Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:20:36 GMT

توزیع ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان در یزد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۱۴۰۵

توزیع ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان در یزد

محمدرضا آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفندماه) افزود: این نهال ها شامل سرو، سنجد، اقاقیا و دیگر گونه های سازگار با منطقه است.

وی هدف از توزیع نهال ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه بیان کرد و ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت نهال به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر استان مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخوندی غرس نهال در منطقه پارک کوه کاسه ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ، برگزاری شورای حفظ حقوق بیت المال را از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی در استان بیان کرد و گفت: بسیاری از برنامه های این اداره کل که از قبل برای هفته یاد شده پیش بینی شده بود به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان لغو شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان یزد در ادامه ضمن تاکید بر حفاطت از عرصه های منابع طبیعی از مردم خواست هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند. 
وی خاطر نشان کرد: مأموران گشت حفاظت منابع طبیعی در اسرع وقت موضوع را پیگیری و از تصرف به اراضی جلوگیری خواهند کرد. 

۹۸ درصد از مساحت استان به وسعت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی به خود اختصاص داده است که ۳۸ درصد عرصه‌ها به میزان بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰هزار هکتار اراضی بیابانی را شامل می‌شود. 
۱۳ منطقه تحت فرسایش بادی در استان یزد شناسایی‌شده است که مساحتی افزون بر یک‌میلیون و ۲۱۲ هزار هکتار را شامل می‌شود این کانون‌ها تقریباً در تمام شهرستان‌های استان پراکنده‌اند. 
از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته هم"نهالکاری همگانی برای ایرانی سر سبز" اعلام شده است. 

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری یزد منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری یزد منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل و سرجنگلبانی سرخرود در راستای مقابله با قاچاق چوب، از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازدید کردند.

در جریان این بازدید سرزده، مأموران منابع طبیعی موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر