Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@09:51:03 GMT

تداوم توسعه زیرساخت ریلی کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۴۱۳۵

تداوم توسعه زیرساخت ریلی کشور

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: سایر پروژه هایی که هدف آنها، اتصال مراکز استان ها نبوده بلکه هدف آنها، تسهیل و تکمیل کریدورهای ریلی که در برخی موارد، کریدورهای ترانزیتی تلقی می شوند و هم تسهیلات درون شبکه ای و هم تسهیلات بین المللی را درپی دارند نیز در برنامه ها قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از پنج پروژه ای که در سه سال گذشته به صورت متمرکز اجرا شده است، یعنی اتصال مراکز استان های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و تبریز، استان های دیگری از جمله کردستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته اند و کار بر روی این محورها پیگیری می شود و امیدواریم در زمان بندی مناسبی به شبکه ریلی کشور متصل شوند.

خطیبی تصریح کرد: در ارتباط با کریدورها، پروژه مهم و تاثیرگذار راه آهن چابهار-زاهدان وجود دارد که خوشبختانه با اختصاص منابع پایدار به آن که از محل منابع صندوق توسعه ملی استفاده می شود، وضعیت اجرایی آن روز به روز بهتر می شود.

وی اضافه کرد: طول این مسیر، 610 کیلومتر بوده و جزء اولین پروژه های ریلی کشور محسوب می شود و در صورت ساخت، شرق کشور را متحول و ارتباطات ترانزیتی ما با کشورهای همسایه را تقویت می کند و اثرگذار است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: پروژه رشت به انزلی و رشت به آستارا در ادامه کریدور شمال به جنوب است و فعالیت های اجرایی درخصوص آن صورت گرفته است. امیدواریم این پروژه که در ادامه راه آهن قزوین-رشت است و دریای خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند به ثمر برسد.

خطیبی بیان کرد: این موارد، مهم ترین پروژه هایی هستند که در شبکه ریلی کشور در دست احداث هستند و بر روی آنها کار می شود و برای پروژه های دیگری نیز برنامه های اجرایی درنظر گرفته شده است. طول پروژه های دردست ساخت، حدود 3400 کیلومتر است و علاوه بر آن جدود 5400 کیلومتر دیگر نیز جزء برنامه های توسعه بوده و در دست مطالعه هستند اما هنوز کار اجرایی شروع نشده است.

وی درخصوص حمایت دولت و نهادهای مرتبط گفت: این امر که در حدود 1000 کیلومتر در سه سال گذشته به بهره برداری رسیده است، نتیجه حمایت ها و برنامه ریزی هایی است که وجود داشته است و به وسیله آن، پروژه های نیمه تمام به صورت متمرکز و هدفمند به بهره برداری رسیده اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: راه آهن خط ریلی شبکه ریلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخت و توسعه ریلی کشور راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد

 مجتبی صارمی گفت: در این راستا سرویس اینترنت پرسرعت به حدود هفت هزار و ۵۰۰ مشترک این شهر بر این بستر ارائه می‌شود.

وی امکان توسعه شبکه همراه به نسل‌های بالاتر و ایجاد زیر ساخت لازم جهت اجرای پروژه‌های شهر هوشمند را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: حداکثر سرعت اینترنت پرسرعت ADSL ۱۶ مگابیت بر ثانیه بود که با این سرویس هم اکنون امکان ارائه اینترنت پرسرعت تا حداکثر یک هزار مگابیت بر ثانیه در شهر پلدختر وجود خواهد داشت.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار داشت: ۹۵ درصد پروژه شامل عملیات داکت گذاری و شوتینگ فیبر تاکنون به اتمام رسیده است و به زودی امکان واگذاری وجود خواهد داشت.

صارمی ادامه داد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود که عملیات اجرایی طرح در ۶ شهر شامل خرم آباد، دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر و پلدختر آغاز شده و عملیات حفاری در دورود و پلدختر به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری است که در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها به منظور توسعه زیر ساخت‌ها و توازن در شبکه ثابت و همراه، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است