Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید مجموعه «دستان آسمان» با محوریت بقاع متبرکه، راه‌اندازی پویش «خانه‌های فاطمی» توسط آستان حضرت معصومه(س) و قرار عاشقی در هیئت مجازی ثارالله(ع) ازجمله اخبار حوزه قرآن و معارف در ۱۲ اسفندماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در دوازدهمین روز از اسفند ماه ۹۸:

 

تولید مجموعه «دستان آسمان» یک کار کاملا ملی است/ روایت دیدار نوجوان نابینا و حافظ قرآن با رهبری

 

 

«علی خانی» از تولید مجموعه دستان آسمان خبر داد و گفت: مجموعه تلویزیونی دستان آسمان بامشارکت گروه اجتماعی شبکه یک سیما و سازمان اوقاف تهیه و تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تهیه کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی دستان آسمان ادامه داد: تاکنون ۲۲ قسمت از این مجموعه پخش شده و بیست و سومین قسمت از این مجموعه نیز پنجشنبه هفته جاری از استان کرمان پخش خواهد شد. هفته  گذشته علی‌رغم مواجهه کشور با ویروس کرونا برنامه دستان آسمان در ارومیه به روی آنتن رفت و اختلالی در پخش آن به وجود نیامد.

 

خانی همچنین تصریح کرد: برنامه دستان آسمان از شهرهایی همچون قزوین، رشت، زنجان، اردبیل، تبریز، قم، اراک، اصفهان، شهرکرد، یاسوج ، تهران، شیراز ، مازندران، سمنان، گرگان، یزد و کرج پخش شده است. در شیراز و یزد به علت وسعت موقوفات این برنامه دو قسمتی بوده و در تهران هم علاوه بر برنامه‌ای که به منظور معرفی موقوفات پخش شد، ویژه برنامه مربوط به موقوفه بنیاد البرز را هم داشته ایم. این مجموعه در استان هرمزگان نیز دوقسمتی خواهد بود.

 

وی یادآور شد: مجموعه دستان آسمان یک کار کاملا ملی است و همه استانهای کشور را در بر می گیرد. در هر شهری حدود ۱۰۰ نفر  در ساخت این مجموعه از جمله در بخش های نودال، ماهواره، پخش و تولید دخیل هستند.

 

تهیه کننده و کارگردان مجموعه دستان آسمان ادامه داد: در چهل سال اخیر برنامه ای که کاملا مختص به موقوفات و امور خیریه باشد و به معرفی خیرین، واقفان برتر و اماکن مذهی کشور بپردازد سابقه نداشته است.

 

خانی اضافه کرد: نگاه مجموعه دستان آسمان به بقاع متبرکه به گونه ای است که این اماکن مذهبی را به عنوان قطب گردشگری کشور به مردم معرفی کند.

 

وی حضور استانداران و ارائه گزارش توسط آنها در زمینه موقوفات را از جمله مزیت های برنامه دستان آسمان برشمرد و افزود: این برنامه فقط در مراکز استانها پخش می شود و در دوره جدید ساخت این مجموعه به سراغ شهرستانها نیز خواهیم رفت اگر چه در همین قسمت هایی هم که تولید شده سعی کرده ایم تا حد امکان موقوفات شهرستانها را هم معرفی کنیم.

 

خانی تاکید کرد: در مجموعه دستان آسمان به رویکردهای جدید سازمان اوقاف مثل کارآفرینی ها،فعالیت های دانش بنیان، استارت آپ ها و نصب پنلهای خورشیدی در بقاع متبرکه نیز بیش از پیش پرداخته خواهد شد.

 

وی در ادامه به معرفی عوامل این مجموعه پرداخت و گفت: علاوه بر عوامل استانی که در هر قسمت با ما همکاری می کنند، آقای روزبهانی، تصویربرداری پرتابل، آقای زبرجدی گزارشگری برنامه و آقای مجید فتحی کارگردانی بخش پرتابل این برنامه را به عهده دارند. دکتر عبدالرضا امیراحمدی مجری برنامه هستند که اطلاعات اجتماعی ایشان کمک شایانی در پیشبرد اهداف این برنامه داشته است. آقایان شهریار مهدوی مدیر تولید و مصطفی محمودی و حسین اباذری ناظران پخش این برنامه هستند.

 

خانی درمورد بازخوردهای این مجموعه تلویزیونی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به تلاشهای روابط عمومی سازمان اوقاف این برنامه جایگاه خود را در بین مخاطبان باز کرده است و حتی بعد از پخش نیز به دفعات دانلود می شود. امیرهادی بایرامی نوجوان نابینایی که حافظ کل قرآن است در آنتن یکی از قسمتهای این برنامه در اردبیل آرزوی دیدار با رهبری را کرد که با همکاری امام جمعه اردبیل به آرزوی خود رسید. این نشان می دهد که این برنامه دیده می شود.

 

راه‌اندازی پویش «خانه‌های فاطمی» توسط آستان حضرت معصومه(س)

 

پویش خانه‌های فاطمی با همت آستان حضرت معصومه (س) ویژه قرائت خانوادگی حدیث کساء راه‌اندازی شد.

 

این پویش به نیت آرامش جامعه، رفع بلا و سلامتی بیماران خصوصاً در شرایط ویژه کنونی جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.

 

خانواده‌ها می‌توانند هر شب با قرائت حدیث شریف کساء در این پویش شرکت کنند.

 

مراسم اعتکاف در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) لغو شد

 

 

با توجه به ورود و انتشار ویروس کرونا در کشور و تأکیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، طی هماهنگی‌های صورت گرفته مراسم معنوی اعتکاف رجبیه امسال در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت اقشار مختلف مردم برگزار نخواهد شد.

 

بر همین اساس، با عنایات الهی پس از رفع این ویروس و در صورت فراهم بودن شرایط مناسب، مراسم اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان آستان مقدس در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

 

ارتباط دوسویه با مخاطبان رادیو قرآن در «روی موج ۱۰۰»

 

 

برنامه جدید «روی موج ۱۰۰» برای پاسخگویی به سؤالات مختلف شنوندگان در مورد برنامه‌های رادیو قرآن تهیه شده است.

 

شنوندگان رادیو قرآن می‌توانند سؤالات خود را از طریق خطوط ارتباطی ۰۲۱۲۲۰۴۳۰۱۷ و ۰۲۱۲۲۰۵۱۶۳۲ و نیز سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۰ ارسال و پاسخ آن را در این برنامه از برنامه‌سازان مربوطه دریافت کنند.

 

یادآور می‌شود، برنامه «روی موج ۱۰۰» کاری از گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی جوادی و گویندگی حمید عبیری هر روز ساعت ۱۰:۵۵ به روی آنتن این شبکه رادیویی می‌رود.

 

ویروس کرونا از زمانی که در کشورمان شیوع پیدا کرد، بسیاری از محافل و تجمعات را تحت تأثیر قرار داد. هیئت‌های مذهبی و جلسات روضه خانگی یکی از آنها است که تحث تأثیر ویروس منحوس کرونا قرار گرفته است.

 

قرار عاشقی در هیئت مجازی ثارالله(ع)

 

 

هیئت ثارالله(ع) زنجان دست به ابتکار جدیدی زده و برنامه‌ای با عنوان «قرار عاشقی در هیئت مجازی» به راه انداخته تا در تعطیلی هیئت‌ها و مجالس اهل‌بیت(ع)، به نحوی دیگر عاشقان اهل‌بیت دور هم جمع شوند و یاد ائمه اطهار(ع) را بزرگ بشمارند.

 

این برنامه با نوای مهدی رسولی از امشب (دوشنبه، 12 اسفند) به مدت 4 شب هر شب ساعت 20 آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام هیئت ثارالله زنجان به نشانی http://instagram.com/sarallah_zn.ir دنبال کنند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسته خبری امامزادگان و بقاع متبرکه مجموعه دستان آسمان ویروس کرونا بقاع متبرکه رادیو قرآن راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل اسبق باشگاه صباباطری، به‌عنوان نماینده ویژه هلدینگ خلیج فارس در جلسات هیئت مدیره استقلال حاضر می‌شود.

شهریاری نامی آشنا برای هواداران در فوتبال و البته استقلالی‌هاست که در سالیان گذشته به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره در این باشگاه حضور داشته و همچنین در زمان ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما، معاون مالی اداری این سازمان بود.

او یک چهره ورزشی و اقتصادی است و حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال مُبین تحولاتی است که در مسیر فعالیت آبی‌ها با ترکیب جدید مدیریتی رخ خواهد داد.

هلدینگ خلیج فارس اخیرا سهامدار عمده باشگاه استقلال با دریافت 85 درصد از سهام شد و حالا شهریاری را به‌عنوان نماینده ویژه خود در جلسات هیئت مدیره این باشگاه معرفی کرده تا امورش را به شکل بهتری دنبال کند.

دیگر خبرها

  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند