Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید عمادی» رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) تهران در خصوص آخرین وضعیت درمان مبتلایان ویروس کرونا اظهار داشت: در خصوص ویروس کرونا یک دوگانگی در اذهان عمومی شکل گرفته است و آن این که یک سری از مردم این ویروس را خیلی ناچیز و پیش پا افتاده قلمداد می کنند و از طرفی گروهی نیز به این مسئله دامن می زنند که پس چرا بیمارستان ها با کثرت مراجعه کنندگان برای تست، تشخیص و درمان مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حمید عمادی» رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت درمان مبتلایان ویروس کرونا اظهار داشت: در خصوص ویروس کرونا یک دوگانگی در اذهان عمومی شکل گرفته است و آن این که یک سری از مردم این ویروس را خیلی ناچیز و پیش پا افتاده قلمداد می کنند و از طرفی گروهی نیز به این مسئله دامن می زنند که پس چرا بیمارستان ها با کثرت مراجعه کنندگان برای تست، تشخیص و درمان مواجه شده اند.

وی در ادامه به توضیح و چرایی دوگانگی شکل گرفته در اذهان عمومی پرداخت و گفت: زمانی که انسان ها به کرونا مبتلا می شوند 80 درصدشان هیچ احتیاجی برای مراجعه به پزشک ندارند و مانند یک سرما خوردگی خفیف است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: 20 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا نیاز دارند تا به پزشک مراجعه کنند. برخی از این افراد به صورت سرپایی درمان می شوند و تعدادی شان هم نیاز به بستری دارند که از این بین احتمال دارد 2 درصد از این مبتلایان فوت کنند.

عمادی به چرایی ابتلای برخی بیماران تنفسی، قلبی، ریوی و... اشاره کرد و افزود: آن 20 درصد و 2 درصد افرادی هستند که وزن زیادی دارند یا سن شان بالاست؛ دیابتی ها و بیماران قلبی و ریوی نیز مشمول این 20 درصدی ها هستند که بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی ادامه داد: افرادی که سیگار زیادی می کشند یا کورتون مصرف می کنند یا پیوند عضو دارند و بیمارانی که شیمی درمانی می شوند در صورت ابتلا به ویروس کرونا، بیماری شان جدی و کارشان به بیمارستان کشیده می شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) در توصیه ای به مردم گفت: مردم و بالاخص جوان ها در صورت سرماخوردگی جزئی به بیمارستان مراجعه نکنند، زیرا این امر سبب می شود تا پزشکان نتوانند به بیمارانی که علائم ویروس کرونا در آن ها مثبت است، رسیدگی کنند. در واقع مردم باید حتی الامکان بیمارستان را برای 2 درصدی ها خالی کنند.

عمادی ساخت بیمارستان 10 روزه در چین را نمایشی دانست و گفت: اگر چین واقعاً می توانست در مقابله با کرونا موفق شود که الان دیگر درگیر این ویروس نبود. اما الان شاهدیم که این ویروس در چین در حال تکثیر است.

وی به تماس یکی از دوستان خود در آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: در آمریکا هم بعد از خبر شیوع ویروس کرونا مواد بهداشتی نایاب شده است و قیمت ماسک به 37 دلار رسیده است.

حمید عمادی به شایعه پراکنی ها و سیاه نمایی ها در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: زمانی که استرس و تنش ایجاد شود در جامعه یک موجی ایجاد می شود. باید به 2 درصد مبتلایان باید توجه بیش تری شود. اما سیاه نمایی هم نشود این که بگوییم سیستم فشل شده و مردم در خیابان ها می میرند. اینکه یک نفر در خیابان غش کند و بگوییم این طرف به کرونا مبتلا شده است، سیاه نمایی و دروغ است؛ علل زیادی وجود دارد که مردم غش کنند و بر روی زمین بیوفتند.

وی با بیان این که نتیجه این سیاه نمایی ها و شایعه پراکنی ها منجربه تضعیف روحیه مردم می شود، افزود: انسان ها زمانی که دچار تضعیف روحیه، ترس و اضطراب می شوند، رفتارهای عجیب و غریبی از خودشان نشان می دهند. در صورتی که در چنین شرایطی باید آرامش حفظ شود. ان شا الله مثل دیگر موج ها(سیل، زلزله و..) از موج کرونا هم گذر خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند | ساعت:16:44 دانلودDownload کلیدواژه: کرونا پزشکان آرامش عفونی اخبار مرتبط نظرات ارسال نظر ارسال آخرین اخبار فیلم/شوآف چینی ها در مورد بیمارستان هزار تختخوابی فیلم/ ابراز خرسندی دو پزشک از ماموریتی که در آن به کرونا مبتلا شدند راه های ساده پیشگیری از کرونا+موشن گرافیک فیلم/ شهید زنجانی به همراه رزمندگان حزب الله لبنان فیلم/ لحظه دیدار مرحوم سیامند رحمان با رهبر انقلاب صفحه نخست سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر بین الملل مذهبی ورزشی چندرسانه ای ویژه های دانا عناوین کل اخبار استانها کلیه حقوق این سایت متعلق به شبکه اطلاع رسانی دانا می باشد.
استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
مجری: نوآوران تارنماگستر درباره ما   تماس با ما   اشتراک   آرشیو   پیوندها

منبع: دانا

کلیدواژه: مراجعه کنند سیاه نمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از بیمارستان رازی کوهدشت تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، بهروز رحیمی، عصر امروز در بازدید از پروژه‌های بهداشتی این شهرستان اظهار داشت: تعیین‌تکلیف پروژه‌های درمانی یکی از اتفاق‌های خوب در کوهدشت است.

او اضافه کرد: دو پروژۀ اصلی درمانی در کوهدشت شامل ستاد شبکه، درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

112 طرح بهداشتی و درمانی در لرستان افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مرکز جامع سلامت کوهدشت تا یک ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به بیمارستان 250 تختخوابی رازی کوهدشت، بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

او با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعلام کرد: این پروژه که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است به 500میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پروژۀ بیمارستان رازی کوهدشت هم‌اکنون فعال است و تلاش می‌کنیم که این پروژه را تا پایان 1404 به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • حس خوب حمایت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز