Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با تشریح جزئیات جلسه دولت برای تولید ماسک پارچه‌ای، گفت: در حال حاضر برخی کارخانه‌های تولید ماسک درمانی پلمب هستند که موجب کاهش تولید در این بخش شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو مجید نامی با تشریح جلسه مسئولان دولتی با تولیدکنندگان پوشاک برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صنعت و تولیدکنندگان پوشاک برگزار شد، تصمیماتی در مورد تولید ماسک‌های پارچه‌ای گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نمونه ماسک‌های تولیدی بین تولیدکنندگان و دولت تبادل شده و مورد تأئید قرار گرفته است، توضیح داد: دو نوع ماسک در کشور استفاده می‌شود که یک نوع ماسک‌های پزشکی است که دارای استاندارد خاص است و برای مصارف بیمارستانی و پزشکی مدنظر قرار می‌گیرند. این ماسک‌ها پارچه‌های خاص و منسوجات نبافته دارند که باید در کارخانه‌های خاص تولید شوند.

نامی تصریح کرد: بخش دیگری از ماسک‌ها پارچه‌ای و قابل شستسشو هستند که در مراکز غیردرمانی و فضا‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولیدکنندگان پوشاک قرار است تولید این ماسک‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات اجرایی این قضیه در حال پیگیری است، گفت: در حال بررسی هستیم تا مشخص شود چه میزان پارچه برای این تولید نیاز است و ماسک‌ها با چه قیمتی به تولید می‌رسند. همچنین محلی که باید در آنجا پارچه‌ها برش بخورد و دوخته شود نیز در حال بررسی و پیگیری است.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با بیان اینکه فعلاً در مورد اینکه چه میزان ماسک از این طریق قابل تولید است، برآورد دقیقی وجود ندارد، اما این کار در کارگاه‌های کوچک نیز قابل انجام خواهد بود و مشکل خاصی برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای وجود ندارد، در عین حال دوخت آن نیز زمان‌بر نیست.

وی با بیان اینکه قرار است دولت برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای، تأمین مالی و پرداخت تسهیلات انجام دهد، گفت:‌البته در این مورد هنوز رقمی مشخص نشده است.

به گفته وی، اعلام زمان شروع تولید این ماسک‌های پارچه‌ای نیازمند تأمین مواد اولیه است، زیرا این فرایند جدید است و قبلاً اتفاق نیفتاده است.

نامی در ادامه از پلمب برخی کارخانه‌های تولید ماسک پزشکی در کشور خبر داد و گفت: در شرایطی که کشور نیازمند این ماسک‌ها است، بهتر است این کارخانه‌ها با نظارت دستگاه‌های ناظر و امنیتی راه‌اندازی شوند و در عین حال، برخورد‌های تعزیراتی نیز با آن‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت تولید یک و نیم میلیون عدد ماسک پزشکی در روز در کشور گفت: به گفته وزیر بهداشت مقدار زیادی ماسک پزشکی در کشور تولید شده بود که مشخص نیست چه اتفاقی برایش افتاده است. در این مورد چند ماه پیش کارخانه‌ها خواستار صادرات بودند که وزارت صنعت و وزارت بهداشت با این صادرات مخالفت کردند، ولی حالا مشخص نیست که چه اتفاقی در مورد ماسک‌ها افتاده است.

وی ادامه داد: در جلسه دولت با تولیدکنندگان، برنامه تولید ۱۰۰ میلیون ماسک مطرح شده که بخشی از آن مصرف پزشکی دارد و بخشی نیز ماسک پارچه‌ای هستند.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک همچنین از امکان تولید ماسک‌های پزشکی با پارچه‌های نانو و آنتی‌باکتریال در کشور خبر داد و گفت: با وزارت بهداشت برای تولید این ماسک‌ها نیز مذاکراتی صورت گرفته است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید ماسک برای تولید ماسک ماسک ها کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل