Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا وی با اشاره به اینکه کادر بهداشتی سپاه کربلا با ۱۶ مرکز درمانی در سراسر استان حضور فعال دارد، گفت: بیمارستان ولایت ساری، بیمارستان امام رضای (ع) چالوس و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ در سراسر استان در خدمت شبکه بهداشت و درمان و مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجتبی بلباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا، اظهار کرد: مازندران هم مانند ۱۵ استان دیگر به صورت جدی درگیر این بحران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازمه مقابله با این ویروس دقت مردم را می‌طلبد چرا که این ویروس قدرت انتشار بالایی دارد و خانواده‌ها حداکثر تلاش را برای تأمین سلامتی افراد مسن، کودکان و افراد آسیب‌پذیر داشته باشند و در خانه بمانند تا در معرض انتشار گذرای این ویروس در شهر و خیابان و کوچه نباشند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا ادامه داد: در صورت بروز علائمی چون تب، گلودرد، دردعضلانی و مشکلات محدود از مسکن، تب‌بر، داروهای حمایتی، مایعات گرم، غذاهای مناسب استفاده کنند و از خوردن غذاهای سرد مثل ماست و ترشی پرهیز کنند.

بلباسی استفاده از گیاهان دارویی مثل زنجبیل و آویشن را راه‌های مراقبت از خود در منزل عنوان کرد و افزود: تا جایی که امکان دارد بخاطر حضور برخی بیماران که انتشار ویروس کرونا را دامن می‌زنند از رفتن به مراکز درمانی پرهیز کنند.

وی استراحت در منزل را به افرادی که دچار مشکلات تنفسی شدند توصیه کرد و گفت: مخصوصا کارمندان، کارگران، کادر اداری، افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، غدد، پرفشاری خون، استفاده کننده‌های داروهای خاص، در منزل بمانند و از رفت و آمدها و حضور در اجتماعات و مراسمات پرهیز کنند و در صورت هر گونه رفت و آمد دستها را شستشو داده و جاهایی که آلودگی دست بالا است حتما از ضدعفونی کننده استفاده شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا افزود: ما به عنوان معاونت بهداشت سپاه کربلا به عنوان عضو قرارگاه پدافند زیستی شفا در استان و استانداری حضور فعال داریم و در جلسات اهم مسائل و موارد مطروحه مورد نیاز حوزه سپاه را حمایت کردیم.

بلباسی ادامه داد: سپاه به عنوان پشتیبان دولت در خط حمایت است تا بتوانیم با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشتی درمانی این مرحله را با کمترین ضایعات و کیفیت بالای خدمات به مردم خدمت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کادر بهداشتی سپاه کربلا با ۱۶ مرکز درمانی در سراسر استان حضور فعال دارد، افزود: بیمارستان ولایت ساری، بیمارستان امام رضای چالوس و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ در سراسر استان در خدمت شبکه بهداشت و درمان و مردم است.

 معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا با بیان اینکه ما با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های سپاه در خدمت مردم پای کار آمدیم، بیان کرد: امروز نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در جهاد مقدس دفاع از مردم در مقابل این ویروس منحوس به خوبی مشهود است.

بلباسی با قدردانی از کادر پزشکی سپاه، خاطرنشان کرد: با ایجاد امید حداکثری باید این مسائل و مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه پادگان‌های سپاه و مراکز نظامی وابسته به نیروهای مسلح در سطح استان اقدامات و تدابیر خوبی صورت گرفته و تا جایی که ممکن بود برنامه‌ها و مراسمات و آموزش‌ها را حذف کردیم و فرصت برای ترخیص سربازان و کادر رسمی را فراهم کردیم تا در منزل بمانند و کمترین آسیب به جامعه نیروهای مسلح ما اتفاق بیفتد تا بعد از دوران بحران جدی با بازآفرینی همه ظرفیت‌ها نشاط و شادابی و معنویت را شاهد باشیم.

 معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در کنار هم باشند و اخبار و فضای مجازی ناامیدکننده و هشدار دهنده های نابجا و احساس نگرانی‌ها را از خود دور کنند، بیان کرد: صدا و سیما با فراهم کردن فضای آموزشی مدارس و آموزش پیشگیری از ویروس کرونا اقدام به پخش برنامه‌های جالب و شاد در ماه رجب و آستانه میلاد امام علی و ماه شعبان و ایام میلاد ائمه کرده است و ما باید به همدیگر امید بدهیم و کمک کنیم کشور از این بحران عبور کند.


انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مازندران شهرستان ساری گیاهان دارویی تب کرونا سپاه دولت سراسر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز