Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:43:58 GMT

تولید ماسک توسط خادمان یک بقعه متبرکه در ساداتشهر

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۴۰۶۳

تولید ماسک توسط خادمان یک بقعه متبرکه در ساداتشهر

علاوه بر اقداماتی که این روزها از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برای حفظ سلامت زائران و شهروندان در بقاع متبرکه انجام می‌شود، در برخی از این اماکن با برنامه‌ریزی اعضای هیأت امنا و خادمان کارویژه‌هایی نیز صورت می‌پذیرد که قابل توجه هستند.

این روزها که خیلی‌ها تلاش می‌کنند از بازار بحرانی تجهیزات پزشکی سودجویی کنند و با احتکار کالاها از تهدید سلامت شهروندان پول به دست می‌آورند، عده‌ای هم هستند که بدون هیچ چشمداشتی در حال خدمت‌رسانی‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ماسک در یک امامزاده توسط تعدادی از بانوان دغدغه‌مند ساداتشهری، با ایده و نظارت خادمان و هیأت امنای این امامزاده یکی از اقدام‌های قابل توجه و ارزشمند در این روزهاست.

محوطه امامزادگان «سید علی» و «سید محمد» ساداتشهر که بین اهالی این منطقه و غرب مازندرانی‌ها و شرق گیلانی‌ها به «آقا پلاسِیِد» و «آقا بسمل» معروف است، این روزها علاوه بر این که محل زیارت شهروندان و زائران هستند، توسط تعدادی از بانوان و با برنامه‌ریزی هیأت امناء آستانه به محلی برای تولید ماسک‌های مورد نیاز شهروندان تبدیل شده است.

در مسیر مسئولیت اجتماعی

مدیر هیأت امنا و امور اجرایی آستان مقدس «آقا پلاسید و آقا بسمل» ساداتشهر به خبرنگار ایرنا گفت: طی روزهای اخیر متأسفانه شاهد کمبود ماسک و دستکش و ژل ضد عفونی کننده در همه شهرها هستیم و این موضوع به دغدغه‌ای برای شهروندان تبدیل شده است. ما هم در این آستان مقدس تصمیم گرفتیم در راستای مسئولیت اجتماعی که همه شهروندان و نهادها دارند، گامی هرچند کوچک برای کمک به شهروندان در این شرایط خاص برداریم.

«سید رضا شفایی» اظهار کرد: در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها طرحی به نام «افق» وجود دارد که مخفف طرح «اجتماعی-فرهنگی-قرآنی» است. در قالب طرح افق معمولاً با استفاده از بخشی از نذورات امامزادگان، باید فعالیت‌هایی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی انجام شود. ما هم احساس کردیم در این شرایط علاوه بر رعایت نکات بهداشتی در این آستان و انجام نکات بهداشتی ویژه و روزمره مانند ضد عفونی کردن روزانه آستان، اجتماعی‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، کمک به رفع نیاز تعدادی از شهروندان است.

وی افزود: بعد از این که مراجعات مکرر مردم به داروخانه‌ها برای تهیه ماسک را دیدم این ایده به ذهنم رسید که از توان موجود در مجموعه برای تولید ماسک استفاده کنم. موضوع را با اعضای هیأت امنا و خادمان آستان مقدس مطرح کردم که با استقبال مواجه شد و سپس از خواهرانی که خادم افتخاری این آستان هستند خواسته شد که در صورت موافقت نظرشان را برای اجرای این ایده بیان کنند. خوشبختانه با استقبال خیلی خوب خادمان مواجه شدیم.

مدیر هیأت امناء آستان «آقا پلاسید و آقا بسمل» ساداتشهر خاطرنشان کرد: پس از اعلام موافقت بانوانی که خادم افتخاری این مجموعه هستند، جلسه‌ای با رئیس مرکز بهداشتی و درمانی ساداتشهر برگزار کردیم تا بانوانی که برای همکاری در این اقدام اعلام آمادگی کردند، با روش‌های ضدعفونی کردن پارچه‌ها، شیوه تولید و الگوهای مورد نیاز آشنا شوند.

استقبال عمومی

به گفته شفایی پس از توجیه شدن بانوان، از محل نذورات این بقعه متبرکه نسبت به تهیه پارچه‌های مناسب برای تولید ماسک و خرید نخ و کش مورد نیاز اقدام شد و بانوان هم با چرخ‌های خیاطی خودشان کار تولید ماسک را آغاز کردند که ابتدا بخشی از این ماسک ها در یکی از اتاق های آستان تولید شد و پس از آن به منظور تسهیل و تسریع در تولید، تجهیزات به مکان دیگری منتقل شد.

امروز سومین روز تولید ماسک‌های دست‌ساز بهداشتی توسط خادمان افتخاری آستان مبارک «آقا پلاسید و آقا بسمل» ساداتشهر است و به گفته مدیر هیأت امناء این آستان، این روند تا زمان برطرف شدن کامل نیاز شهروندان و توزیع کافی ماسک در بازار ادامه خواهد داشت.

شفایی با بیان این که ۸ تن از بانوان که خادم افتخاری این آستان هستند در این فعالیت همراه شده‌اند، گفت: با توجه به این که امکانات بسیار کمی داریم و محدودیت‌های زمانی، فعلا روزانه حدود ۲۰۰ ماسک در این آستان تولید می‌شود. این ماسک‌ها بین زائران و شهروندان متقاضی توزیع می‌شود و خوشبختانه بازخورد خوبی هم در جامعه داشت. حتی برخی شهروندان مراجعه کردند یا تماس گرفتند و گفتند که حاضرند برای توزیع یا تولید ماسک‌ها همکاری کنند.

اهمیت دادن به مسئولیت اجتماعی در هر زمانی و به ویژه مواقع بحرانی بخش مهمی از بحران را می‌تواند مدیریت کند. کاری که تعدادی از شهروندان با استفاده از تجهیزات شخصی و اعتباری محدود در یک امامزاده انجام دادند تا به مسئولیت اجتماعی خود نیز عمل کنند. این موضوع تقریبا این روزها حلقه مفقوده زنجیره اجتماعی در ایران محسوب می‌شود.

ظرفیت‌های خاموش زیادی برای کمک به مدیریت بحران در شرایط کنونی وجود دارد. از امامزاده‌های دیگر گرفته تا سمن‌های مختلفی که در حوزه‌های گوناگون فعال هستند و حتی هیأت‌های مذهبی و بسیاری از تشکل‌های اجتماعی دیگر در این روزها می‌توانند بخشی از دغدغه‌های اجتماعی را برطرف کنند یا دست‌کم به آرامش جو موجود و فرهنگسازی برای رعایت برخی نکات کمک کنند.

برچسب‌ها کتالم وسادات شهر ویروس کرونا کمیته کشوری کرونا معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه مازندران رامسر پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران رامسر ویروس کرونا مازندران رامسر مسئولیت اجتماعی تولید ماسک ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • هیأت ظرفیتی برای اجتماع قلوب و تربیت انسان انقلاب اسلامی
  • (عکس) ماسک زدن ضرغامی سوژه شد
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • سیاستگذار در تله خودساخته
  • ماجرای چرایی ساخت مسجد در پارک‌های بزرگ شهر
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت