Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در گفتگو با شبکه خبری CNN گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با او خواستار رهایی پنج هزار زندانی طالبان نشده است.

اشرف غنی با بیان اینکه ما درباره رهایی زندانیان طالبان تعهدی نکرده‌ایم افزود: این یک تصمیم مستقل مربوط به افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: حکومت افغانستان نیاز دارد تا با طالبان درباره آتش بس دائمی، روابط آنها با کشورهایی که برای آنها پناهگاه فراهم کرده است به ویژه پاکستان، روابط آنها با گروه های تروریستی نه تنها با القاعده، مواد مخدر و اساسا درباره حقوق مردم افغانستان، جایگاه نیروهای امنیتی و نهادهای غیرنظامی گفتگو کند.

رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد که برای آنها کاملا واضح شده که طالبان نمی توانند پیش شرط بگذارند و از نظر فنی امکان آزادی پنج هزار زندانی وجود ندارد.

قابل ذکر است آمریکا در توافقنامه ای که شنبه هفته جاری با طالبان امضا کرد به این گروه وعده داد که پنج هزار زندانی طالبان را از زندان های دولت افغانستان آزاد خواهد کرد. این موضوع با مخالفت دولت افغانستان مواجه شد و رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که آزادی زندانیان دولت افغانستان در اختیار آمریکا نیست.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی دونالد ترامپ افغانستان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین