Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،چانگ هوآ سفیر چین در ایران در نشست مشترک با جمعیت هلال احمر که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: از ایران  در زمینه مبارزه با ویروس کرونا که کمک بسیاری به کشور چین کرد تشکر می کنم.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ایران اولین بسته باری کمک انسان دوستانه خود را به چین ارسال کرد و درحال حاضر با شدت یافتن ویروس کرونا در ایران ما هم درکنار ایرانیان می‌ایستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین در ایران بیان کرد: دولت چین باور دارد که با کمک و مدیریت ایران می‌تواند از این بحران عبور کند.

چانگ هوآ اظهار کرد: از طرف دولت چین در تهران، شرکت‌های چینی مقیم تهران و جمعیت صلیب سرخ چین کمک‌های بسیاری به ایران ارسال شده است.

وی بیان کرد: از سوی چین تیم متخصصان پزشکی به ایران فرستادیم تا از ایرانیان حمایت کنیم ما باور داریم که بعد از این مبارزه روابط دو کشور می‌تواند وارد مرحله جدید‌تر و بهتری شود.

سفیر چین با بیان اینکه از شما خواهش می کنیم به متخصصان چینی ایران کمک کنید،گفت: امیدواریم هلال احمر ماشینی در اختیار متخصصان ما قرار دهد و نماینده‌ای معرفی کند تا با او ارتباط برقرار کنیم.

چانگ هوآ ادامه داد: مردم چین در مبارزه با ویروس کرونا به نتایج خوبی رسیدند و به طور کلی این ویروس درحال کنترل قرار گرفته و اطمینان داریم که به زودی در این مبارزه به پیروزی برسیم.

وی با اشاره به تجربیات مردم چین در مبارزه با این ویروس گفت: دولت چین به دوستان ایرانی هم کمک خواهد کرد و متخصصانی که امروز اینجا حضور دارند عالی‌ترین متخصصان در این زمینه هستند.

سفیر ایران در چین اظهار کرد: ایرانیان ضرب المثلی دارند و می‌گویند دل به دل راه دارد و در راه مبارزه با این ویروس دوستی دوکشور احساس شد.

وی افزود: آقای روحانی و ظریف با ما ابراز همدردی داشتند و برای ما مهم است که ایرانیان هم با ما همدرد بودند.

چانگ هوآ بیان کرد: ما در میدان آزادی نمایشگاهی برگزار کردیم و مردم ایران در فضای مجازی با ما همدردی کردند، دوستی در روز‌های سخت معنی پیدا می کند و ایران و چین همیشه با هم دوست بوده اند.

سفیر چین در ایران گفت: مردم باید با یکدیگر دوست باشند و این ویروس می تواند تاثیرات منفی برای همکاری‌های بین دو کشور در زمینه گردشگری داشته باشد، اما با تلاش مشترک دو کشور می‌توان از این بحران عبور کرد و همکاری همه جانبه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک های هلال احمر ویروس کرونا ویروس کرونا چانگ هوآ سفیر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود

فضاپیمای رباتیک «چانگ ای ۶» در روزهای آینده به سوی ماه پرتاب خواهد شد تا نمونه‌هایی را جمع‌آوری کند و به زمین بیاورد.

به گزارش ایسنا، چین قرار است به زودی راهی ماه شود.

به نقل از چاینا دیلی، «سازمان ملی فضایی چین»(CNSA) اعلام کرده که فضاپیمای رباتیک بعدی چین موسوم به «چانگ ای ۶»(Chang'e 6) قرار است در روزهای آینده سفر خود را به ماه آغاز کند و وظیفه خود را برای آوردن نمونه‌ها از سمت دور ماه که کمتر شناخته‌شده است، انجام دهد.

یک موشک حامل «لانگ مارچ ۵»(Long March 5) به همراه کاوشگر چانگ ای ۶ به وزن ۸.۲ تن، صبح شنبه به صورت عمودی به برج سرویس پرتاب خود در مرکز پرتاب فضایی «ونچانگ»(Wenchang) در استان هاینان منتقل شد. بیانیه خبری حاکی از این است که پرتاب در زمان مقرر در اوایل ماه مه انجام خواهد شد.

چانگ ای ۶ در ماه ژانویه به مرکز پرتاب فضایی ونچانگ منتقل شد؛ در حالی که موشک لانگ مارچ ۵ در ماه مارس به آنجا انتقال یافت. آنها مرکز پرتاب فضایی ونچانگ مونتاژ و آزمایش شدند. در بیانیه خبری آمده است که مهندسان در چند روز آینده، آزمایش‌های عملکردی نهایی را انجام خواهند داد و سوخت را به موشک پمپاژ خواهند کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، چانگ ای ۶ پس از ورود به مسیر خود به سمت ماه، مجموعه‌ای را از مانورهای پرواز انجام خواهد داد و در نهایت در «حوضه قطب جنوب آیتکن»(South Pole-Aitken Basin) واقع در سمت دور ماه فرود خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!