Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۰ نهاد ملی مقررات بین المللی بهداشت (NFP) در جمهوری کره اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در جمهوری کره را گزارش کرد.

مورد گزارش شده یک زن ۳۵ ساله، دارای تابعیت چین که در شهر ووهان، استان هوبی در چین ساکن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیمار در ۱۸ ژانویه در ووهان علائم تب، لرز و درد عضلانی را گزارش کرده بود.

وی روز  ۱۹  ژانویه به یکی از بیمارستان‌های محلی ووهان مراجعه کرده و با تشخیص سرماخوردگی بیمارستان را ترک می‌کند، بیمار پس از ورود به فرودگاه بین المللی اینچئون، با تب ۸/۳۳ درجه سانتی گراد شناسایی شده و برای آزمایش و درمان به یکی از بیمارستان‌های ایزوله شده منتقل شد.

تست RT-PCR و تست کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹-nCoV او در ۲۰ ژانویه در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره مثبت اعلام شد. پس از تشخیص نیز علائم لرز، آبریزش بینی و درد عضلانی در بیمار گزارش شد. بیمار مراجعه و خرید از بازارها، از جمله بازار عمده فروشی غذا‌های دریایی و همچنین تماس با موارد تایید شده کوروناویروس یا حیوانات وحشی در شهر ووهان را گزارش نکرد.

چگونه یک ماسک را بپوشیم، استفاده کنیم، در بیاوریم و دور بیاندازیم؟

۱: به یاد داشته باشید، ماسک فقط باید توسط کارکنان بهداشتی، مراقبان و افراد دارای علائم تنفسی مانند تب و سرفه استفاده شود.

۲: قبل از لمس ماسک، دست‌ها را با ژل ضدعفونی کننده الکلی یا با آب و صابون تمیز کنید.

۳: ماسک را بردارید و آن را از نظر پارگی بررسی کنید.

۴: قسمتی از ماسک را که باید در جهت بالا) بر روی بینی (قرار بگیرد) جایی که نوار فلزی قرار دارد (را مشخص
کنید.

۵: از قرار گیری طرف مناسب ماسک به سمت بیرون (قسمت رنگی) اطمینان حاصل کنید.

۶: ماسک را برروی صورت قرار دهید، نوار فلزی یا لبه ماسک را با انگشتان خود محکم فشار دهید تا به شکل بینی شما قالب شود.

۷: قسمت پایینی ماسک را پایین بیاورید تا دهان و چانه شما را بپوشاند

۸: بعد از استفاده ماسک را در بیاورید، در حالی که ماسک را از چهره و لباس خود دور نگه داشته اید تا از تماس سطوح آلوده ماسک جلوگیری کنید، حلقه‌های لاستیکی را از پشت گوش هایتان جدا کنید.

۹: بلافاصله بعد از استفاده ماسک را در سطل‌های بسته بیاندازید.

۱۰: اقدامات دست را بعد از لمس یا دور انداختن ماسک انجام دهیدو از ژل ضد عفونی کننده الکلی استفاده کنید یا در صورت مشاهده لکه، دستان خود را با آب و صابون بشویید.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ راه‌های انتقال را بشناسید

نباید‌ها «عدم استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها»

آنتی بیوتیک‌ها معمولا علیه ویروس‌ها کارایی ندارند، آن‌ها فقط روی عفونت‌های باکتریایی جواب می‌دهند؛ لذا نباید به طور خودسرانه از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان ویروس‌ها از جمله کووید- ۱۱ که ناشی از یک ویروس است، استفاده کرد.

مقایسه COVID-۱۹، SARS، آنفولانزا و سرماخوردگی COVID-۱۹

شایع‌ترین علائم COVID-۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است. برخی از بیماران ممکن است درد، احتقان بینی، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال داشته باشند. این علائم معمولاً خفیف است و به تدریج شروع‌ می‌شود. برخی از افراد علائمی نخواهند داشت و احساس بیماری نمی‌کنند. از هر ۶ نفری که مبتلا به COVID-۱۹ می‌شوند ۱ نفر به طور شدید بیمار می‌شوند و در تنفس دچار مشکل می‌شوند. حدود ۰ درصد از مبتلایان به این بیماری فوت شده اند. افراد مبتلا به تب، سرفه و مشکل در تنفس باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

SARS

ویروس سارس کشنده تر، اما کمتر از COVID-۱۹ مسری است. علائم آن مانند آنفلوانزا شامل تب، ضعف. میالژی، سردرد، اسهال و لرز است. اگرچه تب شایعترین علامت گزارش شده است، اما گاهی در ابتدای بیماری تب وجود ندارد. سرفه) ابتدا خشک (تنگی نفس و اسهال در هفته اول و یا دوم بیماری وجود دارد.

آنفلوانزای فصلی

با شروع ناگهانی تب، سرفه) معمولاً خشک سردرد، درد عضلات و مفاصل، ضعف شدید. گلودرد و آبریزش بینی مشخص می‌شود. سرفه شدید است و می‌تواند ۰ یا بیشتر از ۰ هفته طول بکشد. در کشور‌های صنعتی بیشتر مرگ و میر‌های مرتبط با آنفلوانزا در افراد ۶۱ سال و بالاتر مشاهده می‌شود. تحقیقات تخمین می‌زند ۱۱ درصد از مرگ و میر در کودکان زیر ۱ سال مبتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی آنفولانزا در کشور‌های در حال توسعه یافت می‌شود.

سرماخوردگی

رایج‌ترین عامل سرماخوردگی «رینوویروس» است که شایع‌ترین علائم آن شامل گلودرد، سرفه حاد. عطسه، ترشحات بینی و احتقان بینی است. دوره کمون سرماخوردگی بین ۴۰ تا ۷۰ ساعت است، در حالی که میانگین مدت بیماری یک هفته است. سرماخوردگی به راحتی از طریق استنشاق قطرات آلوده در هوا منتقل می‌شود. انتقال‌می‌تواند از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده نیز انجام شود.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ افراد بهبودیافته دوباره به کرونا مبتلا می‌شوند؟

آب نمک تاثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد

بر اساس گزارش سازمان who استفاده از روغن کنجد نمی‌تواند باعث کشته شدن و از بین بردن ویروس کرونا می‌گردد. تاکنون هیچگونه شواهدی مبتنی بر موثر بودن محلول نمک در پیشگیری و بهبودی سریعتر بیماری یافت نشده است. سازمان who اعلام کرده مصرف اینگونه چای‌ها نه تنها موثر نیست بلکه حتی می‌تواند منجر به آسیب رساندن بدن شود مقالات متعدی اثر درمانی سیر و آب سیر را بروی سرماخوردگی معمولی نشان دادند، اما تاکنون شواهدی مبتنی بر تاثیر آب سیر بر ویروس کرونا یافت نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟

به تازگی در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ را اصلاح کردند اما این موضوع چه تاثیری بر بورس دارد؟

به گزارش ایسنا، بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ درخصوص دریافت مالیات برای اشخاص حقوقی و حقیقی است که توسط نمایندگان در روزهای اخیر اصلاح شده است، محمدرضا فلفلانی کارشناس بازار سرمایه درخصوص اینکه اصلاح این تبصره چه تاثیری در افزایش جذب سرمایه در بورس و بهبود وضعیت این بازار دارد به ایسنا گفت: همیشه یکی از دغدغه هایی که فعالان اقتصادی در فضای اقتصادی کشور داشتند این بوده که چطور بنگاه های اقتصادی، شرکت های تولیدی و خدماتی را بتوانند به سمت شفافیت در صورت های مالی سوق داده و بتوانند از حرکت شرکت ها به سمت شفافیت حمایت کنند.
وی ادامه داد: برای اینکه این اتفاق بیفتد و مشوقی برای شفافیت داشته باشیم قوانین و مقرراتی از گذشته در این زمینه وجود داشته است.

بازار سرمایه بستر شفافیت است

به گفته این کارشناس، بازار سرمایه کشور می تواند بستر شفافیت باشد و قاعدتا در فضای قانون گذاری و سیاست گذاری کلان کشور یکسری مشوق هایی به شرکت هایی که در بازار سرمایه پذیرش می گیرند ارائه می شود.
فلفلانی افزود: یکی از این مشوق ها قاعدتا یکسری معافیت های مالیاتی است، یکسری امکاناتی برای تامین مالی و ... است و وقتی شرکتی می خواهد وارد اکوسیستم بازار سرمایه شود و پذیرش بگیرد تا سهام آن شرکت به عموم مردم عرضه شود و تبدیل به سهامی عام شود یکسری الزاماتی که سازمان بورس تعیین کرده است را رعایت کند. 
وی یادآور شد: یکی از این الزامات شفافیت در حوزه مالی است و شرکت ها با توجه به زیرساخت هایی که ایجاد می کنند به سمت شفافیت سوق داده می شوند و در قبال آن می توانند از یکسری معافیت ها بهره مند شوند.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: موضوعی که اخیرا مطرح شده بود این بود که این معافیت ها حذف یا کمرنگ شوند که در جلسه مجلس برگزار شد و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، قرار بر این شد که آن معافیت ها و مشوق ها همچنان وجود داشته باشد.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه شرکت ها می توانند از قبال شفافیتی که ایجاد می کنند هم در تامین مالی شرکت اتفاق های مثبتی رقم می خورد هم می توانند از یکسری معافیت های مالیاتی هم بهره مند شوند. 

وجود معافیت ها عرضه اولیه ها را در بورس بیشتر می‌کند

فلفلانی گفت: پیش بینی می شود وجود این معافیت ها موجی از افزایش تقاضا در خصوص عرضه اولیه رقم بخورد به این معنا که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی علاقمند باشند که سهام شان را در بازار سرمایه کشور عرضه کنند و اگر تابلوی معملات هم در کنار این موضوع رونق داشته باشد فضای نسبتا خوبی حاکم خواهد شد.

الزام‌های مالیاتی،‌ شرکت‌ها را به سمت بورس سوق می‌دهد

وی تاکید کرد: اخیرا شاهد سخت‌گیری‌هایی هم در حوزه مالیات و اداره دارایی بودیم، این موضوع می‌تواند شرکت‌ها را به سمت شفافیت سوق دهد، به نظر می‌رسد بنگاه‌های اقتصادی در حال حاضر به خاطر قوانین مالیاتی کشور ملزم به داشتن یکسری شفافیت‌هایی هستند احتمالا با خود فکر می‌کنند که حالا که این شفافیت‌های مالی را دارند از مزایای آن نیز استفاده کنند، مزایا در صورتی به این بنگاه‌ها اعطا می‌شود که در بازار سرمایه کشور بتوانند سهامشان را عرضه کنند بنابراین این موضوع می‌تواند در بلند مدت موجی را ایجاد کند که شرکت‌ها علاقه‌مند به عرضه سهام در بازار بورس باشند و این موضوع فضای مثبتی را در اکوسیستم اقتصادی کشور رقم بزند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سندسازی درباره نیکا شاکرمی برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم‌؟
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است