Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: افرادی که از FATF حمایت می‌کند، به دنبال بستن آخرین راه‌های تنفسی کشور هستند. موارد انبوهی از پیمان FATF تا به امروز، بدون مصوبه مجلس و شورای نگهبان به شکل غیرقانونی به اجرا درآمده است.

محمدصادق کوشکی فعال سیاسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات اخیر رئیس‌جمهور پیرامون FATF، اظهار داشت: اگر مطالباتی که FATF از کشورمان دارد را مرور کنیم، خواهیم دید که بیش از ۹۰ درصد آن را دولت اجرا کرده و به‌صورت تقریبی ۱۹ مورد آن عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با اجرای این بندها، دسترسی‌های خود را در شرایط تحریمی محدود کرده‌ایم و تسلط آمریکایی‌ها را به مبادلات مالی خود را افزایش داده‌ایم؛ از مجموع کل مطالبات FATF حدود دو بند است که اجرانشده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: آقای روحانی و مسئولان دولت بگویند اگر آن دو مورد اجرا شود، چه مشکلاتی از کشور حل می‌گردد؛ موارد انبوهی از پیمان FATF تا به امروز، بدون مصوبه مجلس و شورای نگهبان به شکل غیرقانونی به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک مورد از بند‌های این پیمان بدون تائید شورای نگهبان اجرا شود، عمل غیرقانونی صورت گرفته و دولت با دور زدن مجلس، تخلفاتی را انجام داده است. این پیمان، راه‌های تحریم را برای آمریکایی‌ها بیشتر کرده و این در حالی است که ما هیچ دادوستد بانکی با جهان نداریم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: عملاً چیزی به نام لیست سیاه واقعیت خارجی ندارد بلکه مطالبه نهاد FATF از کشور‌های دیگر است تا داد و ستد بانکی خود را با کشور‌های در لیست، با احتیاط بیشتری انجام دهند.

کوشکی با اشاره به تخلف صورت گرفته از جانب دولت، تأکید کرد: افرادی که از FATF حمایت می‌کند به دنبال بستن آخرین راه‌های تنفسی کشور هستند؛ باید بررسی شود که آیا دولت حق دارد بدون تائید شورای نگهبان یک پیمان بسیار مهمی مانند FATF را به پذیرد و آن را اجرایی کند آقای روحانی باید بیاید از تخلف صورت گرفته، به مجلس و قوه قضائیه پاسخگو باشد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اصولگرایان مجلس شورای اسلامی روحانی آمریکا شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • حامیان گشت ارشاد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس