Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:23:13 GMT

دستگیری ۷۵ شکارچی غیرمجاز در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۲۱۸۷

دستگیری ۷۵ شکارچی غیرمجاز در قزوین

ایسنا/قزوین رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قزوین اعلام کرد: ۷۵ شکارچی غیرمجاز طی ۱۱ ماه گذشته توسط مأموران یگان حفاظت شهرستان قزوین دستگیر شدند.

اکبر کشت‌پرور رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قزوین اظهار کرد: با توجه به تنوع و غنای زیستی در شهرستان قزوین در راستای جلوگیری از شکار و صید گونه‌های جانوری و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون با تلاش فراوان مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست تعداد ۷۵ نفر شکارچی و صیاد متخلف دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، کشت پرور در خصوص تعداد اسلحه‌های کشف‌شده از شکارچیان گفت: ۶۲ قبضه اسلحه از شکارچیان کشف و ضبط شد که ۲۵ اسلحه قاچاق بوده است.

وی افزود: از شکارچیان لاشه ۱۰ رأس کل و بز، ۱۲ سر خرگوش، ۷ قطعه ماهی، ۵ رأس گراز، ۳۵ قطعه کبک، ۱۴ قطعه سهره و ۲ مورد زنده گیری سهره نیز کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قزوین بیان کرد: انجام گشت، کنترل و پایش مستمر و نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد، از مهم‌ترین دلایل این دستگیری‌ها و کشفیات است.

کشت‌پرور در پایان با بیان اینکه با گشت، پایش و کنترل مستمر محیط‌بانان زیستگاه‌های حیات‌وحش شهرستان برای شکارچیان ناامن است و در صورت مشاهده تخلف شکار و صید ضمن کشف و ضبط شکار و ادوات آن برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی مانند شکار و صید پرندگان و حیوانات وحشی موضوع را با شماره تلفن‌های ۳۳۳۷۴۹۰۰-۳ و سامانه ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست شکارچی غیرمجاز حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین شکار و صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با اشاره به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده سیاهمزگی، گفت: محیط زیست با سودجویان اراضی ملی مطابق قانون برخورد می‌کند.

یاسر ریاضی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان تصرف اراضی ملی، اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی با دستور مقام قضائی اقدام به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت گفت: دوستداران محیط‌زیست می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط‌زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط‌بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن