Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@16:10:24 GMT

بیماران تنفسی از چه ماسک‌هایی نباید استفاده نکنند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۶۰۲۷

بیماران تنفسی از چه ماسک‌هایی نباید استفاده نکنند؟

باشگاه خبرنگاران: مسعود یونسیان متخصص اپیدمیولوژی و استاد تمام دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ماسک‌های فیلتر دار گفت: همه ماسک‌ها فیلتر دارند و تمام پوشش ماسک مانند لایه‌ای که روی حفره بینی و دهان قرار می‌گیرد فیلتر ماسک است و آن قسمت ماسک که مردم به اشتباه فیلتر نام گذاشته اند دریچه یک سویه هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به نقش دریچه یک سویه هوا روی ماسک اظهار کرد: دریچه یک سویه هوا روی ماسک به منظور عبور هوا از جدار ماست که همان فیلتر است، ساخته شده تا ذرات هوا هنگام دم بیرون بماند و هنگام بازدم این دریچه باز می‌شود و به تخلیه سریع هوا کمک می‌کند. اگر دریچه خوب عمل نکند ممکن است محافظت خوبی هم صورت نگیرد.

یونسیان تصریح کرد: در یک تحقیقی که در دانشکده بهداشت در یک تز دکتری انجام شد ماسک‌های مختلفی امتحان شدند که بعضی از آن‌ها به خوبی روی پل بینی، زیر چانه و روی گونه‌ها قرار نمی‌گرفتند، کیفیت خوبی نداشتند، خوب عمل نکردند و آن قسمت دریچه‌ای که روی ماسک است به منظور کاهش خستگی و افت فشار ساخته شده است نقش بازدم را از طریق آن دریچه انجام می‌دهد.

این متخصص اپیدمیولوژی اظهار کرد: استفاده از ماسک‌های دریچه یک سویه کننده بازدمی برای محافظت از انسان‌های سالم خوب است، اما برای بیماران تنفسی بسیار خطرناک است.

یونسیان گفت: به هیچ عنوان نباید از ماسک‌های دریچه دار برای بیماران مشکوک به هر نوع عفونت تنفسی استفاده شود؛ چرا که این دریچه‌ها به منظور این ساخته شده اند که بازدم به سادگی صورت گیرد و اگر دریچه باز شود انگار از ماسکی استفاده نکرده ایم. من متاسفانه دیده ام که گاهی اوقات برای بیماران از ماسک‌های دریچه دار با استدلال‌های نادرست ماسک‌های فیلتر دار استفاده می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بیماران تنفسی ماسک فیلتردار ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند