Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:34:14 GMT

خودروی برقی شاسی بلند رنو با برد ۷۰۰ کیلومتر

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۳۰۶۴

خودروی برقی شاسی بلند رنو با برد ۷۰۰ کیلومتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، خودروی برقی جدید رنو، مورفوز نام دارد و برای حالت شهری یک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی در آن نصب می‌شود. اما با تقویت این باتری و نصب یک بسته باتری اضافی ۵۰ کیلووات ساعتی، برد خودروی یادشده به ۷۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

نصب باتری اضافی بر روی این خودرو در عرض چند ثانیه صورت می‌گیرد و یک محفظه کوچک ۲۰ سانتیمتری به همین منظور در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی سپرهای عقب این خودرو و چراغ‌ها و شاسی‌های جلوی آن نیز به گونه‌ای صورت گرفته تا کمترین میزان مقاومت در برابر فشار و جریان هوا ایجاد شود.

پس از اتمام سفر، راننده خودرو می‌تواند در صورت تمایل باتری اضافی ۵۰ کیلووات ساعتی را کنار بگذارد تا از وزن خودرو کاسته شود. شارژ این خودرو به صورت بی سیم هم در منزل و هم در ایستگاه‌های شارژ ممکن است. در زمان توقف می‌توان از باتری‌های این خودرو برای شارژ لوازم برقی منزل هم استفاده کرد.

برای این خودروی مفهومی سیستم رانندگی نیمه خودکار هم در نظر گرفته شده تا سرنشینان در بزرگراه‌ها بتوانند با هم تعامل داشته باشند. امکان تغییر وضعیت صندلی‌های این خودرو نیز در همین راستا ممکن است.

کد خبر 4867871

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروی برقی شرکت رنو باتری لیتیومی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی موبایل اینترنت گوگل شرکت هواوی فناوری 5G ایالات متحده آمریکا تولید سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه

گریت‌وال موتور مدل ۲۰۲۴ Ora ۳ خود را با نام تجاری Ora در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ عرضه کرد که در پنج تریم مختلف موجود است. ظاهر جذاب و فانتزی این خودرو بسیار شبیه به گربه طراحی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، Ora ۳، ۲۰۲۴ به عنوان یک مدل فیس‌لیفت سالانه، طراحی داخلی و خارجی مدل قدیمی را ادامه می‌دهد، دو رنگ خارجی جدید برای این مدل اضافه شده و چندین پیکربندی خودرو بهینه شده است. کل سری مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های سیاه شده و عملکرد شارژ V ۲ L عرضه می‌شود.

علاوه بر این، کابین خودرو بدون تغییر باقی می‌ماند. یک فرمان دو پره، صفحه‌نمایش دوگانه متشکل از نمایشگر ۷ اینچی کیلومترشمار و یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و یک پنل شارژ بی‌سیم نیز در کنسول مرکزی وجود دارد.

تریم پریمیوم به‌صورت استاندارد با سانروف پانوراما ارائه می‌شود، در حالی که تریم لوکس به‌صورت استاندارد با ویژگی‌های کمک رانندگی پیشرفته L ۲ ارائه می‌شود.

قدرت تولیدی از یک موتور برقی در محور جلو تامین می‌شود که حداکثر توان ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۲ نیوتن متر را تولید می‌کند. دو محدوده برد برای این خودرو ارائه می‌شود: ۴۰۱ کیلومتر و ۵۰۱ کیلومتر. مشخصات باتری در حال حاضر به طور رسمی فاش نشده است.

Ora ۳ تاکنون وارد بازار‌های آلمان، بریتانیا، سوئد، تایلند، استرالیا، برزیل و مکزیک شده و فروش تجمعی آن از ۲۲۰ هزار دستگاه فراتر رفته است. در آینده نزدیک، گریت وال موتور قصد دارد تا Ora ۳ را به ۹۲ کشور دیگر در سراسر اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین، شمال آفریقا، آفریقای جنوبی، استرالیا، اوراسیا و منطقه آسه‌آن معرفی کند. بازه قیمتی Ora ۳ از حدود ۱۴۶۰۰ دلار آغاز و تا ۱۸۷۰۰ دلار ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند