Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مراکز تجمعی ما با توجه به وجود گروه‌های پرخطر مقرر شده است، افراد در کلیه مراکز سالمندان، بیماران روانی مزمن و معتادان متجاهر روزانه تب‌سنجی ‌شوند.

حمیدرضا پوریوسف در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برنامه‌های پیشگیری از کرونا در مراکز تحت پوشش این سازمان، اظهار کرد: از اواخر بهمن ماه کمیته کشوری پیشگیری از بیماری‌های واگیردار تشکیل و دستورالعمل‌هایی برای مراکز تجمعی و همچنین مراکز متنوع بهزیستی تبیین و به استان نیز ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما نیز کمیته استانی پیشگیری از بیماری‌های واگیردار را در اداره کل بهزیستی استان تشکیل دادیم و تا الان نیز ۴ جلسه برگزار شده است. همچنین به موازات آن در استان نیز ستاد مبارزه و پیشگیری از کرونا استان از طرف استانداری تشکیل شد و این دستورالعمل‌ها به تایید دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد رسید .

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با جدیت در مراکز ما پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، پیگیری می‌شود، اظهارکرد:خوشبختانه تا این لحظه مشکل خاصی در این خصوص نداشتیم.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته، عنوان کرد: در مراکز تجمعی با توجه به وجود گروه‌های پرخطر مقرر شده است، در کلیه مراکز سالمندان،بیماران روانی مزمن و معتادان متجاهر افراد روزانه تب‌سنجی می‌شوند که در صورت وجود تب توسط پزشک معاینه شوند. همچنین پذیرش جدید در مراکز ما صورت نمی‌گیرد مگر موارد خاص که با رأی دادستان استان این امر صورت می‌پذیرد و آن افراد به مدت ۱۴ روز در اتاق قرنطینه نگهداری می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در مراکز شبانه‌روزی، اتاق بیمار در نظر گرفته شده است که بایستی افرادی که سرما خوردگی دارند با نظر پزشک در اتاق بیمار استراحت کنند و با مدد جویان دیگر ارتباط نداشته نباشند.

پوریوسف افزود: مراکز ما باید تهویه مناسب داشته باشند و زنجیره ارتباط افراد و انتقال ویروس را به حداقل برسانیم. شست‌وشوی دست و تشویق مددجویان به‌خصوص مددجویان کم‌توان و کودکان به شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون صورت می‌گیرد. نظافت و شست‌وشوی مراکزمان را با مواد ضدعفونی کننده انجام می‌دهیم. از ازدحام مددجویان ‌ممانعت به‌عمل آمده و به آنها تاکید می‌شود که از یکدیگر فاصله داشته باشند. همچنین سعی شده است تغذیه مناسبت‌تری در برنامه غذایی مراکز  گنجانده شود و میوه و سبزیجات تازه بیشتر داشته باشد.

پویوسف ضمن اشاره به اینکه ملاقات درمراکز تحت پوشش ما محدود و ممنوع شده است، گفت: با نظر ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز، مهدکودک‌ها و مراکز روزانه توانبخشی سه روز ابتدای هفته را تعطیل هستند و از این فرصت در جهت آموزش افراد مراکز استفاده شده است. مراکز ما توسط تیم‌هایی بازدید خواهند شد که اطمینان حاصل شود تمام اقدامات طبق دستورالعمل و به طور کافی اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از هماهنگی های به‌عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی جهت دریافت مواد ضدعونی کننده دست و ماسک برای مراکز پرخطر گفت و ادامه داد: بهزیستی کشور نیز به تمام مراکز شبانه‌روزی توان‌بخشی و مراکز شبه‌خانواده و مراکز درمان ترک اعتیاد مبالغی را برای تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کننده محافظتی پرداخت کرده است که این‌اعتبار برای مراکز شبانه‌روزی ما حدود ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی درخصوص وجود برنامه برای مددجویان و افراد کم‌توان استان که تحت پوشش بهزیستی هستند و در منازل نگهداری می‌شوند، عنوان کرد: اعتباری برای این عزیزان نیامده و برنامه خاصی برای آنها نداریم ولی خیریه‌های مردم نهاد در این خصوص فعالیت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی کروناویروس بهزیستی خراسان رضوی مراکز شبانه روزی مراکز ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟