Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اعطا در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت بررسی لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: هنوز کمیسیون‌ها وارد بررسی دقیق این لایحه نشده‌اند و کمیته منابع انسانی و کمیسیون برنامه و بودجه که کمیسیون‌های اصلی بررسی این لایحه هستند به سایر کمیسیون‌ها و اعضا اعلام کرده‌اند که جلسات مشترکی در خصوص بررسی و تشریح این لایحه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمیته حقوقی شورای شهر نیز جلسه‌ای در خصوص بررسی این لایحه با حضور بخش‌های مختلفی از داخل شهرداری و بیرون شهرداری برگزار کرده تا ابعاد مختلف این لایحه را مورد بررسی قرار دهد، در این جلسه از معاونت برنامه ریزی، اداره کل حقوقی شهرداری، مرکز پژوهش‌ها و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان اداری و استخدامی افرادی دعوت شده بود تا ابعاد مختلف این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که هنوز این جلسات به اتمام نرسیده و در حال بررسی بیشتر هستیم. در این جلسه بحث شد معاونت‌هایی که در این لایحه پیشنهاد حذف شأن مطرح شده و معاونت‌هایی که قرار است ادغام شوند، سابقه ایجاد هر معاونت که بوده و حذف آنها چه تبعاتی دارد. بخش‌هایی که در زیرمجموعه شهرداری و دفتر شهردار قرار خواهند گرفت، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته‌اند و این جلسات را برای بررسی هر چه دقیق‌تر لایحه ادامه خواهیم داد.

اعطا در ادامه با اشاره به اینکه نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که که ارسال لایحه تاپ چارت به شورا کفایت نمی‌کند و باید از سوی شهرداری اعلام شود که پیش بینی‌هایشان برای تشکیلات تفصیلی چیست گفت: به عنوان یک عضو شورا معتقدم نمی‌توان راجع به این ادغام‌ها بدون آنکه ساختار تفصیلی آن را بدانیم تصمیم گیری کنیم.

این عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موازی کاری‌های زیادی در زیرمجموعه معاونت‌های شهرداری وجود دارد گفت: ما باید ایده‌ای که این ادغام‌ها دنبال می‌کنند را بدانیم، اینکه چه تصمیمی برای زیرمجموعه‌ها گرفته خواهد شد. اینکه معاونت‌هایی ادغام شوند بدون آنکه تغییری در زیرمجموعه‌هایشان ایجاد شود از لحاظ موضوعی کار خاصی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: بدون آگاهی از تشکیلات تفصیلی نمی‌توان در خصوص تاپ چارت جدید اظهار نظر دقیقی کرد. به طور مثال در حوزه طرحی شهری چندین معاونت فعالیت می‌کنند از جمله معاونت شهرسازی و معماری، سازمان نوسازی، سازمان زیباسازی در معاونت خدمات شهری و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی که زیرمجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی است. همچنین در معاونت فنی و عمران دو سازمان عمران مناطق و سازمان فنی و مهندسی نیز در این حوزه فعال هستند. ساماندهی این موازی کاری‌ها با ادغام دو معاونت و حذف یک معاونت حل نمی‌شود. این موازی کاری‌ها جز اتلاف منابع و تداخل‌های کاری نتیجه‌ای ندارد. گاهی در شورا نمی‌دانیم برای برخی از ردیف‌های بودجه با چه کسی طرف هستیم. اگر لایحه اصلاح ساختار نتواند به این مشکلات پاسخ دهد، کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: از طرفی گفته می‌شود هدف از اصلاح ساختار تعدیل نیرو نیست بنابراین چابک سازی سازمانی خیلی در این لایحه نقشی ندارد، شاید تنها یک سری پست حذف شود. اگر این موضوع نهادهای موازی را هم حل نکند به چه کار می‌آید؟ بنابراین علاوه بر تاپ چارت باید در خصوص تشکیلات تفصیلی هم اطلاعات دقیقی داشته باشیم برای آنکه بتوانیم در خصوص تاپ چارت تصمیم گیری کنیم.

به گزارش مهر، مدتی پیش یک فوریت بررسی اصلاح ساختار شهرداری تهران در شورای شهر به تصویب رسید. بر اساس لایحه پیشنهاد شهرداری در این لایحه به منظور کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری و سازمانها و شرکتها، معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی با هم ادغام و معاونتی با عنوان معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی ایجاد می‌شود.

همچنین در این لایحه آورده شده به دلیل تداخل اکثریت وظایف معاونت هماهنگی و امور مناطق با سایر معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران، معاونت هماهنگی و امور مناطق و واحدهای عمومی و مدیریتی تحت نظارت آن را از تشکیلات شهرداری تهران حذف و وظیفه پیگیری امور و هماهنگی شورای شهرداران را در قالب دبیرخانه‌ای ذیل حوزه شهردار تعریف می‌کند.

بر اساس نمودار سازمانی پیشنهادی شهرداری، زیرمجموعه شهردار تهران شامل اداره کل حوزه شهردار، مرکز ارتباطات و امور بین الملل، دفتر بازرسی ویژه، هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، شرکت همشهری، حراست کل شهرداری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مشاور شهردار در امور ایثارگران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دبیرخانه شورای شهرداران (مناطق ۲۲ گانه) ستاد یگان حفاظت شهرداری و مؤسسه علمی- کاربردی خواهد بود و ۷ معاونت باقیمانده شامل معاونت مالی و اقتصاد شهری، معاونت شهرسازی و معماری، معاونت توسعه و مدیریت برنامه ریزی، معاونت حمل و نقل ترافیک، معاونت فنی و عمران، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی (امور شهروندی) است.

کد خبر 4868039 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران علی اعطا ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران انتخابات 98 شهر تهران تعطیلی مدارس دستگیری سارق آموزش مکمل تعزیرات حکومتی محسن حاجی میرزایی قوه قضاییه آلودگی هوا علی اعطا شهرداری تهران اصلاح ساختار برنامه ریزی شورای شهر تاپ چارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی الفت‌پور افزود:بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، به خصوص ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است.

آقای الفت‌پور تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه برای پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست