Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمه و مالیات کسب‌وکارها بنا به نوع فعالیت و درآمدی که دارند متفاوت است.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام وینداد، ممکن است به دلیل پراکندگی و فراوانی قوانین بیمه و مالیاتی در ایران و عدم تسلط به این قوانین، بسیاری از این کسب‌وکارها دچار مشکلاتی شوند و تجارت آن‌ها به‌کلی تحت تأثیر قرار بگیرد. به‌علاوه که ما امروزه در کنار مشاغل سنتی با نوع جدیدی از مشاغل روبرو شده‌ایم که در دسته کسب‌وکارهای مجازی قرار می‌گیرند، مشاغلی که بر بستر اینترنت دست به کسب درآمد می‌زنند و فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا شناخت قوانین بیمه و مالیات کسب‌وکارها مهم است؟

امروزه در حوزه کسب‌وکارها، بیمه و مالیات کسب‌وکارها، به دلیل وجود مواد قانونی متعدد و پراکنده، همواره چالشی مهم برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهاست. برای آن که بتوانید در پیچش‌های حقوقی نظام مالیاتی ایران و بیمه، از خطراتی مانند جریمه و مجازات‌های مختلف در امان باشید بهتر است که از قبل از قوانین و مقررات مربوطه به بیمه و مالیات کسب‌وکارتان خبر داشته باشید. به‌عنوان‌مثال کسب‌وکار شما از هر نوع که باشد ممکن است مشمول تخفیفات و یا حتی معافیت‌های مالیاتی خاصی باشد، شما باید در جریان معافیت‌های مالیاتی سالانه و مربوط به شغل خود قرار بگیرید و از مزایای موجود بهره‌مند شوید. پس حتما در بین مواد این قانون مهم و قوانین خاص شغل خود بگردید و همیشه گوش‌به‌زنگ باشید تا از مزایای معافیت، بخشودگی و تخفیف‌های مالیاتی حداکثر استفاده را کنید.

بیمه و مالیات کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها

از زمان گسترش فعالیت در فضای کسب‌وکارهای مجازی، بیمه و مالیات استارتاپ‌ها دغدغه مهمی از خواسته‌های فعالان این کسب‌وکار بوده است؛ زیرا بیمه و مالیات استارتاپ‌ها و فعالان کسب‌وکارهای مجازی مانند بیمه و مالیات در هر حوزه دیگری مسئله‌ای مهم است.

از آنجایی‌ که صاحبان استارتاپ‌ها و یا فروشگاه‌های اینترنتی، یک فعال اقتصادی در فضای مجازی در نظر گرفته می‌شوند و ارائه خدمات یا خرید و فروش کالا صرفا در فضای اینترنت انجام می‌شود و نوع معاملات خیلی تفاوتی با دنیای واقعی ندارد، پس این شاغلین هم به‌مانند فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در کسب‌وکارهای حضوری باید از جدیدترین قوانین و مقررات مربوط به حوزه خود اطلاع داشته باشند و آن را رعایت کنند.

آگاهی کافی در زمینهٔ  بیمه و مالیات کسب‌ و کارها راه‌حل چیست؟

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصربه‌فرد، مقرون‌به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. تیم حقوقی وینداد با توجه به شناختی که از فضای حقوقی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا دارد، مشکلات و نیازهای این حوزه را شناسایی کرده و سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی بهتر به خدمات حقوقی پیاده‌سازی کرده ‌است.

تیم حقوقی وینداد، متشکل از جمعی از حقوق‌دانان مجرب، آماده تنظیم و بررسی متن قراردادهای موردنیاز برای کسب‌وکار شماست. در صورتی‌ که نیاز به راهنمایی اختصاصی در زمینه بیمه و مالیات دارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی ما بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وین داد ماليات استارتاپ بیمه و مالیات کسب استارتاپ ها کسب وکارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 

به گزارش قدس خراسان، سید حسین رسولی در نشست خبری که ظهر امروز در خانه کارگر مشهد به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ما مشکل قانون نداریم، مشکل در اجرای قانون است، در قانون تکلیف همه مدیران، کارفرمایان و کارگران مشخص است اما در نهایت کارگران به حقوق خود نمی‌رسند. سالیان سال  است که در این مورد صحبت می‌شود اما همچنان مسائل کارگری به قوت خود باقی است.

وی افزود: مشکلات کارگران بر کسی پوشیده نیست و همه نسب به آن آگاهی دارند و بارها به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده اما موضوع مهم این است که قوانین وجود دارد اما اجرا نمی‌شود و سه جانبه گرایی در زمینه تحقق حقوق کارگران رعایت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی با اشاره به نقش اساسی کارگران در جامعه ادامه داد: امروز شاهد این هستیم به دلیل دستمزد کم دیگر افراد رغبت ندارند که به کارگری بپردازند و شاهد این هستیم که کارفرما از نیروی اتباع استفاده می‌کنند که باز هم تبعات خود را دارد.

رسولی مشکلات حوزه درمان را یکی از مشکلات مهم کارگران دانست و گفت: کارگران به محض ورود به کارخانه باید بیمه شوند و حق بیمه خود را پرداخت کنند این در صورتی است که به نحوه مطلوب نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمان استفاده کنند.در حال حاضر یک درمان مستقیم و یک درمان غیرمستقیم وجود دارد. در درمان مستقیم تامین اجتماعی موظف است در درمانگاه‌ها و مراکز خود به درمان بیمه شدگان خود بپردازد اما این قضیه به دلیل نبود زیرساخت ها، نبود مراکز درمانی و بیمارستانی اتفاق نمی‌افتد و کارگر مجبور است از شرایط درمانی خارج از شبکه تامین اجتماعی استفاده کند و متحمل هزینه شود.

وی افزود: نوبت دهی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی به سختی صورت می‌گیرد در صورتی که سازمان تامین اجتماعی باید صفرتا صد کارگران را درمان کند اما این کار به طور کامل انجام نمی‌شود و در نهایت دوباره کارگران هزینه بیمه تکمیلی هم پرداخت می‌کنند تا بتوانند از هزینه‌های درمان خود کم کنند و این یعنی بار اضافه به جامعه کارگری.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی خواستار حمایت از حقوق کارگران طبق قوانین شد و گفت: براساس قانون کار باید سه جانبه گرایی متشکل از حضور دولت، نماینده کارگری و کارفرمایان اتفاق بیفتد اما در جلسه شورای عالی کار بدون حضور نماینده کارگران برای حقوق و دستمزد کارگران تصمیم گیری و حقوقی برای جامعه کارگر مشخص شد که کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و باید منتظر تبعات این اتفاق بود.

وی تصریح کرد: دولت به عنوان مجری قانون در اجرای قوانین باید در شرایط بی طرف قرار بگیرد اما ۷۰درصد منافع کارگری در دست دولت است و همین باعث شده تا قانون به درستی اجرا نشود.قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۰تبصره دارد که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه کارگری حل خواهد شد.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است