Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:50:12 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۱۲ اسفند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۵۶۵۴

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۱۲ اسفند

درگذشت یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام/تاکید رییسی بر برخورد قاطع با احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و دارویی/ تاکید بر پرهیز از مسافرت/ "ایران اهل مذاکره است اما..." و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

«سیدمحمد میرمحمدی» درگذشت

به گزارش ایسنا،‌ خبر درگذشت سیدمحمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیمارستان مسیح دانشوری در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر ویژه آیت الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهور وقت (آیت الله هاشمی رفسنجانی )، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور ، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری به مدت ۱۴ سال و دبیرکلی حزب تمدن اسلامی تنها بخشی از سوابق سیاسی و اداری میرمحمدی در طول سالیان گذشته است.

مصطفی پورمحمدی از بیمارستان مرخص شد

همچنین بر اساس آخرین اخبار حال عمومی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی هم که در روزهای اخیر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود، رو به بهبود است.

مردم فعلا مسافرت نروند/ زمان برای خرید عید وجود دارد

تاکیدات یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مبنی بر این‌که «مردم از مسافرت‌های غیرضروری و حتی دید و بازدیدها خودداری کنند» نیز از خبرهای پربازدید امروز بود.

سیامک مره‌صدق همچنین افزود: توصیه اکید آن است که از فعالیت‌های غیراورژانسی در خارج از خانه خودداری شود یعنی اگر کسی کار ضروری ندارد از خانه خارج نشود. برای خرید عید وقت است. این‌که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده فرصتی برای مسافرت و خروج از خانه نیست، چون این کار می‌تواند تمامی اقدامات برای جلوگیری از شیوع کرونا را بی‌اثر کند.

به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید

خبر پربازدید بعدی، خطاب آیت الله رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به دادستان‌های سراسرکشور بود که دستورد داد: "به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنند." 

وی افزود: سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست.

استقرار گردان‌های جنگ نوین در مناطق آلوده به کرونا ویروس

خبر استقرار گردان‌های جنگ نوین در مناطق آلوده به کرونا ویروس از سوی فرمانده نیروی زمینی سپاه هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور با اعلام این خبر افزود: در روزهای اخیر برای استقرار گردان های جنگ نوین اعم از گروه جنگ نوین ۲۴ بعثت، تیپ نیروهای ویژه صابرین و تیپ میرزا کوچک خان برای استقرار در نواحی که ویروس کرونا شیوع یافته است، دستورات لازم صادر شده و یگان‌های مذکور در مناطق مورد نظر مستقر شده‌اند.

دیگر اخبار پربازدید مرتبط با موضوع کرونا ویروس را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

کمک آمریکا به ایران برای مقابله با کرونا یاوه‌گویی سیاسی است

درخواست توکلی از رئیسی برای برخورد با مافیای اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا

کمک آمریکا به ایران برای مقابله با کرونا، ژست تبلیغاتی است

باید زیرساخت‌های لازم برای مدیریت کارها از منزل فراهم شود

مقابله با کرونا به انسجام ملی نیاز دارد

علت مرگ سیامند رحمان کرونا نبود

 لزومی ندارد مسئولان با اعلام ابتلای‌شان به کرونا مردم را نگران کنند

اجازه ورود مسافران به گیلان را ندهید

کرونا را با خنده به چالش می‌کشیم

***

سررسید وام‌ها دو ماه به عقب می‌افتد/مدارس تا آخر هفته تعطیل است

نشست خبری این هفته سخنگوی دولت هم که به دلیل پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد از خبرهای پربازدید امروز بود.

علی ربیعی در این نشست گفت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد. این مسئله فردا در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و آقای همتی رئیس بانک مرکزی اطلاع‌ رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی  در پاسخ به پرسشی درباره تعطیلی مدارس گفت: مطابق تماس هایی که داشتم مدارس تا آخر این هفته تعطیل خواهد بود. در صورت لزوم پنجشنبه یا جمعه صبح درجلسه تصمیم گیری خواهیم کرد. من از طرف دولت از سازمان صدا و سیما سپاسگزاری می کنم که برای آموزش از راه دور تدابیری آغاز کردند.

امکانات خود را برای مقابله با کرونا بسیج کرده‌ایم/ صدور ویزا برای برخی کشورها کاهش یافته است

همچنین پاسخ های سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود به مسائل مختلفی از جمله، تحولات جاری در ادلب سوریه، اقدامات وزارت خارجه در مقابله با کرونا، توافق آمریکا-طالبان و موضوعات دیگر مرتبط با سیاست خارجی کشورمان هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سید عباس موسوی در بخشی از این نشست گفت: در بحث صدور روادید برای برخی از کشورهایی که در آنها بیماری وجود دارد، تدابیری اندیشیده‌ایم و سعی کردیم که این موضوع را کنترل کنیم و صدور برخی از روادیدها را کم‌ کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم آمریکا علیه ایران آیا دستورالعملی برای سفارتخانه های ایران در خارج از کشور ارسال شده تا با رایزنی های که با دیگر  کشورها انجام می دهند سازوکاری برای انتقال دارو به کشور ایجاد شود و آیا غیر از چین در این زمینه سایر کشورها با ایران همکاری کرده‌اند؟ گفت: ما از وقتی این اتفاق در کشور رخ داد تمام امکانات خود را بسیج کردیم و در هماهنگی و تعامل با وزارت بهداشت سعی کردیم که نیازهای کشور در این زمینه را لیست کنیم و برآوردی در این زمینه داشته باشیم.

ایران اهل مذاکره است اما ...

گزارش ایسنا با عنوان " ایران اهل مذاکره است اما ..." هم از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: دونالد ترامپ برای این‌که ایران را به شیوه و خواست خود پای میز مذاکره آورد از هیچ اقدامی حتی ترور مهم‌ترین فرمانده نظامی ایران که در منطقه و دنیا زبانزد عام و خاص بود خودداری نکرد و ریسک پاسخ قطعی ایران به این اقدام را به این قیمت که تهران را پای میز مذاکره آورد به جان خرید. اما حرف ایران هم‌چنان همان است که از ابتدا گفته بود؛ مذاکره‌ای در کار نیست تا وقتی که تحریم‌ها لغو شده و آمریکا به برجام و گروه ۱+۵ بازگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس مقابله با کرونا اقلام بهداشتی مورد توجه جنگ نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه

مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس بر خواسته های این جنبش تاکید کرد.

به گزارش مشرق، طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس به روند جاری مربوط به مذاکرات توافق آتش بس غزه واکنش نشان داد.

وی افزود: هرگونه توافقی باید دربرگیرنده برقراری آتش بس، خروج نظامیان صهیونیست و شروع بازسازی غزه باشد.

النونو بیان کرد: افزوده شدن کشورهای ترکیه و روسیه به کشورهای ضامن توافق نکته بسیار مهمی است.

این در حالی است که مقامات صهیونیست مدعی شدند: نمی خواهیم که قبل از هرگونه نرمش حماس هیاتی بفرستیم.

گفتنی است که دقایقی قبل برخی منابع از پیشرفته های حاصل شده در روند مذاکرات مربوط به آتش بس خبر داده بودند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • ترافیک سنگین در محورهای خروجی گیلان
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد