Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین البرز شهبازی در کمیته استانی مبارزه با کرونا که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با قدردانی از تلاش های مجموعه علوم پزشکی استان، بویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی، افزود: این مجموعه در این چند روز به واقع مجاهدت کردند، معاونان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه در شهرستان ها تلاش های بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این سلسله نشست ها تمامی مشکلات، موانع و مطالبات مردم بصورت شفاف مطرح شد و رسیدگی شد،ادامه داد: البرز با توجه به ویژگی های خاصی که دارد در مواجهه با این بیماری می توانست شرایط بسیار پیچیده ای نسبت به سایر استان ها داشته باشد چراکه در همسایگی استان هایی هستیم که کریدور جمعیتی بزرگ و آسیب پذیر بلحاظ اپیدمی این بیماری است.

شهبازی گفت: این بیماری سرعت انتشار بالایی دارد ولی روند مراجعه بیماران مشکوک به کرونا  در البرز رو به کاهش است.

وی افزود: در چند روز گذشته حجم بالایی از مواد ضدعفونی کننده و ماسک در استان تولید شده و حتی واحدهایی اعلام کردند که برای خروج از این وضعیت آماده ارائه خدمات رایگان هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: در چنین شرایطی انتظار می رود دستگاه هایی که کار رصد و مقابله با احتکار را دارند همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهند.

وی گفت: اکنون مجموعه استان ید واحد شدند تا در مسیر مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اقدامات لازم را داشته باشند.

شهبازی با بیان اینکه در یکی از جلسات استان مصوب شد تا زمانی که نیاز بازار البرز به مواد ضدعفونی کننده و ماسک برطرف نشده، تولیدات این حوزه از استان خارج نشود،  افزود: بدنبال ایجاد ترس و وحشت در استان نیستیم چراکه شرایط البرز علی رغم تراکم بالای جمعیت، بحرانی نیست.

وی عنوان کرد: باید همچنان با اتحاد و انسجام، همراه و یاور هم باشیم چراکه با مچ گیری و فرافکنی نمی توانیم راه را صحیح طی کنیم.

شهبازی گفت: همت استانی برای مقابله با کرونا ویروس مضاعف است.

وی افزود: هر آنچه لازم بود برای تسهیل و ساماندهی امور انجام دادیم، اکنون باید دستگاه های نظارتی با جدیت بیشتری پای کار باشند و با متخلفان برخورد کنند.

شهبازی ادامه داد: پس از این نشست به بازدید از مراکز درمانی خواهیم رفت، چراکه در شرایط خاصی هستیم و باید به بررسی روند امور به صورت میدانی بپردازیم.

وی با تاکید بر ضرورت همپوشانی دستگاه های مرتبط با یکدیگر، گفت: باید ترددهای مبادی شهرهای استان مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار البرز افزود: در خصوص کاهش ساعات اداری استان، برخی دستگاه ها امور بسیار مهمی دارند که باید در زمان خاصی پیگیری شود، بنابراین تردد کارکنان باید با صلاحیت مدیران مربوطه کاهش یا افزایش یابد.

شهبازی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید در خصوص نیاز دارویی، اطلاعات را در اختیار ما بگذارد که در صورت لزوم هماهنگی برای تهیه اقلام صورت گیرد.

48

کد خبر 1359625

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز علوم پزشکی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان