Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@18:19:46 GMT

اجرای پروژه پل تا پل در مسیر پیشرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۳۹۸۹

اجرای پروژه پل تا پل در مسیر پیشرفت

شهردار ساری در پستی که در صفحه اینستاگرام شهردای ساری منتشر شد، نوشت: در شش ماه دوم سال ۹۸ در راستای اجرای ماده ۸ قانون نحوه تملک و با توافق مالکان، بیش از یک کیلومتر دیگر از طول مسیر پروژه "پل تا پل" آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن پست اینستاگرامی عباس رجبی، شهردار ساری بدین شرح است:

بیش از یک کیلومتر طول از املاک اشخاص موجود در مسیر دو هزار و ۳۰۰ متری پروژه پل تا پل تملک شده است از ابتدای عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۴، مجموعاً ۲۰۰ متر از املاک شخصی موجود در این مسیر از سوی شهرداری تملک شده بود که در شش ماهه دوم سال ۹۸ در راستای اجرای ماده ۸ قانون نحوه تملک و طی توافق با مالکین بیش از یک کیلومتر طول دیگر از این مسیر آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساری، مرکز استان مازندران با دسترسی به کمربندی شرقی و غربی در مسیر مواصلاتی تهران- ساری و مشهد و کمربندی جنوبی مسیر مواصلاتی تهران- ساری و سمنان توانست بخشی از بار ترافیکی برون و درون شهری را در جهت روانسازی ترافیک رفع کند. این شهر به عنوان مرکز استان شاهد آمد و شد بسیار در روز و در موسم‌های تعطیلات از گردشگرپذیری بالایی برخوردار است، لذا تمهیدات فنی و ترافیکی و احداث پل‌های ارتباطی سبب ساز توسعه و تسهیل امور شهری است. در چنین شرایطی مدیریت شهری با در نظر گرفتن مشکلات مزبور و به منظور کاهش مصرف انرژی، رفع گره‌های ترافیکی، سهولت دسترسی در نقاط ورودی و خروجی شهر، مرتفع شدن گره‌های ترافیکی، پروژه «پل تا پل» را که در مسیر پل کابلی شهید رنجبر تا پل‌های شهید نوری واقع شده را در دستور کار خود قرار داده است تا با گشایش این پروژه اهداف منظور، تحقق پیدا کند.

اجرای این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اثر مطلوب بر کاهش بار ترافیکی شهری و نیز سهولت دسترسی شهروندان در مسیر ورودی و خروجی شهر بسیار حائز اهمیت بوده و مدیریت شهری بر پیشبرد کار و تکمیل آن اهتمام ویژه خواهد داشت و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص اخذ تسهیلات بانکی برای ادامه این پروژه، مابقی مسیر نیز در سال ۹۹ تملک خواهد شد.

معتقدم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و نظر کارشناسان مجرب در طراحی پل کابلی شهید رنجبر، این سازه همانطور که روزی میدان ساعت نماد کهن شهر ساری بود، قابلیت این را دارد که نماد ساری امروز و توسعه آن باشد. علیرغم شعارها و وعده‌های گفته شده، ساری امروز با پروژه‌های معطل مانده بسیاری مواجه است.

کد خبر 413139

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری پروژه هاي عمراني شهرداري ساري شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پل تا پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ

تین نیوز

در حالی که از دو دهه قبل در شهرهای توسعه یافته، تامین پارکینگ به عنوان یکی از عوامل اصلی تقاضای القایی ترافیک شناخته شده و سیاست محدود کردن فضاهای توقف خودرو در مراکز پرترافیک در دستور کار قرار گرفته است، شهرداری تهران مشغول اجرای طرحی با عنوان «نهضت پارکینگ سازی» است. 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت، مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶، ساخت پارکینگ های محلی، منطقه ای و حاشیه ای همچون زیرسطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ خودرو در ۲ طبقه و پارکینگ بعثت با ظرفیت ۵۸۲ جای پارک در ۶ طبقه از برنامه ها و اولویت های شهری این منطقه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  با همراهی جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۶ از آخرین وضعیت اجرایی پروژه های حمل و نقل ترافیکی این منطقه بازدید و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

شهریار افندی زاده در حاشیه بازدید از مسیرهای بزرگراهی با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجانی، شهید تندگویان و بعثت در این منطقه، افزود: با وجود مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقای ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه های BRT، ساخت پارکینگ های طبقاتی و اورهال پارکینگ های روتاری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران هستند.

افندی زاده ادامه داد: پروژه پارک حاشیه ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران