجوم بردند.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که این اعتراضات به سرعت به یک درگیری میان گروه های هندو و مسلمان تبدیل شده و در مواردی  پلیس دهلی نیز همراه با گروه های هندو، به جمع کردن سنگ برای حمله به  مسلمان کمک کرده اند.

پلیس برای متفرق کردن افراد از گاز اشک آور استفاده کرده است اما این روش نتوانسته از حجم خشونت ها بکاهد.

احزاب مخالف، آمیت شاه  وزیر کشور هند را مسئول این خشونت ها دانسته اند  و خواستار استعفای وی شده اند. برخی از سیاستمداران ارشد حزب  حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) نیز متهم به انتشار سخنرانی های نفرت انگیز شده اند.

برچسب‌ها هند برلین دهلی نو سفارت هند پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند برلین دهلی نو سفارت هند پاریس هند هند هند هند هند هند هلند هند هلند هند هند هند هند هند برلین دهلی نو سفارت هند پاریس قانون شهروندی خشونت ها دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس

اعتراض مخالفان علیه لایحه "ماموران خارجی" در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تفلیس به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد که برای متفرق کردن مردم از گاز فلفل، گلوله‌های لاستیکی و ماشین‌ای آبپاش استفاده کرده و تعدادی از معترضان را بازداشت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، اواخر روز سه‌شنبه، مخالفان قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بار دیگر تظاهرات کرده و خیابان روستاولی در مرکز پایتخت که به پارلمان این کشور منتهی می‌شود را مسدود کردند. 

در این رابطه ساختمان پارلمان برای محافظت توسط پلیس محاصره شد. بعد از مدتی، نیروهای ویژه امنیتی برای متفرق کردن معترضان شروع به استفاده از گلوله‌های لاستیکی و ماشین‌های آبپاش  کردند. آنها حتی به سمت جمعیت گاز اشک آور پرتاب کردند. در پاسخ به تهاجم پلیس، معترضان شروع به پرتاب سنگ و بطری به سمت آنها کردند. بدین ترتیب درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس و ویژه امنیتی در مجاورت ساختمان پارلمان گرجستان شدت گرفت.

وزارت بهداشت گرجستان بامداد امروز، چهارشنبه، گزارش داد که در جریان اعتراضات شب گذشته سه افسر پلیس  زخمی و در بیمارستان بستری شدند.

با این حال، در بیانیه این وزارتخانه به تعداد افراد آسیب دیده از جمع تظاهرکنندگان مسالمت آمیز و خبرنگاران اشاره‌ای نشده است، اما رسانه‌های محلی گزارش دادند که ده‌ها نفر از مردم نیاز به مراقبت‌های پزشکی پیدا کردند.

همزمان یک شبکه تلویزیونی از بازداشت حداقل 15 نفر از معترضان خبر داد. از جمله لوان خابیشویلی، رئیس حزب مخالف گرجستان "جنبش وحدت ملی" در جریان تجمع اعتراضی در تفلیس، بازداشت شد. جنبش وحدت ملی از وزارت امور داخلی خواسته تا امنیت جسمانی خبیشویلی را تضمین کرده و فوراً او را آزاد کند. عکسی از او منتشر شده که در جریان درگیری با پلیس مجروح شده است.

رئیس جمهور گرجستان خواستار عدم استفاده از زور علیه معترضان شد

علاوه بر این، در بحبوحه این حوادث، سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان از وزارت امور داخلی این کشور  خواست تا علیه معترضانی که اکنون در تفلیس علیه لایحه عوامل خارجی تظاهرات می‌کنند، از زور استفاده نکند. 

در پیام درخواست زورابیشویلی آمده است: «من از وزیر امور داخلی می‌خواهم که فوراً از پراکنده کردن تظاهرات مسالمت آمیز مردم و استفاده از زور نامتناسب، خشونت علیه جوانانی که با دست خالی در خیابان تجمع کرده‌اند، خودداری کند. من از وکلای عمومی می‌خواهم که فوراً به این مسئله واکنش نشان دهند تا از هرگونه اقدام خشونت آمیز و غیرقانونی نیروهای ویژه علیه مردم جلوگیری شود.»

رئیس جمهور گرجستان همچنین ابراز اطمینان کرد که این تجمع مسالمت آمیز بوده و هیچ گونه تهدیدی برای نظم و امنیت ایجاد نمی کند، اگر نیروهای پلیس از اقدام خشونت آمیز اجتناب کنند.  

کمیته امور حقوقی پارلمان گرجستان روز دوشنبه لایحه قانونی «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد. در جریان بحث در این باره که 10 ساعت طول کشید، مناظرات داغی بین نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" و مخالفان صورت گرفت و به دلیل نقض قوانین، 14 نماینده مخالف از سالن اخراج شدند. 

این لایحه در اولین قرائت در اواسط آوریل به تصویب رسیده بود. 

هنوز تاریخ ارائه این لایحه برای رای گیری در نشست عمومی پارلمان گرجستان اعلام نشده است.

مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستانقصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون "عوامل خارجی"گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه