Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم به هشدار ها توجه کرده و از حضور در معرض هوای ]لوده پرهیز کنند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ پدیده  گرد و خاک، پدیده دهه های اخیر در مناطق جنوبی و غربی کشور شده است.

 

گرچه امسال ریزگردهای خاکی تنها پنج روز مهمان آسمان لرستان بوده اند، اما به دلیل محروم ماندن لرستان از صنایع و آلودگی هوای ناشی از آن، هجوم ریزگردهای خاکی به نوعی به پدیده ای تکراری در مناطق غربی و جنوب غربی کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به دلیل شرایط خاص استان لرستان و رشته های سربه فک کشیده زاگرس ماندگاری این غبار ها در استان لرستان نسبت به سایز مناطق کشور بیشتر است.

 

آسمانی که به واسطه کوهستانی بودن، وجود جنگل های انبوه و همچنین به دلیل نبود کارخانجات و صنایع آری از دود و آلودگی است، در پی هجوم گاه و بیگاه  از ریزگردهای خاکی آلوده می شود و نفس های مردم را به شمارش می اندازد.

 

آلودگی از جنس غبار خاکی  که منشاء خارجی دارد و بیم آن می رود خاکی که بر سرمردم می ریزد آلودگی از جنسی خطرناک داشته باشد.

 

درسال های دور که این پدیده نو ظهور بود، مردم ماندن در خانه را به بیرون رفتن ترجیح می دادند و در صورت اضطرار خارج از منزل از ماسک های طبی استفاده می شود.

 

این پدیده با تکرار و تکرار به روالی طبیعی به خود گرفته است و در سال های اخیرمردم حساسیت چندانی از خود نشان نمی دهند و به ندرت فردی با ماسک طبی دیده می شود.

گرچه این روزها بحت ویروس کرونا و شیوع آن جدی است، اما باز هم به دلیل در دسترس نبود ماسک های استاندارد در اختیار مردم، همچنان مردم بودن حساسیت نسبت به خطر بالای 16 درصدی آلودگی هوا در پارک ها و بوستان ها بویژه در بازارها تردد می کنند.

 

با توجه به خسارت فراوان این مهمان ناخوانده برای عرصه های مختلف چون سلامت، اقتصاد، منابع طبیعی، زوال درختان جنگلی امید می رود هرچه زودتر برای مقابله با این معضل چاره ای اندیشیده شود.

میزان آلودگی هوا در لرستان 16 برابر حد مجاز است

 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به آلودگی ۱۶ برابر حد مجاز هوای این استان، گفت: میزان آلودگی هوای لرستان برای عموم مردم بویؤه گروه های خاص خطرناک است.

 

« مهرداد فتحی بیرانوند» با اشاره به اینکه امروز ادارات به غیر از دستگاههای خدمات رسان و درمانی تعطیل اعلام شده است، افزود: با توجه به تعطیلی مدارس استان در پی شیوع ویروس کرونا، لازم است مردم به هشدار ها توجه داشته باشند.

 

وی بیان کرد:  امروز پنجمین روز  از آلودگی هوای استان در پی گرد و غبار است.

 

فتحی بیرانوند ادامه داد: الودگی هوا و گرد و غبار لرستان، یک پدیده تحمیلی و وارداتی است که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی استان و شهر خرم آباد، ماندگاری بیشتری دراین استان و منطقه دارد.

 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان اظهار کرد: در سال گذشته ۳۷ روز آلوده در استان ثبت شده، که امسال خوشبختانه تاکنون چهار روز آلوده در استان ثبت شده است.

 

با توجه به شرایط امروز کشور و خطر شیوع گسترده کرونا ویروس، لازم است مردم به هشدار ها توجه کرده و از حضور در معرض هوای الوده پرهیز کنند.

 

در این شرایط ضروری است که افراد بیمار از جمله بیماران قلبی و عروقی، بیماران تنفسی، بانوان باردار، کودکان و کهنسالان از تردد غیر ضروری در هوای آزاد خود داری کنند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: هجوم ریزگردها آلودگی هوا هشدار آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی