Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@17:27:11 GMT

افزایش ظرفیت پهنای بانداپراتورها

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۳۵۸۴

اپراتورها برای بهبود کیفیت ، ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود. ناطقان:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها و شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت، ضرب الاجلی برای بهبود کیفیت خدمات خود داد و آن‌ها را موظف کرد طی این زمان مشکلاتی که در حوزه اینترنت وجود دارد را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به شرح اقداماتی پرداخت که طی این زمان برای بهبود کیفیت اینترنت انجام شده است.

 

حسین فلاح جوشقانی افزود: اپراتورهای ثابت، همراه و مخابرات برای برطرف کردن مشکلاتی که از روز شنبه در حوزه کیفیت اینترنت به وجود آمد با همکاری یکدیگر توانستند زیرساخت لازم برای بهبود را مهیا کنند.

 

به گفته معاون وزیر ارتباطات برای رفع این مشکل، همراه اول که میزان اعتراض کاربران به کیفیت اینترنت آن بیشتر بود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای باند خود اضافه کرد.

 

فلاح افزود: اپراتورهای دیگر که مشکل انتقال داشتند و به این واسطه، کیفیت اینترنت شان کاهش پیدا کرده بود، اعلام کردند با پیگیری که انجام شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند.

 

او اشاره کرد: در وضعیت شبکه با توجه به ظرفیت‌هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مشکلی نداریم اما همچنان همراه با اپراتورها شبکه را رصد می کنیم تا اگر باز هم نیاز به افزایش ظرفیت بود اقدام شود.

 

فلاح در خصوص همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در این‌باره گفت: تامین پهنای باند اینترنت کاملا بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت بود. هر شرکتی که به افزایش ظرفیت نیاز داشت به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد. همچنین برخی شرکت‌های FCP (شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت) که از مجموعه‌هایی مانند آسیاتک ظرفیت می گرفتند، مشکل کمبود پهنای باند را با افزایش ظرفیت ۲۰ گیگ برطرف کردند.

 

او اشاره کرد: اکنون که شبکه را به صورت دایم رصد می‌کنیم مشکلی نداریم، اما اگر نیاز به افزایش ظرفیت باشد قبل از این که به کاهش کیفیت منجر شود، اپراتورها با توجه به شرایط پیش آمده آمادگی بیشتری برای افزایش پهنای باند خواهد داشت.

 

رییس رگولاتوری با اشاره به این که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با توجه به قولی که داده بودیم با همکاری اپراتورها و شرکت مخابرات و زیر ساخت، کمبود ظرفیت پهنای باند برطرف شد، افزود: اپراتورها و شرکت‌ها ظرفیت پهنای باندی که در گذشته از شرکت مخابرات دریافت می‌کردند را بر اساس نیاز اعلام می‌کردند اما اکنون روش کار را عوض کرده‌اند. هر میزان ظرفیتی که نیاز داشته باشند را از مخابرات می‌گیرند اما بر اساس میزان مصرف، شارژ می‌شوند. این کار باعث شده مدیریت پویاتری برای ظرفیت پهنای باند شکل بگیرد و مشکل انتقال نداشته باشند.

 از هفته گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور، مدارس و دانشگاه‌ها به حالت تعطیل درآمد، برای برخی کارمندان، طرح دورکاری تعریف شد و همین مساله استفاده از اینترنت را چندین برابر کرد.

 
تا آنجا که «حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش ۴۰درصدی استفاده کاربران از اینترنت خبر داد. مساله‌ای که به کاهش کیفیت اینترنت منجر شد و صدای کاربران فضای مجازی را درآورد.

 

پس از اعلام شکایت‌هایی که در این خصوص از سوی کاربران انجام شده، رگولاتوری وزارت ارتباطات به اپراتورهای همراه، خصوصا همراه اول، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ثابت دستور داد ظرف مدت ۲۴ ساعت این مشکل را حل کنند
برچسب ها: مخابرات ، باند ، اپراتور ، ناطقان ، اینترنت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مخابرات باند اپراتور ناطقان اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت پهنای باند کیفیت اینترنت افزایش ظرفیت برای بهبود شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحد‌های مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژۀ فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژۀ فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کار‌ها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیرو‌ها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدید‌های میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!