Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز دوشنبه با هشدار دادن درباره استفاده کسبه از الکل متانول برای ضد عفونی کردن، اعلام کرد: با توجه به شرایط کنونی و لزوم پیشگیری و مقابله جدی با ویروس کرونا، این الکل به شدت سمی است و از طریق جذب پوستی و یا استنشاق بخار می‌تواند باعث مسمومیت شدید در حد کوری و مرگ افراد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، توصیه می‌شود از هرگونه مصرف الکل متانول برای ضدعفونی کردن خودداری و فقط از ضدعفونی کننده‌های مجاز توزیعی در داروخانه‌ها استفاده شود.

پیش از این نیز برخی از کارشناسان و مسوولان هشدار دادند که استفاده از الکل متانول یا همان الکل چوب به عنوان الکل ضدعفونی کننده در برخی مراکز و مغازه‌ها، نه تنها اثربخشی ندارد بلکه در صورت جذب پوستی بسیار خطرناک است و کوری و عوارض شدید کبدی به‌همراه خواهد داشت.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان نیز به ایرنا گفت که این نوع الکل برای سیستم تنفسی بدن بسیار خطرناک است و نباید از آنها برای ضدعفونی کردن سطوح در خانه، مغازه و واحدهای صنفی استفاده شود.

سیدمهدی میرجهانیان با تاکید بر اینکه اقدام های لازم برای رفع کمبود مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها در حال انجام و امید است که به زودی برطرف شود، افزود: اگر مردم به مواد ضد عفونی کننده مجاز یا با پایه الکل با ۷۰ درصد خلوص دسترسی ندارند می توانند از محلول های دیگر مانند آب ژاول برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده کنند.

مسوولان وزارت بهداشت نیز اعلام کرده اند که بر اساس برنامه طراحی شده برای تامین نیاز مصرفی عموم در همین روزها الکل در سطح داروخانه‌ها توزیع شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، توزیع ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح نیز آغاز شده و به مرور موجودی داروخانه ها بیشتر می‌شود.

با این وجود، اصفهان همچنان با کمبود شدید مواد ضد عفونی کننده در داروخانه ها و فروشگاه ها مواجه است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضدعفونی کننده داروخانه ها عفونی کننده الکل متانول عفونی کردن ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

دیگر خبرها

  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • دستگیری اشراری که در بیمارستانی در اصفهان رعب ایجاد کردند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها