Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:52:25 GMT

مساجد در صف مقدم جهاد فرهنگی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۱۷۵۵

مساجد در صف مقدم جهاد فرهنگی قرار دارند

حجت‌الاسلام مهدی ابطحی مساجد را در خط مقدم جهاد فرهنگی توصیف کرد و گفت: امروزه مساجد باید محل تجهیز مردم در برابر تهاجم فرهنگی باشند همان‌گونه که در ابتدای اسلام محل تجمع و تجهیز نیروهای اسلام علیه طاغوت بودند.

حجت‌الاسلام «مهدی ابطحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان پیرامون مسجد و ریشه آن در فرهنگ اسلام اظهار داشت: معنای لغوی مسجد، به معنای محل سجده کردن و به طور کلی عبادت کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجده تنها مخصوص خداوند باری‌تعالی است و بر غیر او حرام و از گناهان کبیره به حساب می‌آید.

 

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان اصفهان درباره نقش و کاربرد مساجد در اسلام افزود: مساجد محل عبادت هستند و عبادت تنها به برگزاری نماز محدود نمی‌شود. در واقع در فرهنگ اسلامی، مساجد محل اجتماع مسلمانان است تا در کنار عبادات جمعی خود، از احوال یکدیگر باخبر شوند و امورات یکدیگر را مرتفع کرده و چنانچه برای کسی از مسلمانان مشکلی پیش آمد به برطرف کردن مشکلات یکدیگر بپردازند و از هم دستگیری کنند.

 

این کارشناس دینی مساجد را در صف مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی توصیف کرد و افزود: مسجد مهم‌ترین نقش و در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند. در مساجد محلی است به عنوان محراب به معنای محل جنگ و حرب! جنگ با دشمنان دین که این دشمنان ممکن است شیطان باشد یا شیطان‌صفتان و در واقع مسجد محلی است که انسان باید خود را در آن مهیای جنگ با دشمنان دین کند.

 

وی با اشاره به تاریخ مساجد در ابتدای اسلام و لزوم نکوداشت مساجد افزود: یکی از استفاده‌هایی که در صدر اسلام از مساجد می‌شده، تجمع و تجهیز مسلمانان برای جهاد و جنگ با دشمنان دین اسلام بوده است و امروز نیز که نوع و شکل جنگ تغییر کرده است بایستی از مساجد در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و جهاد فرهنگی استفاده کرد و مردم را در مساجد در برابر این نوع تهاجم تجهیز کرد./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون مسجد مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد تهاجم فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت اسلام هادی صاحبقرانی  در این مراسم  با گرامی داشت هفته معلم گفت: جامعه روحانیت نیز  در کسوت معلمان جامعه هستند و از محور‌ها و ماموریت‌هایی  که تبلیغات اسلامی در این حصوص تلاش  می‌کند مسئله رصد و کارهاو اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا وآمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی با اشاره  به نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به دانشجویان امریکا افزود: منشاء این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به اینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگینتر می‌کند باید جهاد تبین کنیم

سپس در پایان مراسم با تقدیر از حجت اسلام یداللهی حجت اسلام حسین حسن نژاد را به سمت مسئول تبلیغات اسلامی جغتای معرفی کرد.

دیگر خبرها

  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها