Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: با پیگیری های مستمر جهادکشاورزی رشتخوار کارخانه پوست گیری پسته در بخش جنگل که یکی از مدرن ترین کارخانه های فرآوری پسته استان است، راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رضایی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با فعالیت کارخانه پوست گیری پسته در بخش جنگل این شهرستان گفت: بخش جنگل رشتخوار به عنوان یکی از قطب های تولید پسته استان محسوب می شود، به همین دلیل با پیگیری های مستمر مدیر جهادکشاورزی رشتخوار کارخانه پوست گیری پسته در این بخش، که  یکی از مدرن ترین کارخانه های فرآوری پسته استان می باشد، راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی یادآور شد: این کارخانه در زمینی به مساحت 6027 مترمربع و بازیربنای 950 مترمربع در بخش جنگل شهرستان رشتخوار ساخته شده است.

وی در رابطه با سرمایه گزاری صورت گرفته در این کارخانه گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال و مبلغ 7 میلیارد ریال وام از سامانه کارا که توسط مدیریت جهادکشاورزی رشتخوار معرفی شده ساخته شده است و سالانه با ظرفیت 3300 تن  جذب موادخام ، مقدار 1100 تن پسته پوست گیری شده تحویل می دهد و برای 16 نفر به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است. تمامی نیروها ی جذب شده در این کارخانه طبق منشور اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری از نیروهای بومی شهرستان می باشند.

رضائی خاطرنشان کرد: کلیه مراحل پوست گیری و حتی مرحله خشک کردن پسته در این کارخانه به صورت مکانیکی و بدون دخالت دست انجام می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پوست گیری پسته یکی از مراحل فرآوری آن محسوب می شود، گفت: این عملیات می تواند به صورت کاملا مکانیزه، نیمه مکانیزه و سنتی انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار افزود: در روش مکانیزه، فرآوری در مدتی بسیار کوتاه انجام می شود به طوری که محصول وارد شده  از باغ وارد خط فرآوری شده وپوست نرم،دم خوشه،برگ درخت وسایرمواداضافی جداسازی شده وازخط خارج می گردند. درادامه محصول پسته پوست گیری شده به وسیله آب تمیزی که فقط یک باراستفاده می شود شستشو می گردد و سپس عمل جداسازی پسته های کال،نیمه مغز و رسیده کامل انجام می گیرد. بعد از پسته وارد دستگاه رطوبت گیرشده و آب اضافی گرفته می شود، پسته های رطوبت گیری شده وارد دستگاه رطوبت گیرشده و سپس وارد دستگاه خشک کن شده که برای مدت نسبتا طولانی در دمای حدود 50 تا 60 درجه سانتی گراد باقی می‌مانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بخش جنگل گیری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود