Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:41:23 GMT

کشور چین برای مهار کرونا در کنار ایران باقی خواهد ماند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۳۱۹۶

کشور چین برای مهار کرونا در کنار ایران باقی خواهد ماند

به گزارش خبرنگار مهر، چانگ هووا سفیر جمهوری خلق چین صبح امروز در نشست با دبیر کل جمعیت هلال ایران گفت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که در زمان شیوع کرونا در چین، با ارسال ماسک‌های بهداشتی به ما کمک کرد. در حال حاضر نیز با شیوع کرونا در ایران ما نیز در کنار دوستان ایرانی خود باقی خواهیم ماند و باور داریم که ایرانیان می‌توانند با مدیریت از این بحران عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز یک تیم متخصصان پزشکی به ایران فرستادیم تا از آنها حمایت کنیم.

چانگ هووا افزود: ما باور داریم که پس از مقابله با این ویروس روابط دو کشور می‌تواند وارد مرحله جدیدی شود. مردم چین در مبارزه با کرونا خوشبختانه نتایج خوبی به دست آورده اند. به طور کلی این ویروس در چین در کنترل است و ما اطمینان داریم می‌توانیم کرونا را شکست دهیم. تجربیات چینی‌ها در برابر این ویروس می‌تواند به کشورهای دیگر نیز کمک کند. متخصصان حاضر در ایران عالی رتبه ترین متخصصان در حوزه کنترل و درمان ویروس هستند و می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم. امیدواریم با کمک جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ این ویروس را مهار کنیم.

وی افزود: مردم چین برای مقابله با این ویروس طبق توصیه پزشکان و دولت، دائماً از ماسک استفاده می‌کنند و علاوه بر خود قرنطینهگی در منازل دست‌های خود را به صورت مکرر می‌شویند. مرکز مدیریت ویروس چین اقدامات زیادی را انجام داده است رعایت بهداشت فردی از سوی مردم بسیار مهم است و بر اساس آمارها میزان مبتلایان طی هفته گذشته به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ داروی قطعی برای این بیماری نداریم و تنها برخی داروها می‌توانند بر روند درمان تأثیر مثبت داشته باشند. ما اغلب از داروهای سنتی چینی استفاده کرده ایم و طبق نتایج این داروها تا حدودی نتیجه مثبت داشته و از شدت یافتن بیماری جلوگیری می‌کند.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران، اظهار داشت: شیوع این ویروس موجب همکاری بیشتر ایران و چین شده و خواهد شد و دولت ایران نیز پیش تر همدردی خود با چین را اعلام کرده بود. شعار «قوی باش چین، قوی باش ایران» نیز مؤکد این موضوع است. چین و ایران در ادوار مختلف تبادل خوبی داشته و بیش از ۲ هزار سال است که ملت‌های ما با هم ارتباط دارند. روابط ما یک مشارکت راهبردی است البته این ویروس بر همکاری ما در زمینه گردشگری تأثیر منفی داشته اما باور داریم که با همکاری دو کشور می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

کد خبر 4867923

منبع: مهر

کلیدواژه: چين ایران ویروس کرونا گردشگری ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران انتخابات 98 شهر تهران دستگیری سارق تعطیلی مدارس تعزیرات حکومتی آموزش مکمل محسن حاجی میرزایی قوه قضاییه آلودگی هوا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در جمع خبرنگاران در مورد آیین نامه واردات خودروهای کارکرده اظهار کرد: دولت لایحه‌ای درباره خودروهای کارکرده به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و سپس وزارت صمت به تهیه آیین نامه مربوطه متعهد شد. این آیین نامه هم تهیه و برای دولت ارسال شده و تا زمانی که آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، وزارت صمت نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد.

وزیر صمت افزود: البته استفاده از فرآیند واردات خودروهای دست دوم در مناطق آزاد آماده و مصوبات آن قابل اجرا است. تا زمانی که ابلاغیه صادر و نظر دولت اعلام نشده باشد، نمیتوانم به برخی سوالات پاسخ دهم‌.

وی در ادامه با بیان اینکه در همه حوزه‌ها ظرفیت‌های خود را در نمایشگاه ایران اکسپو معرفی کردیم، گفت: دلیلی ندارد همه نیازهای‌مان را خودمان تامین کنیم و باید به دنبال مزیت‌های کشور باشیم. این موضوع در سایر کشورها هم صدق می‌کند. بنابراین تعامل و همکاری برای استفاده از ظرفیت‌ها لازم است.

وزیر صمت با بیان اینکه تاکنون اقتصاد ایران تک‌محصولی بوده، تصریح کرد: در حال حاضر به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی، در سایر بخش‌ها از جمله محصولات دانش‌بنیان ظرفیت‌های خود را شناسایی و فعال کنیم.

به گفته وی، اکنون بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که می‌تواند فرصت خوبی برای چینی‌ها هم باشد تا در آینده بتوانیم با هم همکاری کنیم.

علی آبادی بیان کرد: در حوزه انرژی، برق و غیره ایران ظرفیت‌هایی برای همکاری با چینی‌ها دارد، همچنین کشورهای آفریقایی در یک شرایط تحولی قرار گرفته‌اند و مایل هستند برای خود شرکای جدید انتخاب کنند. به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌هایی که کشور در این نمایشگاه بروز داده، ایران می‌تواند جایگزین برخی از شرکای قبلی شود.

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه ممکن است در استفاده از ارز بتوانیم بهره‌وری بهتری داشته باشیم، اظهار کرد: وزارت صمت از همه شرکت‌ها خواسته که پیش‌برنامه‌ای ارائه و اعلام کنند ارز را برای چه چیزی می‌خواهند. این موضوع ممکن است باعث کدورت برخی تولیدکنندگان شده باشد، اما کار درستی است تا بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری کنیم. بنابراین تلاش داریم کنترل دقیق‌تری در این حوزه انجام دهیم.

وی افزود: از طرف دیگر ممکن است در حوزه‌ای که قبلاً ارز به راحتی تخصیص می‌دادیم، حالا محدودیت ایجاد شده باشد که این به دلیل سیاست‌های جدید است. هدف این است که ضمن ببشترین استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بتوانیم نیازهای جامعه را به خوبی تامین کنیم.

علی‌آبادی همچنین در جریان برگزاری همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد، گفت: همکاری ایران و چین برای هر دو طرف سودمند است. هدف اصلی این نمایشگاه شناخت از یکدیگر است. همچنین تلاش کردیم خودمان را باز تعریف کنیم و آخرین وضعیت خودمان را به دنیا نشان دهیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه مشخص شد چینی‌ها فرصت‌های زیادی در زمینه‌های نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و در ایران دارند، تصریح کرد: علاوه بر این، ایران می‌تواند برای چین دسترسی برای به بازار سایر کشورها، از جمله کشورهای همسایه را فراهم کند. همچنین عضویت دو کشور چین و ایران در بریکس و شانگهای، فرصت‌های تجاری زیادی را برای دو کشور فراهم می‌کند.

کد خبر 6093568 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت