Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، نشست این هفته سخنگوی دولت به دلیل پیشگیری از شیوع احتمالی  ویروس کرونا به شکل ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار می‌شود.

علی ربیعی در این نشست گفت: سلام بر مردم ایران که این روزها بیش از هر دوره دیگری در کنار هم هستند، به دولت کمک می‌کنند و به امید خدا به این رنج جامعه غلبه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا مساله اول کشور و دولت است البته این موضوع تمام دنیا را درگیر کرده و با قدرت شیوع زیاد در اقصی نقاط جهان شاهد قربانیان آن هستیم.

اهم اظهارات سخنگوی دولت را بخوانید؛

*دولت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با قطعی شدن اولین تست بدون ملاحظه و با شفافیت نظرش را منعکش کرد، صداقت یکی از بدیهیات و پیش درآمدهای اصل است که ما به آن توجه کردیم.

*تلاش ما این است که با همکاری دولت و همدلی مردم شریف ایران نه تنها این بلای عظیم را پشت سر خواهیم گذاشت بلکه در پسا بحران کرونا سطح سلامت کشور را ارتقا دهیم تنها در این راه است که می‌توان از فاز درمان عبور کرد و وارد فازهای دیگر شد.

* کرونا مثل سارس و ایدز تهدید جهانی است ایران جزو شفاف ترین کشورها در خصوص اعلام این موضوع بوده است به رغم وجود کاستی‌ها برای ارائه خدمات تلاش کرده است.

* امروز بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از ۶۰ کشور درگیر این موضوع شدند اتفاقا ایران جزو شفاف‌ترین کشورها در خصوص اعلام این موضوع بوده و به رغم وجود برخی کاستی‌ها از تمام ظرفیت‌های خود برای پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری و ارائه خدمات به مردم خود بهره‌مند است.

*ما با خیز و افت در این وضعیت مواجه خواهیم شد و وزیر محترم بهداشت درمان در این خصوص توضیحات لازم را دادند. اما پس از اینکه شیوع این ویروس نه تنها ما بلکه همه کشورها را  غافلگیر کرد به سرعت بر اوضاع مسلط شدیم و در حال کنترل شرایط هستیم.

* قطعاً ما به کمک هم اجازه نخواهیم داد که این ویروس مانند تحریم در زندگی مردم ما خللی ایجاد کند. دولت در واکنش به این پدیده شوم به رسالت اصلی خود یعنی محافظت از سطح سلامت شهروندان عمل خواهد کرد، آنچه که اولویت اول ما است سطح زندگی شهروندان ماست دولت از همه آحاد مردم به استدعا دارد در این ایام با اهتمام بیشتری به توصیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولان امر توجه و عمل کنند چرا که راه موفقیت ما در شکست دادن کرونا و گذار از این وضعیت همراهی و همدلی و همیاری و مشارکت گسترده همگانی است.

*دیروز در هیئت محترم وزیران موضوع آسیب به کسب و کارهای مردم و اینکه در این ماه سطح درآمد برخی آحاد جامعه به علت شیوع ویروس کرونا پایین آمده مورد بررسی قرار گرفت و وزرای ذیربط در این خصوص گزارش‌هایی را ارائه کردند.

*در خصوص بحث مهلت سررسید اقساط بانک‌ها، آقای همتی اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص می‌کند و چگونگی مصوبه را توزیع خواهد داد. راهکاری تعبیه خواهد شد که امهال بدهی‌های مالیاتی استمهال بدهی‌های مالیاتی و فعالان اقتصادی و ایجاد تسهیلات برقرار شود و  اگر منع قانونی در آن بود هم پیش‌بینی شده که تصمیم‌گیری شود . ولی تصور ما این است که عمده این موارد در چارچوب اختیارات دولت است و تصمیم‌گیری تا آخر این هفته اتخاذ خواهد شد.

*برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد. این مسئله فردا در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و همتی رئیس بانک مرکزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را می‌کند. 

*همچنین مقرر شد درباره تشکیل مجامع و شرکت‌های بورسی و حل مشکلات بیمه‌ای تا آخر هفته تصمیمات حمایتی اتخاذ شود. مسائل دیگر مطرح شده هزینه درمان بیماری برای مردم بود که مقرر شد بیمه سلامت آن را متقبل شود و در این خصوص هم به مردم خصوصاً طبقات آسیب‌پذیر فشاری وارد نخواهد شد و ممنوعیت واردات و لغو سود بازرگانی برای کالاهای مرتبط با کرونا و اعمال محدودیت صادرات در این رابطه به وزارت صمت واگذار شد.

*همچنین وزارتخانه‌های سلامت و بهداشت گزارش دادند که برای رفع کمبود اقلام بهداشتی ۱۰۷ مجوز جدید راه‌اندازی و تغییر کاربری برای تولید مواد ضدعفونی صادر شده است طبق گزارشی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه دادند تولید ماسک‌های نانو یا نوع ۹۵ مخصوص پرسنل بیمارستانی تا پایان هفته به روزی ۳۰۰ هزار عدد خواهد رسید، کلیه دستگاه‌های تولید این نوع ایران ساخته است و این به غیر از ظرفیت تولیدات وزارت دفاع است که از جمله مهمترین آنها تولید کیت تشخیص بیماری بوده است که توسط متخصصان وزارت محترم دفاع تولید شده است. قرار شد  برای توسعه و تولید کیت‌های تشخیص کارهایی صورت گیرد و ۵ شرکت دانش بنیان امروز در این رابطه در حال انعقاد قرارداد هستند.

این خبر درحال تکلیف است..

۲۷۲۷

کد خبر 1359495

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی وام ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان