Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر نشست پدافند زیستی استان مرکزی مقرر شد، اجرای طرح پایش و کنترل تب مسافران ورودی به استان مرکزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی استان انجام شود.

وی ادامه داد: طرح غربالگری و تب سنجی مسافران در ورودی شهرستان‌های استان از قبیل اراک، دلیجان، ساوه و تفرش از عصر روز گذشته با استقرار اکیپ‌های داوطلبین جمعیت هلال احمر استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در راستای اجرای این طرح تجهیزات انفرادی برای حفاظت شخصی و سایر ملزومات مانند تب سنج‌های لیزری توسط دستگاه‌های ذیربط از قبیل دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت برای اکیپ‌های جمعیت هلال احمر استان در این مبادی تأمین می‌شود.

محمدی گفت: اگر نتایج حاصل از تب سنجی مسافران علائم مشکوک به ویروس کرونا را نشان دهد پرسش‌ها و فرم‌های مرکز بهداشت برای آن‌ها تکمیل و برای درمان به مراکز بهداشتی ارجاع داده می‌شوند.

وی بیان کرد: با وجود تعیین شیفت بندی برای فعالیت داوطلبین در این مبادی می‌توان گفت در دو شیفت تقریباً ۸۰ نفر روز کار غربالگری و پشتیبانی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطر نشان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر در شهرستان اراک به صورت ۲۴ ساعته در این طرح فعال هستند و در سه شهرستان دیگر بنا به اعلام نیاز و تشخیص فرمانداران به عنوان رئیس ستاد بحران فعالیت داوطلبین جمعیت هلال احمر در آن ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و ۱۲ ساعته خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در استان مرکزی نیز به حالت تعلیق در آمده است.

کد خبر 4868236

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد محمدی جمعیت هلال احمر استان مرکزی ویروس کرونا ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر سیلاب گرگان تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد بارش باران شیراز بیرجند جمعیت هلال احمر استان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی در کشور اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آب‌گرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، افزود: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این مأموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵ تخته چادر، ۴۲۱ تخته پتو، ۲۴۶ تخته موکت، ۵۹۱ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ۳۵۶ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748317

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت