Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش و الحشد الشعبی عراق از صبح امروز عملیات پاکسازی مناطق صحرایی سه استان این کشور را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (دوشنبه) از اجرای عملیات «علی الهادی» با مشارکت ارتش عراق برای پاکسازی یک منطقه وسیع صحرایی در مرکز این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مشارکت نیروهای ارتش عراق، عملیات پاکسازی صحرای گسترده واقع شده در مابین استان‌های نینوی، صلاح‌الدین و الانبار را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات یگان‌های ۱۵،۲۵ و ۴۴ و تیپ نیروهای ویژه الحشد الشعبی و گردان‌های پشتیبانی به همراه یگان‌های ارتش و جنگنده‌های نیروی هوایی عراق مشارکت دارند.

نیروهای الحشد عراق صبح روز جمعه نیز عملیات پاکسازی مناطقی از الانبار تحت عنوان «قادة النصر» را آغاز کردند و تا پایان روز مناطق وسیعی را از مواد منفجره پاکسازی کرده و مناطق آلوده به تروریست‌ها را هدف قرار دادند. در این عملیات چهار تیپ الحشد الشعبی مشارکت داشتند.

یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های پاکسازی مناطق مختلف عراق از وجود عناصر تروریستی در ۱۶ تیر ماه با حضور ارتش و الحشد الشعبی عراق آغاز شد و با طی هشت مرحله در هشت دی ماه به پایان رسید.

پس از آزادی شهر موصل در تیر سال ۹۶ و پایان خلافت ادعایی داعش، بسیاری از عناصر تروریستی در مناطق بیابانی به خصوص در غرب استان الانبار و رشته‌کوه «حمرین» و کوههای «مکحول» در مابین استان‌های دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین و همچنین در غرب استان نینوی و مناطق بیابانی واقع در مرکز عراق پراکنده شدند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارتش سوریه الحشد الشعبی عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 عملیات الی بیت‌المقدس یا عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود. رزمندگان ایرانی با توان ۱۳۰ هزار سرباز در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ به مصاف هم رفتند و به پیروزی قاطع ایران در ۳ خرداد ۱۳۶۱ انجامید. بازپس‌گیری ۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه عراق، تأمین مرز بین‌المللی و آزادسازی جاده اهواز-خرمشهر مهم‌ترین دستاوردهای عملیات بیت المقدس بود. جریان این عملیات تاریخی را در این ویدیو می‌بینید.

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار