Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرحی گفت: هر نقل و انتقالی در شرایط کنونی می‌تواند باعث انتقال بیماری شود و در کل توصیه می‌کنیم که ماهی قرمز خریداری نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد فرحی در گفت‌وگو با  صبح قزوین در خصوص ویروس کرونا اظهار کرد: این بیماری بین انسان و حیوان مشترک است اما اکنون در بحث انتقال ویروس کرونا به حیوانات اطلاعات دقیقی در سطح جهانی موجود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه‌هایی برای واحدهای دامداری از سوی دامپزشکی ارائه شده به طوری که تاکید کردیم تا ترجیحا میزان ترددهای غیرضروری خود را کاهش دهند و اماکن آبزی پروری، مرغداری و دامداری‌ها نسبت به ضدعفونی محوطه داخلی و خارجی واحدهای خود توجه کنند.

مدیر روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین در خصوص خرید ماهی قرمز در شب عید بیان کرد: به طور کلی توصیه به خرید ماهی قرمز نمی‌کنیم اما در این شرایط حاد کنونی و شایعاتی که در فضای مجاری منتشر شده مبنی بر اینکه ماهی قرمز از چین وارد می‌شود و می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد، ما این مسئله را کاملا تکذیب می‌کنیم چراکه اینگونه نیست و ماهی قرمز تولید داخل کشور است.

نظارت بر واحدها تشدید شده است

فرحی ادامه داد: ماهی قرمز بیشتر از شهرهای شمال کشور و کاشان به شهرهای مختلف توزیع می‌شود و می‌توان گفت اکنون که استان گیلان درگیر ویروس کرونا است لذا از آن جهت شاید بتواند عامل انتقال ویروس باشد اما همانطور که گفته شد تاکنون اطلاعات دقیقی در این خصوص در دست نداریم.

وی اذعان داشت: هر نقل و انتقالی در شرایط کنونی می‌تواند باعث انتقال بیماری شود و در کل توصیه می‌کنیم که ماهی قرمز خریداری نشود.

مدیر روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین افزود: افرادی که شب عید ماهی قرمز به فروش می‌رسانند از دامپزشکی و شهرداری هر ساله مجوز دریافت می‌کنند و طی این مجوز نکات بهداشتی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: بروشورهای حاوی توصیه‌های بهداشتی نیز در بین مردم توزیع می‌شود و نهایتا مواد ضدعفونی برای آکواریوم‌ها به افرادی که مجوز دریافت می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

فرحی در پایان گفت: ما هر ساله در اسفند ماه به دلیل بالا بودن میزان تقاضا تشدید نظارت‌ها را داریم و امسال هم در راستای شیوع ویروس کرونا نظارت‌های بیشتری بر تمامی واحدها صورت گرفته و پیامکی برای مردم ارسال کردیم که ترجیحا از قطعه بندی گوشت، مرغ و ماهی در مراکز عرضه خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماهی قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر روستا با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟